فرمانده پایگاه هوانیروز تبریز مطرح کرد: درخواست‌های مکرر مسئولان برای استفاده از اورژانس هوایی!

 فرمانده پایگاه هوانیروز تبریز درخواست‌های مکرر مسئولان و مدیران ادارات برای استفاده از اورژانس هوایی برای امور غیر پزشکی را از عمده چالش‌های موجود برای اورژانس هوایی عنوان کرد. به گزارش اعتدال پرس، عباس مقصودی ظهر امروز در جلسه اولین سالگرد تاسیس و تشکیل اورژانس هوایی در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: یکی از مشکلات پایگاه هوانیروز […]

image_pdfimage_print

 فرمانده پایگاه هوانیروز تبریز درخواست‌های مکرر مسئولان و مدیران ادارات برای استفاده از اورژانس هوایی برای امور غیر پزشکی را از عمده چالش‌های موجود برای اورژانس هوایی عنوان کرد.

به گزارش اعتدال پرس، عباس مقصودی ظهر امروز در جلسه اولین سالگرد تاسیس و تشکیل اورژانس هوایی در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: یکی از مشکلات پایگاه هوانیروز تبریز درخواست‌های سایر ادارات در خصوص موارد بی‌ربط با پزشکی و بیماری است.13930518000746_PhotoA

وی افزود: هر چند در اورژانس هوایی هدف حمل مصدومان و مجروحان جاده‌ای است ولی گاهی شاهد درخواست‌ها و اصرارهایی از مسئولان اورژانس هستیم که اجابت آنها شدنی نیست.

مقصودی با تاکید بر اینکه پرواز بالگردها فقط در قالب پرواز اورژانسی است، تصریح کرد: یک سال از همکاری هوانیروز و اورژانس سپری شده است و خوشحالیم که هوانیروز در خدمت هم استانی‌ها باشد.

فرمانده پایگاه هوانیروز تبریز افزود: هم اکنون خدمات دهی به ۱۵۰ کیلومتر از جاده‌های منتهی به تبریز از طریق هوانیروز محقق شده است که از طریق اورژانس هوایی مجروحان و مصدومان به تبریز انتقال می‌یابند.

* هنوز زیرساخت‌های اورژانس هوایی در حد مطلوب در استان تکمیل نشده است

به گفته‌ وی، تعامل بین اورژانس آذربایجان‌شرقی و هوانیروز طی یک سال گذشته در نوع خود در سطح کشور زبانزد بوده است.

مقصودی با تاکید بر اینکه هنوز زیرساخت‌های اورژانس هوایی در حد مطلوب در استان تکمیل نشده است، گفت: با وجود اینکه جایگاه تازه تاسیس است ولی ما سعی داشته‌ایم به نحو احسن طی یک سال گذشته وظیفه خود را انجام دهیم.

* آماده نبودن این زیرساخت‌ها علت عمده تاخیر در میانگین زمان استارت عملیات اورژانس هوایی است

وی آماده نبودن این زیرساخت‌ها را عمده علت تاخیر در میانگین زمان استارت عملیات اورژانس هوایی عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون میانگین مدت زمان این عملیات ۸ دقیقه است در صورتی که با مهیا کردن زیرساخت‌ها این زمان را به ۳ دقیقه نیز می‌توان کاهش داد.

فرمانده پایگاه هوانیروز تبریز با بیان اینکه برای توسعه پایگاه از معاونت عمرانی استاندار تقاضای مساعدت داریم، گفت: تسهیل در ایجاد آسفالت رمپ پروازی از جمله مواردی است که با تامین آن می‌توان مدت زمان انجام عملیات را کاهش داد.

آمبولانس هوایی مخصوص بیماران و آسیب‌دیدگان است نه نقل و انتقال مدیران سازمانها !صومی

محمد حسین صومی گفت: ۱۰۰ دستگاه آمبولانس جدید خریداری شده است که از این تعداد ۵۵ دستگاه وارد شده و ما در حال نصب تجهیزات لازم می‌باشیم، تا پایان سال تمامی پایگاه‌های درمانی از این آمبولانس‌ها بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش اعتدال پرس، محمدحسین صومی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت اورژانس هوایی در کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی و سایر بیماری‌ها، اظهار کرد: بهبود فضای فیزیکی در تمامی اورژانس‌ها در دستور کار علوم پزشکی قرار گرفته و دانشگاه علوم پزشکی بیش از گذشته وارد چرخه درمان و کمک‌رسانی به افراد شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ دستگاه آمبولانس جدید خریداری شده است که از این تعداد ۵۵ دستگاه وارد شده و ما در حال نصب تجهیزات لازم می‌باشیم، تا پایان سال تمامی پایگاه‌های درمانی از این آمبولانس‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی تاکید کرد: آمبولانس زمینی و هوایی مخصوص بیماران و آسیب‌دیدگان می‌باشد نه مدیران سازمانها، برخی از مسئولین فکر می‌کنند چون بالگرد در اختیار دانشکده علوم پزشکی قرار گرفته می‌توانند از آن برای رسیدن سریع به مقاصد خود استفاده کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تبریز از تجهیز بیمارستان امام رضا(ع) به پد فرود بالگرد تا سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی بیمارستانها از پد مناسب فرود بالگرد برخوردارند و با همکاری سازمانهای مرتبط مدت زمان خدمت رسانی اورژانس هوایی و رساندن بیمار به بیمارستان را کاهش خواهیم داد.

وی در ادامه اضافه کرد: وزیر بهداشت نخجوان در راستای افزایش همکاری و تعامل، در روزهای آینده به تبریز سفر خواهد کرد.

وی در پایان، گفت: در صورتی که معاونت عمرانی شهرداری تا ۲۵ام مردادماه سال جاری عملیات احداث بیمارستان کودکان را به پایان برساند، دانشکده علوم پزشکی در عرض یک ماه آنجا را تجهیز خواهد کرد.

گفتنی است در این مراسم رئیس دانشکده علوم پزشکی از فرمانده هوانیروز تبریز به علت همکاری مداوم با مرکز فوریت‌های پزشکی تجلیل کرد.

انتهای خبر