پزشکیان به صف منتقدین احیاِ دریاچه ارومیه پیوست؛ بسیاری از پست های داده شده به افراد در این ستاد سیاسی است/ تردید در کارساز بودن اقدامات ستاد احیا

پزشکیان گفت: بسیاری از افراد در این ستاد بدون تجربه و علم تنها صندلی‌ها را اشغال کردند، این در حالی است که دریاچه ارومیه نباید گرفتار این بلا گرفتار می‌شد. به گزارش اعتدال پرس، مسعود پزشکیان در گفت وگو با خانه ملت، در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و عملکرد ستاد احیای این دریاچه، گفت: ستاد در […]

image_pdfimage_print

پزشکیان گفت: بسیاری از افراد در این ستاد بدون تجربه و علم تنها صندلی‌ها را اشغال کردند، این در حالی است که دریاچه ارومیه نباید گرفتار این بلا گرفتار می‌شد.

به گزارش اعتدال پرس، مسعود پزشکیان در گفت وگو با خانه ملت، در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و عملکرد ستاد احیای این دریاچه، گفت: ستاد در بخش‌هایی از دریاچه که خشک شده، گیاهانی که نیاز به آب ندارد کاشته تا از پراکنده شدن گرد وغبار جلوگیری شود؛ علاوه بر این در رابطه با انتقال آب از ارس نیز کارهایی صورت گرفته است.

توان مدیریتی در اسکلت اداری ستاد احیا دریاچه ارومیه وجود ندارد

نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای احیای دریاچه ارومیه کارهایی صورت گرفته و کارهایی هم در دست انجام است، اما در اینکه اقدامات مدیران تاکنون تا چه اندازه کارساز بوده شک و تردید وجود دارد زیرا ساختار و توان مدیریتی در اسکلت اداری ستاد احیای دریاچه وجود ندارد.دریاچه ارومیه

وی با اشاره به اینکه تنها با تخصیص اعتبار مشکل دریاچه ارومیه حل نخواهد شد، گفت: شعار کافی نیست و انسان هایی لازم اند که با علم، انگیزه ومهارت بدانند، بتوانند و بخواهند که این کار را انجام دهند، اما بدون علم و مهارت و تنها با پول مشکل حل نخواهد شد.

گماردن افراد با رویکردهای سیاسی برای احیای دریاچه ارومیه

پزشکیان با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی و آموزشی در شهرهای مختلف استان‌ آذربایجان غربی برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: بسیاری از پست‌هایی که در ستاد احیای دریاچه ارومیه به افراد داده شده جنبه سیاسی دارد به طوریکه بسیاری از افراد بدون تجربه و علم تنها صندلی را اشغال کردند، این در حالی است که دریاچه ارومیه نباید به این بلا گرفتار می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه مسئولان مشکل دریاچه ارومیه را بر گردن نمی گیرند، تصریح کرد: در حال حاضر هم با وضعیت پیش آمده افراد توانمند و کارشناس را به دلیل همراهی نکردن با شعارهای سیاسی برخی از مسئولان مربوطه رها ساخته ایم.

وی تاکید کرد: تلاش دولت یازدهم در احیای دریاچه ارومیه قابل مقایسه با دولت قبل نیست، دولت با توجه به تمام مشکلاتی که داشته و دارد اما اعتبار خوبی برای احیا دریاچه ارومیه اختصاص داده؛ در واقع عزم و اراده دولت وجود دارد اما ساختار شکل گرفته به دلایل مختلف جای اما و اگر دارد.

۱۰ سال زمان لازم برای احیا دریاچه ارومیه

نمایمده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: آب رسانی از کشورهایی چون گرجستان و ارمنستان راه حل احیا دریاچه ارومیه نیست، در حقیقت مجموعه کارشناسی و دانشگاهی حدود بیست راه حل را رائه کرده اند که با اعتباری که دولت در اختیار ستاد گذاشته، در خوشبینانه ترین حالت اگر همه همکاری کنند ۱۰ سال زمان لازم است تا دریاچه احیا شود.

انتهای خبر