دولت کوتاه نیامد؛ افشانی استاندار فارس شد/ سوابق استانداران جدید فارس و قم

در جلسه امروز چهارشنبه هیات وزیران، استانداران جدید فارس و قم منصوب شدند تا مخالفت نمایندگان استان فارس با انتصاب استاندار جدید بی نتیجه ماند. به گزارش اعتدال پرس، با تصویب هیات وزیران سیدمحمد علی افشانی و سید مهدی صادقی به ترتیب به عنوان استانداران جدید استان فارس و قم منصوب شدند. این خبر را […]

image_pdfimage_print

در جلسه امروز چهارشنبه هیات وزیران، استانداران جدید فارس و قم منصوب شدند تا مخالفت نمایندگان استان فارس با انتصاب استاندار جدید بی نتیجه ماند.

به گزارش اعتدال پرس، با تصویب هیات وزیران سیدمحمد علی افشانی و سید مهدی صادقی به ترتیب به عنوان استانداران جدید استان فارس و قم منصوب شدند.

این خبر را پایگاه اطلاع رسانی دولت روز چهارشنبه منتشر کرد.

سید محمدعلی افشانی اهل استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ایران در دولت اصلاحات و معاون عمرانی اسبق استانداری خوزستان به عنوان استاندار جدید فارس منصوب شده است.afshani

مهندس افشانی معاونت استانداری خوزستان، سمنان وکهگیلویه و بویر احمد و ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور را در کارنامه ی مدیریتی خود دارد.

سید محمد احمدی که پیش از این مسوولیت استانداری فارس را برعهده داشت، اخیرا به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی با موافقت وزیر کشور از این مسوولیت استعفا داد.

قایم مقام وزیر کشور درباره سوابق سیدمحمد مهدی صادقی که به عنوان استاندار قم منصوب شده است، گفت: صادقی نیز دارای سوابق مدیریت در بخش های دیپلماسی، اقتصادی و اجتماعی است.

امیری از زحمات استانداران پیشین این استان ها نیز تشکر و قدردانی کرد. پیش از این حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق صالحی منش استاندار قم بود.

واکنش نمایندگان شیراز : پدرخوانده‌ها استاندار فارس را انتخاب کردند نه دولت / طرح استیضاح وزیر کشور تقدیم هیئت‌ رئیسه شد

 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از کلیدخوردن استیضاح وزیر کشور خبر داد و گفت: نقش پدرخوانده‌ها در انتخاب استاندار فارس قابل‌ توجه بود و می‌توان گفت پدرخوانده‌ها استاندار فارس را انتخاب کردند نه دولت.خبرگزاری فارس: پدرخوانده‌ها استاندار فارس را انتخاب کردند نه دولت / طرح استیضاح وزیر کشور تقدیم هیئت‌ رئیسه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید حسین ذوالانوار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت با انتخاب یک استاندار بدون تجربه برای فارس نشان داد که جایگاه این استان با ۲۹ شهرستان را در این انتخاب مورد توجه قرار نداده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فارس همواره در قله قرار دارد، تصریح کرد: زمانی که مقام معظم رهبری جایگاه فارس را این‌قدر رفیع و ارزنده تبیین می‌کنند چرا وزیر کشور در انتخاب استاندار برای این خطه از ایران که دارای جایگاه بزرگی است از این موضوع به‌راحتی عبور می‌کند.

وی افزود: فارس در طول تاریخ همواره دارای ظرفیت‌های بسیاری از بعد مدیریتی بوده است اما این موضوع برای ما قابل‌ هضم نیست که یک استاندار غیربومی و ناآشنا با این استان برای فارس انتخاب شود.

ذوالانوار ادامه داد: انتخاب استاندار با پدرخوانده‌های دولت بوده است و نه خود دولت، که این موضوع را وزیر کشور باید با صراحت پاسخ گوید.

وی گفت: دو سال زمان می‌برد تا استاندار معرفی‌ شده، این استان را بشناسد تا با نقاط ضعف‌ و قوت آن آشنا شود.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت تصریح کرد: نمایندگان فارس نه‌تنها در مراسم معارفه استاندار جدید فارس شرکت نمی‌کنند بلکه به‌شدت از دولت به دلیل بی‌توجهی به خواست مردم این استان گلایه‌مند هستند.

وی با اشاره به اظهار گلایه‌مندی نمایندگان برخی از استان‌ها از وزیر کشور بیان کرد: درخواست استیضاح وزیر کشور امروز با حدود ۴۰ امضا به هیئت‌ رئیسه مجلس تقدیم شده است.

ذوالانوار در ادامه در پاسخ به اظهارنظر وزیر کشور در مورد دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در امور اجرایی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتخب بی‌واسطه از سوی مردم هستند و مسئولیت پیگیری مطالبات مردم را دارند، ما خواسته مردم را مطرح کردیم و در هر زمان و مکان دیگری نیز این روند را ادامه می‌دهیم زیرا برای رأی مردم ارزش قائل هستیم، وزیر کشور باید پاسخ دهد که چرا نسبت به خواسته به‌حق مردم همیشه در صحنه فارس بی‌تفاوت بوده است.

 

انتهای خبر