چالش های فراروی احیاء دریاچه ارومیه از نگاه معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هماهنگی‌ مناسب بین مدیریت‌های بخشی استان وجود ندارد/ نتوانسته‌ایم افکار عمومی را با خود همراه کنیم

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دولت اعتبارات لازم و کافی را بدون محدودیت به موضوع احیای دریاچه اختصاص می‌دهد، گفت: برای هر ریال اعتبارات احیاء باید در برابر قانون و وجدان خود پاسخگو باشیم. به گزارش اعتدال پرس، محمدصادق پورمهدی  در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: همانطور که قول داده […]

image_pdfimage_print

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دولت اعتبارات لازم و کافی را بدون محدودیت به موضوع احیای دریاچه اختصاص می‌دهد، گفت: برای هر ریال اعتبارات احیاء باید در برابر قانون و وجدان خود پاسخگو باشیم.

به گزارش اعتدال پرس، محمدصادق پورمهدی  در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: همانطور که قول داده بودیم پس از این پنجشنبه، اول هر ماه را به جلسات شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه اختصاص خواهیم داد و سعی خواهیم کرد تمام قشرهای مردمی را درگیر موضوع کنیم.پاسخ معاون استاندار به انتقادات در مورد کمبود بودجه احیای دریاچه ارومیه

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات اعتباری، دولت اعتبارات لازم و کافی را بدون محدودیت به موضوع احیای دریاچه اختصاص می‌دهد، افزود: در جلسات شورای فرهنگی اجتماعی هدف ارائه راه‌حل و برشمردن کارهای انجام گرفته نیست بلکه هدف این است که مدیریت استان عملکرد خود را به مردم نشان داده و ایشان را در جریان امور قرار دهند.

پورمهدی تاکید کرد: بخشی از اعتبارات دریاچه برای اقدامات اجتماعی و فرهنگی لحاظ شده بنابراین باید به تشکل‌ها اجازه دهیم همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی مرتبط با احیای دریاچه را برگزار کنند و حتی هزینه‌های چنین همایش‌هایی را نیز از محل اعتبارات احیای دریاچه تامین کنیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه لازم است رویکرد اقدامات و برنامه‌ها را به سمت مردمی کردن پیش بریم، اظهار داشت: به نظر می‌رسد بطن جامعه را به طور کامل درگیر موضوع احیا نکرده‌ایم و نتوانسته‌ایم افکار عمومی آنطور که باید با خود همراه کنیم.

این مسئول یادآور شد: دولت تدبیر و امید با تلاش‌های فراوان احیای دریاچه ارومیه را از یک موضوع امنیتی خارج کرده و سعی دارد ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی جامعه را برای تحقق هر چه سریع تر هدف احیا به کار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بین مدیریت‌های محلی و شوراهای شهری در رابطه با درگیری با موضوع احیا فاصله‌هایی وجود دارد و هماهنگی‌های مناسب بین مدیریت‌های بخشی استان هنوز صورت نگرفته که باید هر چه سریع‌تر این تعامل و هماهنگی ایجاد شود.

پورمهدی متذکر شد: از طرف ما هیچ محدودیتی برای طرح موضوع در بطن جامعه و تشکیل جلسات در نقاط مختلف وجود ندارد؛ چرا که معتقدیم برای هر ریال اعتبارات احیاء باید در برابر قانون و وجدان خود پاسخگو باشیم.

انتهای خبر