مجوز به زنوزی دردسرساز شد/ علیلو: طرح تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی بخاطر تغییر کاربری «بنیان دیزل»

عضو کمیسیون صنایع مجلس از ارائه طرح تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی به مجلس شورای اسلامی خبر داد. به گزارش اعتدال پرس، “علی علیلو” با انتقاد شدید از وضعیت کارخانه های مادر صنعتی واگذار شده تبریز،گفت: واحدهای بزرگ صنعتی واگذار شده به بخش خصوصی اکثراً مشکل دار هستند و پس از واگذار شدن […]

image_pdfimage_print

عضو کمیسیون صنایع مجلس از ارائه طرح تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس، “علی علیلو” با انتقاد شدید از وضعیت کارخانه های مادر صنعتی واگذار شده تبریز،گفت: واحدهای بزرگ صنعتی واگذار شده به بخش خصوصی اکثراً مشکل دار هستند و پس از واگذار شدن به بخش خصوصی دچار بحران شده اند.

وی با اشاره به تصویب تغییر کاربری کارخانه بزرگ «بنیان دیزل»، گفت: این که طبق قانون باید صنایع در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها نباشند یک حرف است و اینکه باید با اجرای این قانون صنایع انتقال و تبدیل به احسن شوند حرف مهم تری است که متاسفانه مورد بی توجهی قرار گرفته است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حذف صنایع به بهانه این قانون اشتباه است، گفت: عده ای آمده اند و با خریدن کارخانه های بزرگ و سپس تعطیلی آن ها قصد تغییر کاربری و سوء استفاده های کلان را دارند که غیر قابل قبول است. اینکه گفته شود جایگزین یک کارخانه پس از چند سال تعطیلی ایجاد شده و حالا تغییر کاربری آن مشکلی ندارد، بیشتر به یک بازی رسانه ای با افکار عمومی شبیه است.

علیلو با تاکید بر اولویت داشتن منافع ملی و منافع عموم مردم بر منفعت طلبی عده ای خاص، گفت: بروز این اتفاقات در تبریز صنعتی واقعا نگران کننده است و مشخص نیست چه سودجویی هایی توسط چه کسانی در پس پرده این اتفاقات نهفته است.

این نماینده مجلس بر استفاده از ابزار نظارتی پارلمان برای مقابله با این سوء استفاده ها تاکید کرد و گفت: ما سازمان خصوصی سازی را در واگذاری کارخانه های مادر صنعتی به افراد فاقد اهلیت مقصر می دانیم؛ چنین اتفاقاتی تنها در تبریز روی نداده است و در جای جای کشور شاهد چنین مشکلاتی هستیم. لذا ما در مجلس طرح تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی را برای بررسی تخلفات و سوء استفاده های احتمالی صورت گرفته در واگذاری کارخانه ها و شرکت های بزرگ دولتی به بخش خصوصی را ارائه می کنیم و انشاء الله تا پایان این مجلس آن را به نتیجه خواهیم رساند.

علیلو در پایان به تلاش ها برای تبدیل تبریز به قطب خودروسازی ایران اشاره کرد و گفت: این کارها با هدف تبدیل تبریز به قطب خودروسازی کشور همخوانی ندارد و قطعاً باید جلوی این سوء استفاده ها و اقدامات مخرب گرفته شود.

منبع:نصرنیوز

انتهای خبر