انتقاد شدید اکبر اعلمی از دستورالعمل دولت به رسانه ها: دولت از افشای کدام حقیقت بیمناک است؟

اعلمی در صفحه شخصی خود نوشت: اگر توافق هسته ای چنان عزتمندانه و متناسب با منافع ملی است، از افشای کدام واقعیت بیمناکند که چنین دستورالعملی را برای رسانه های کشور صادر می کنند!!؟؟ به گزارش اعتدال پرس، نوع برخورد دولت تدبیر و امید درباره مذاکرات هسته ای، اکبر اعلمی نماینده اصلاح طلب مجلس ششم […]

image_pdfimage_print

اعلمی در صفحه شخصی خود نوشت: اگر توافق هسته ای چنان عزتمندانه و متناسب با منافع ملی است، از افشای کدام واقعیت بیمناکند که چنین دستورالعملی را برای رسانه های کشور صادر می کنند!!؟؟

به گزارش اعتدال پرس، نوع برخورد دولت تدبیر و امید درباره مذاکرات هسته ای، اکبر اعلمی نماینده اصلاح طلب مجلس ششم را به انتقاد از دولت یازدهم وادار کرد.

اعلمی با اشاره به نامه دولت درباره رعایت برخی موارد در بحث توافق هسته ای نوشته است:

«وزارت ارشاد دولت تدبیر و امید، اخیرا دستورالعمل خیلی محرمانه عجیب و غریبی را بنام مصوبات شورای عالی امنیت ملی به کلیه خبرگزاریها، مطبوعات و پایگاههای خبری ابلاغ و بموجب آن؛ بزرگنمائی و تعریف و تمجید از مذاکره کنندگان و برجام و توافق هستهای و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و همچنین تاکید بر وحدت نظر همه مقامات و مسئولان نظام و مردم در این خصوص و انطباق کامل آنها با ارزشها و آرمانهای انقلابی، اسلامی و ملی، مجاز و هرگونه انتقاد و مخالفت با آن ممنوع اعلام شده است!!

در بخش پایانی این نامه هم از رسانه های کشور خواسته شده که بر «مخالفت افراطیون آمریکائی و صهیونیستی با توافق نامه»، «تاکید بر تحلیل های جانبدارانه کارشناسان و مقامات خارجی نسبت به موفقیت ایران در توافق و شکست صهیونیستها، «ضرورت احترام و تمجید از مذاکره کنندگان» و به خصوص: «بی نظیر بودن اینگونه مذاکرات در تاریخ سیاسی دهه های اخیر»، «حرفهای بودن مذاکرات»، اهمیت شهامت توام با ادب مذاکره کنندگان»، «حرفه ای بودن مذاکرات»»، بپپردارند!!

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی یک مصاحبه مطبوعاتی در توجیه این اقدام مغایر با اصول: ۳، ۹ و ۲۴ قانون اساسی ضمن تاکید بر الزام رسانهها به رعایت این مصوبه، هدف از ابلاغ آن به رسانه ها را رعایت منافع ملی کشور عنوان کرده و افزوده: «اگر قرار باشد هر کسی پیرامون موضوعی که با امنیت ملی ما گره خورده، اظهارنظرهای مخالف منافع ملی بکند، قطعا باید جلوی آن را گرفت»!!

اولین سوالی که به ذهن هر فرد عاقل و بالغی خطور می کند این است که؛ اگر توافق هسته ای چنان عزتمندانه و متناسب با منافع ملی است تا جائی که بعضیها بخود اجازه می دهند آنرا «بالاتر از فتح خرمشهر» عنوان و رئیس تیم مذاکره کننده ایرانی را با امیرکبیر و مصدق و فاتحان خرمشهر مقایسه و به شکل غیرواقعی و اغراق آمیزی از وی تجلیل نمایند، از افشای کدام واقعیت بیمناکند که چنین دستورالعملی را برای رسانه های کشور صادر می کنند!!؟؟

گرچه از نظر راقم و از باب «الضرورات تبیح المحظورات» و لزوم عمل به قاعده «یرتکب أخف الضررین لدفع أعظمهما»؛ تصمیم نظام مبنی بر توافق هستهای به شکل کنونی آن با همه پیامدها و تالی فاسدی که در پی دارد امری اجتناب ناپذیر و برای رفع مشکلات موجود و پیشگیری از تهدیدات و زیانهای احتمالی بیشتر و بزرگتر، قابل توجیه است، اما با بدعت خطرناک منحرف ساختن تاریخ و تاریخنگاری دستوری و وارونه و قهرمانسازیهای کاذب و پوشالی نیز بشدت مخالفم.

در این ارتباط بنظر می رسد شیوه برخورد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با مساله پذیرش قطعنامه ۵۹۸ که آنهم در شرایط اجتناب ناپذیری صورت گرفت بهترین اموزه ای است که می تواند سرلوحه امور مقامات مسئول قرار گیرد؛ ایشان هرگز صداقت را فدای مصلحت نکرد و بجای بستن دهان منتقدین و انحراف تاریخ و قهرمان سازیهای کاذب و کاسبکاری و کسب اعتبار و حیثیت دروغین از یک واقعه تلخ و اجتناب ناپذیر تاریخی، شجاعانه از آن بعنوان نوشیدن جام زهر یاد کرد!

انتهای خبر