افزایش ۸ درصدی بینندگان شبکه سهند/ دلایل افزایش بینندگان شبکه استانی از نگاه مسئولان این شبکه

براساس یافته های نظرسنجی از مردم تبریز که توسط واحد پژوهش صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی صورت گرفت میزان بینندگان برنامه های شبکه سهند در بهار ۹۴ در مقایسه با فصل مشابه در سال قبل ۸ درصد افزایش یافته است. به گزارش اعتدال پرس، تغییر شاخص اندازه گیری و افزایش دقت در سنجش میزان بیننده ،دوبله […]

image_pdfimage_print

براساس یافته های نظرسنجی از مردم تبریز که توسط واحد پژوهش صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی صورت گرفت میزان بینندگان برنامه های شبکه سهند در بهار ۹۴ در مقایسه با فصل مشابه در سال قبل ۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اعتدال پرس، تغییر شاخص اندازه گیری و افزایش دقت در سنجش میزان بیننده ،دوبله و پخش سریالهای ایرانی فاخر به زبان آذری، تقویت برنامه های مخاطب پسند و سرگرم کننده شبکه، پوشش مناسب سفر ریاست محترم جمهوری و مسائل مربوط به تیم فوتبال تراکتور سازی به عنوان مهمترین عوامل افزایشمیزانبینندگان شبکه توسط واحد پژوهش عنوان شده اند.

پخش سریالهای دوبله شده به زبان محلی در شبکه سهند در سالهای اخیر باعث شده است تا از این طریق میزان ادراک پیام و تأثیرگذاری برمخاطبان هدف افزای شیابد. ۶۶٫۷ درصد پاسخگویان نظرسنجی اخیر اظهار کرده اندکه سریالهای ایرانی دوبله شده به زبان ترکی را تماشا میکنند. میزان بینندگان سریالهای دوبله شده در فصل مشابه سال قبل تنها ۴۴ درصد بوده و این نظرسنجی نشان میدهد امسال این آمار ۲۲٫۷ درصد رشد داشته است.

برنامه «کندیمیز» که دربهارسال ۱۳۹۳، ۶۰٫۱ درصد بیننده داشته است، در بهار امسال توانسته است با ۱۰ درصد افزایش، میزان بینندگان خود را به ۷۰ درصد برساند.

همچنین برنامه «یازگئجهلری » به عنوان یکی از برنامه های همواره پرمخاطب سیمای استانی درمقایسه با بهار سال قبل ۵ درصد بر میزان بینندگان خود افزوده است.

انتهای خبر