زیباترین پروژه عمرانی شهر تبریز افتتاح شد/ استاندار: در سایه تلاش دو سال گذشته شهرداری، تبریز به شهری متفاوت تبدیل شده است+تصاویر

فاز دوم تقاطع سه سطح شهید حمید باکری به عنوان زیباترین پروژه عمرانی شهر تبریز به بهره برداری رسید. به گزارش اعتدال پرس، پل روگذر تقاطع سه سطح حمید باکری واقع در روبروی هتل مرمر سابق، دیروز عصر دوشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر […]

image_pdfimage_print

فاز دوم تقاطع سه سطح شهید حمید باکری به عنوان زیباترین پروژه عمرانی شهر تبریز به بهره برداری رسید.

به گزارش اعتدال پرس، پل روگذر تقاطع سه سطح حمید باکری واقع در روبروی هتل مرمر سابق، دیروز عصر دوشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران ارشد استانی در اولین روز هفته دولت و همزمان با میلاد امام رضا (ع) مورد بهره برداری قرار گرفت.

شهر تبریز کارگاه بزرگ سازندگی شده است
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که با افتتاح پروژه سه سطح حمید معضل یکی از نقاظ کور ترافیکی تبریز حل خواهد شد، گفت: در گذشته، اختلاف ادارات مختلف رکود و توقف پروژه های شهری می شد .
دکتر اسماعیل جبارزاده در مراسم بهره برداری از پروژه تقاطع سه سطح سردار شهید حمید باکری گفت: فاز اول این پروژه مهم ترافیکی سال گذشته توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد و خوشحالیم که فاز دوم نیز همزمان با آغاز هفته دولت و دهه کرامت پیش از موعد مقرر مورد بهره برداری قرار می گیرد .
وی با تاکید بر اینکه توصیه رئیس جمهور بر وحدت و همکاری بین تمامی دستگاههای خدمتگذار می باشد، گفت: پروژه سه سطح حمید نمادی از همکاری، وحدت و همدلی مسئولان استان می باشد .
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در تمامی شهرهای استان پروژه های مختلفی در حال اجراست گفت: گواهی می دهم مجموعه شهرداری تبریز و شورای شهر با تمام توان در جهت رفع مشکلات تبریز تلاش می نمایند .
نماینده ارشد دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی افزود: اگر روزی چهره تبریز چهره غیر پیشرفته و عقب مانده می نمود اما امروز، در سایه تلاش دو سال گذشته شهرداری تبریز به شهری متفاوت تبدیل شده است .
وی متذکر شد: امروز گردشگران از تمیزی و نظافت شهر می گویند و همچنین از تبدیل شهر به کارگاه بزرگ سازندگی توصیف می‌کنند که این امر، امتیاز مهم شهرداری به شمار می‌رود.
دکتر جبارزاده با بیان این‌که همت تمام مسئولان بر این است که با حمایت از اقدامات عمرانی، تبریز را نگین شهرهای ایران کنند، گفت: در هفته دولت ۸۳۳ پروژه در جای جای استان با اعتباری بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

موفقیت پروژه حمید، مرهون پشتوانه‌های مطالعاتی عمران شهری

شهردار تبریز، تقاطع غیرهمسطح حمید را نماد بارز همت عمرانی مدیریت شهری تبریز خواند و گفت: حرکت پرشتاب شهرداری تبریز در حوزه عمران و سازندگی شهر، همچنان تداوم خواهد داشت.

دکتر صادق نجفی در حاشیه مراسم بهره برداری از فاز دوم پروژه تقاطع غیرهمسطح حمید با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه نفیس و کم‌نظیر، با ویژگی های خاص معماری و زیبایی، همراه بوده و با در نظر داشتن حجم و وسعت ساختاری پروژه، دستاورد ارزشمندی به شمار می‌رود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: موفقیت پروژه حمید چه از نظر جلوه ظاهری و چه از نظر نقشی که در روان‌سازی ترافیکی شهر خواهد داشت، مرهون پشتوانه‌های مطالعاتی است.

اصلاح طریق و راه سازی چاره حل معضل ترافیک تبریز

آیت الله مجتهد شبستری نیز در مراسم بهره برداری از پروژه تقاطع سه سطح حمید، با تقدیر از کلیه تلاشگرانی که در اتمام این طرح مهم شهری زحمت کشیدند گفت: اصلاح طریق و راه سازی و ساخت معابر عمومی مسئله ای ضروری برای شهرها بخصوص کلانشهری مانند تبریز می باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه افتتاح پل حمید از جمله مصادیق این حدیث شریف است گفت: بر اساس اعلام شهردار زحمتکش و تلاشگر تبریز، در این منطقه علاوه بر افتتاح پل حمید، دروازه قرآنی نیز تعریف و اجراخواهد شد که امری مبارک می باشد زیرا تبریز یک شهر مذهبی و انقلابی می باشد که مردم ولایتمدار آن در هر صحنه ای حاضر هستند.

اجرای ۸۵ پروژه با ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار

شهردار منطقه ۲ در این مراسم گفت: شهرداری منطقه دو در سال گذشته فعالیت ویژه و جهش بزرگی در اجرای پروژه های عمرانی داشت و پروژه های مهمی را در کمترین زمان و بهترین کیفیت تقدیم شهروندان ساکن در این منطقه نمود.
عباس عادلی شهیر با اشاره به اینکه بهره برداری از پل سه سطح حمید دو ماه زودتر از موعد برنامه ریزی شده صورت گرفته است افزود: با تلاش شبانه روزی زحمتکشان مردم تبریز، آخر آبان ماه سال جاری نیز شاهد افتتاح طرح شبدری ائل گلی خواهیم بود.
عادلی شهیر در پایان سخنانش با اشاره به اینکه منطقه دو در طرح هایی نظیر ساماندهی میدان حکومتی، گلزار شهدا، تراموای شهری و چند پروژه مهم دیگر شهرداری معین می باشد گفت: در سال جاری ۸۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان در شهرداری منطقه دو تبریز در حال اجرا می باشد.

مشخصات فنی پروژه

پروژه سه سطح حمید یکی از پروژه های مهم شهری تبریز می باشد که با دستور شهردار تبریز از سال ۹۳ آغاز شد و در دو فاز مورد بهره برداری قرار گرفت.

فاز دوم این پروژه مهم بر اساس برنامه زمانبندی باید در طول ۱۰ ماه به پایان می رسید که در سایه تلاش شبانه روزی متخصصان و کارگران زحمت کش دوماه زودتر از موعد مقرر و در مدت زمان ۸ ماه تکمیل و آماده بهره برداری شد.

این پروژه نقش اساسی در روانسازی و تسهیل ترافیک ورودی شرق تبریز خواهد داشت و به عنوان پروژه ای با معماری زیبا به یکی از نمادهای تبریز تبدیل خواهد شد.

فاز دوم پروژه سه سطح حمید، روگذری با طول ۲۸۵ متر و عرض عرشه ۱۷ متر با هزینه ای بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال به عنوان یکی از مهمترین پروژه های شهرداری منطقه دو تبریز از امروز در خدمت شهروندان تبریزی قرار گرفته است.

گفتنی است، در مراسم بهره برداری از پل سه سطح حمید که با استقبال گسترده شهروندان تبریزی برگزار شد، علاوه بر حضور مسئولان ارشد استانی و شهری، احسان باکری یادگار سردار رشید اسلام شهید حمید باکری نیز حضور داشت.

انتهای خبر