نامه دانشجویان شیراز در مورد ضرب و شتم زن پزشک

مجمع دانشجویان عدالتخواه در نامه‌ای به رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص ضرب و شتم خانم پزشک نورآبادی اعلام کرد: قضات باید حامی محرومان و مدافع عدالت باشند، زمان گردن‌کلفتی و زورگویی و خالی‌کردن عقده‌های شخصی گذشته است. به گزارش اعتدال پرس به نقل از «خبرگزاری دانشجو» ، مجمع دانشجویان عداالتخواه شیراز در نامه‌ای […]

image_pdfimage_print

مجمع دانشجویان عدالتخواه در نامه‌ای به رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص ضرب و شتم خانم پزشک نورآبادی اعلام کرد: قضات باید حامی محرومان و مدافع عدالت باشند، زمان گردن‌کلفتی و زورگویی و خالی‌کردن عقده‌های شخصی گذشته است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از «خبرگزاری دانشجو» ، مجمع دانشجویان عداالتخواه شیراز در نامه‌ای به رئیس کل دادگستری استان فارس، ضرب و شتم خانم پزشک نورآبادی را محکوم و خواهان شفاف‌سازی مسئله و برخورد با فرد خاطی شد.

در این نامه آمده است: «قضات باید توجه کنند که – خدای نخواسته- جانی به واسطه فتوای آنها و یا قضاوت آنها بدون مجوز شرعی از بین نرود، مالی از بین نرود، حیثیتی، آبرویی از بین نرود که بسیار اهمیت دارد این مطلب و امروز اهمیتش بیشتر از سابق است. سابق قضیه این نبود که اگر قاضی تخلف می کرد، اصل اسلام را مشوه کند. امروز قلم هایی هست که چنانچه یک قاضی یا چند قاضی ولو اشتباهاً یک کاری انجام بدهد، یا خدای نخواسته عمداً انجام بدهد، این را پای روحانیت حساب می کنند و پای جمهوری اسلامی حساب می کنند و بالاخره پای اسلام حساب می کنند و لهذا، قاضی امروز مسئول حیثیت اسلام است، مسئول حیثیت جمهوری اسلام است.» صحیفه امام ج۱۴ ص ۳۳۷-۳۳۶

 

در ادامه نامه به القاصی‌مهر بیان شده است: چندی پیش در نورآباد ممسنی اتفاقی به وقوع پیوست، که به واقع تاسف و تعجب وافر ما را برانگیخت. قضیه بسیار ساده بود؛ پزشکی به دلیل گوش نسپردن به توصیه یکی از مسئولان قضایی نورآباد ممسنی بازداشت شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

 

این نامه می‌افزاید: وزیر بهداشت در این رابطه گفته‌اند: «مأمور خاطی به منظور اجرای انجام فرآیند بازپرسی از بیمار مصدوم وارد بیمارستان شده و حین انجام ارائه اقدامات درمانی اورژانس توسط پزشک معالج به بیمار ضمن ممانعت از ادامه انجام فعالیت پزشک در جهت مداوای بیمار، اقدام به دستگیری همکار خانم جراح عمومی کرده است.»

مجمع دانشجویان عدلتخواه شیراز در ادامه نامه خود عنوان کرده‌اند: قضیه از این قرار است: خانمی به دلیل درگیری خانوادگی چاقو می‌خورد؛ ایشان را به بیمارستان می‌برند؛ با توصیه دادستان، فرد مضروب یک بار توسط خانم رزمجویی ویزیت می‌شود؛ اما مسئول قضایی حاضر در آنجا خواهان ویزیت مجدد بیمار از پزشک می‌شود که این بار خانم رزمجویی از این موضوع سر باز می‌زنند و می‌گویند که افراد بد حال دیگری هم در صف انتظار هستند. بعد از این موضوع، به دستور آن مسئول قضایی، ایشان به اتهام توهین به آن فرد، بلافاصله دستگیر شده و پس از چند ساعت حضور در بازداشتگاه، مورد ضرب و شتم آن فرد مسئول در دستگاه قضایی نورآباد قرار می‌گیرند.
 

در ادامه نامه به رئیس کل دادگستری فارس تصریح شده است: تاکید شده نکته‌ای که وجود دارد این است؛ بر فرض اینکه پزشک معالج پاسخ درشتی، نثار دادستان کرده باشند، چرا باید از دست آن فرد سیلی می‌خوردند؟ اصلا چرا مادر خانم دکتر رزمجویی باید در این غائله کتک می‌خوردند؟(شاهد مدعای ما پیرامون کتک خوردن دکتر و مادر ایشان، سخنان خودشان است)

 

این نامه می‌افزاید: جناب متولی عدالت در استان؛ شما نیک می‌دانید که اگر مجازات یک نفر اعدام باشد، عدالت ایجاب می‌کند که فقط اعدام شود، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر؛ نه آنکه توهین بشنود و کتک بخورد.

 

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز در ادامه این نامه خاطرنشان کرده است: امیرالمومنین(ع) وقتی خبر خلخال در آوردن از پای یک زن یهودی را شنید، فرمود: «اگر کسی از شنیدن این موضوع بمیرد قابل سرزنش نیست». اینکه در جامعه اسلامی، با یک زن مسلمان اینگونه برخورد شود، نشان از نحوی پسرفت اخلاقی و اعتقادی در جامعه قضایی است. نکته جالب‌تر ماجرا، حمایت بلافصل قضات از این عمل غیر انسانی است که انسان را صرفا به یاد روابط قبیلگی به دور از هرگونه انصاف و آزادگی می‌اندازد.

 

این نامه می‌افزاید: جناب رئیس دادگستری استان فارس؛ آن فرد خاطی به چه حقی این اجازه را به خود داده است که بدون احتساب پیامدهای اجتماعی اینگونه اعمال، دست به چنین رفتاری بزند؟ قضات باید حامی محرومان و مدافع عدالت باشند، زمان گردن‌کلفتی و زورگویی و خالی‌کردن عقده‌های شخصی گذشته است؛ پس از گذشت ۳۷ سال از انقلاب اسلامی مشاهده اینگونه اعمال ظالمانه  آن هم از نهادی که خود متولی عدالت اجتماعی و مسئول حراست از حقوق مظلومان است، غیر قابل قبول و نابخشودنی است؛ نتیجه اینگونه اعمال، وهن چهره نظام اسلامی است و لا غیر.

 

در ادامه این نامه تاکید شده است: ای کاش اینگونه برخوردهای آنی و قاطع! در قبال چشم دوختگان به مال و سرمایه این مردم و مملکت نیز انجام می‌شد؛ ای کاش شاهد اینگونه واکنش‌ها در مواجهه با سرمایه‌سالاران زراندوز زالوصفت در جامعه که خون مردم و محرومین را در شیشه کرده‌اند، نیز باشیم.

 

در ادامه نامه دانشجویان به القاصی‌مهر تصریح شده است: از شما مطالبه جدی داریم که هر چه سریعتر مسئله را شفاف‌سازی کرده و با فرد خاطی برخورد کنید تا این موضوع تبدیل به درس عبرتی برای دیگر افراد مشغول در این جایگاه مهم و سرنوشت ساز شود.

 

در پایان این نامه خاطرنشان شده است: مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز، بدلیل حساسیت موضوع، تا نهایت پیگیر قضیه خواهد ماند و تبعیض و بی‌عدالتی و ظلم را در هیچ زمان و مکانی و توسط هر شخصی در هر جایگاهی بر نخواهد تابید.
والسلام علیکم و رحمه الله
به امید ظهور عدالت گستر گیتی

انتهای خبر