مصوبه امروز شورای شهر برای خرید سهام شرکت واگن سازی چین و مونتاژ در تبریز/ نجفی: مخالفت معاون اول رئیس جمهور و استاندار اصفهان با مونتاژ واگن در تبریز

در جلسه صبح روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تبریز، لایحه دو فوریتی شهرداری این شهر مبنی بر خرید ۴۹ درصد از سهام شرکت واگن سازی خاورمیانه تصویب شد. به گزارش اعتدال پرس، براین اساس شهرداری تبریز مجوز یافت تا دپو لاله را تا زمان تجهیز کارخانه واگن سازی خاورمیانه دراختیار این شرکت قرار دهد. همچنین […]

image_pdfimage_print

در جلسه صبح روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تبریز، لایحه دو فوریتی شهرداری این شهر مبنی بر خرید ۴۹ درصد از سهام شرکت واگن سازی خاورمیانه تصویب شد.

به گزارش اعتدال پرس، براین اساس شهرداری تبریز مجوز یافت تا دپو لاله را تا زمان تجهیز کارخانه واگن سازی خاورمیانه دراختیار این شرکت قرار دهد.

همچنین مقرر شد شرکت واگن سازی خاورمیانه، واگن های ارسالی از شرکت طرف قرارداد چینی را مونتاژ کرده و در اختیار مترو شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز قرار دهد.

تصویب لایحه دوفوریتی مونتاژ۳۱۵ واگن مترو در تبریز

بنا به توضیحات نجفی شهردار تبریز؛ قرارداد ایران با یک شرکت چینی به نام فوژن  بدینگونه است که؛ شرکت فوژن از ۳۱۵ واگن، ۱۰۰ واگن را به صورت تمام شده و ۲۱۵ واگن دیگر را به صورت قطعات به ایران ارائه کند که در کارگاه های منتاژ به واگن تبدیل شوند که شهرداری، وحیدی کیا را به عنوان نماینده تام الاختیار به این شرکت معرفی کرده است.

در این لایحه که شهرداری به جز واگذاری دپوی لاله، بودجه ای پرداخت نمی کند،از بین این ۳۱۵ واگن ۱۸۰ واگن برای تبریز و ۸۵ واگن برای اصفهان و ۵۰ واگن آن برای شیراز مونتاژ می شود.

معاون اول رئیس جمهور و استاندار اصفهان با مونتاژ واگن در تبریز مخالف بودند!

شهردار تبریز در این باره گفت: علی‌رغم مخالفت معاون اول رئیس جمهور با ساخت این واگن‌ها در تبریز بنده با شرکت چینی وارد مذاکره شدم و قرار شد این واگن‌ها در تبریز ساخته شود تا برای جوانان هم اشتغال شود، استاندار اصفهان به شدت مخالف ساخت واگن‌ها در تبریز بود.

وی ادامه داد: تا برج سوم سال ۹۵ این پروژه با ده رام که پنجاه واگن قطار می شود خط قطار شهری تا میدان ساعت افتتاح خواهد شد.

در نهایت این لایحه با حذف یک بند با اکثریت آرا به تصویب رسید.

مترو

همچنین در جلسه امروز شورا ، لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز در خصوص تخفیف ۲۳ درصدی شهرداری تبریز تا پایان تیر سال ۹۵ نسبت به عوارض و پروانه ساختمانی شهروندانی که مبالغ پروانه و عوارض را به صورت نقدی به شهرداری تبریز پرداخت می نمایند مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

بر اساس این لایحه بعد از معرفی این شهروندان به بانک شهر از سوی شهرداری تبریز، بانک شهر مبلغ عوارض و پروانه را به صورت تسهیلات ۴ درصدی در اختیار این شهروندان قرار می دهد.

بدین ترتیب تسهیل بسیار مناسبی برای شهروندان تبریزی در راستای پرداخت هزینه عوارض پروانه اتفاق خواهد افتاد بر اساس این لایجه  شهروندان می توانند با دریافت وام چهاردرصدی از بانک شهر و تسویه مبالغ عوارض پروانه در طول سال اقدام نمایند.

بر این اساس ۸۵ درصد مبلغ باقی مانده به حساب شهرداری واریز شده و ۱۵ درصد به صورت نقدی دراختیار مودی قرار می گیرد تا کار ساختمانی را شروع کنند.

درپایان این جلسه لایحه دوفوریتی انعقاد قرارداد فی مابین شهرداری و بانک شهر به منظور خرید دِین مطرح و پس از بررسی تصویب شد.

براین اساس ، چک های وصولی مناطق به سررسید یک سال در اختیار شعبه قرار می گیرد و نرخ تسهیلات معادل۲۱ درصد مطابق سیاست های اعتباری بانک مرکزی خواهد بود.

انتهای خبر