انتقاد نائب رئیس خانه صنعت و معدن تبریز از رتبه ضعیف استان در فضای کسب و کار/ توجه به تولید، ساماندهی صنعت آذربایجان شرقی را در پی دارد

رضا پاشایی، نائب رئیس خانه صنعت و معدن تبریز با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در زمینه رفع موانع تولید گام‌های خوبی برداشته است، گفت: بدون شک رونق بازار تولید در کاهش وابستگی‌های کشور موثر است. پاشایی ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی و عدم اختصاص یارانه به بخش تولید، به صنعت […]

image_pdfimage_print

رضا پاشایی، نائب رئیس خانه صنعت و معدن تبریز با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در زمینه رفع موانع تولید گام‌های خوبی برداشته است، گفت: بدون شک رونق بازار تولید در کاهش وابستگی‌های کشور موثر است.

پاشایی ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی و عدم اختصاص یارانه به بخش تولید، به صنعت استان آسیب‌های زیادی وارد شده و این مسئله سبب رکود جدی در بخش صنعت و تعطیلی کارخانه‌های زیادی شد که جبران این ضربات بسیار سخت و زمان‌بر است.در حال نمایش IMG_0619.JPG

وی با بیان اینکه تولید، اثر مستقیم در اقتصاد و افزایش میزان کارآفرینی در استان آذربایجان شرقی دارد، تصریح کرد: توجه به بخش تولید سبب ارتقای شاخص‌های رشد، افزایش درآمدها، بهره‌برداری از ظرفیت‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و رونق بازار تجارت بازرگانی می‌شود.

پاشایی با بیان اینکه توجه به بخش تولید سبب ساماندهی ظرفیت‌ها و سرمایه‌های هر منطقه می‌شود، خاطرنشان کرد: توجه به این بخش سبب می‌شود تا سرمایه‌های مردم به جای سوق پیدا کردن در موسسات مالی و اعتباری در بخش صنعت هزینه شود.

وی تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از نیروی انسانی کارآفرین، فعال و کارآمد، پرچمدار اقتصاد صنعتی ایران بوده و در طول چند دهه با ایجاد واحدهای بزرگ و نمونه صنعتی قابلیت های علمی و فنی خود را اثبات و به عنوان یکی از قطب های مهم صنعتی کشور به حساب می آید.

این فعال صنعتی استان، با اشاره به رتبه ضعیف استان در بهبود فضای کسب و کار با توجه به پتانسیل موجود در استان بر اساس اعلام مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، گفت: ضعف بازار سرمایه در تامین مالی تولید و نرخ بالای تامین سرمایه از بازار غیر رسمی، بی ثباتی در قیمت مواد اولیه، بی ثباتی درقوانین و مقررات تولید و سرمایه گذاری، موجب روند کند بهبود فضای کسب و کار استان شده است.

انتهای خبر