توضیحات وزارت کشور درباره ضرب و شتم معلمان تجمع کننده مقابل مجلس/ کسانی که قصد امنیتی کردن تجمع معلمان را داشتند، بازداشت شدند

سخنگوی وزارت کشور  برخی اخبار دال بر ضرب و شتم تجمع کنندگان در برخی رسانه های معارض برون مرزی را نیز تکذیب کرد و گفت: البته ملاحظات آقای ابوترابی درباره نحوه برخورد توام با تساهل با تجمع کنندگان، حرف کاملا به جا و درستی است. باید بررسی شود چه کسی دستور برخورد با معلمان را […]

image_pdfimage_print

سخنگوی وزارت کشور  برخی اخبار دال بر ضرب و شتم تجمع کنندگان در برخی رسانه های معارض برون مرزی را نیز تکذیب کرد و گفت: البته ملاحظات آقای ابوترابی درباره نحوه برخورد توام با تساهل با تجمع کنندگان، حرف کاملا به جا و درستی است. باید بررسی شود چه کسی دستور برخورد با معلمان را داده و چطور عمل شده است. این موضوع در وزارت کشور بررسی خواهد شد.

در پی درخواست نایب رئیس مجلس از وزیر کشور برای بررسی تجمع معلمان در مقابل مجلس و نوع مواجهه با آن، سخنگوی وزارت کشور این موضوع را از طریق معاونت امنیت پیگیری کرد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از  خبرآنلاین، جمعی از فرهنگیان صبح امروز در اعتراض به بازداشت یکی از مقامات سندیکای معلمان در مقابل مجلس تجمع کردند که نهایتا با ورود نیروی انتظامی متفرق شده و پایان یافت. در پی این رخداد حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس از تریبون علنی در پایان جلسه امروز از وزیر کشور خواست تا موضوع آموزگاران تجمع کننده را بررسی کند.download (2)

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه ابوترابی فرد این موضوع را به وی اطلاع داده، افزود: بلافاصله این موضوع را از معاونت امنیت وزارت کشور پیگیری کردم. تجمع امروز معلمان صنفی بوده، نه سیاسی و نیروی انتظامی آنها را متفرق کرده است.

وی در واکنش به انتشار اخباری دال بر دستگیری برخی معلمان تجمع کننده، گفت: نیروی انتظامی تعدادی از افراد را دستگیر کرد اما آنها چند ساعتی مهمان نیروی انتظامی بوده اند و با ناهار از آنها پذیرایی شده و آزاد شده اند. البته سه چهار نفر که می خواستند سمت و سوی امنیتی به این تجمع صنفی بدهند را برای بررسی بیشتر نگه داشتند.

امیری انتشار برخی اخبار دال بر ضرب و شتم تجمع کنندگان در برخی رسانه های معارض برون مرزی را نیز تکذیب کرد و گفت: البته ملاحظات آقای ابوترابی درباره نحوه برخورد توام با تساهل با تجمع کنندگان، حرف کاملا به جا و درستی است. باید بررسی شود چه کسی دستور برخورد با معلمان را داده و چطور عمل شده است. این موضوع در وزارت کشور بررسی خواهد شد.

انتهای خبر