دبیر شورای عالی امنیت ملی: فساد اقتصادی مثل موریانه انقلاب را می‌خورد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز باید بی‌رحمانه با فساد اقتصادی که مثل موریانه انقلاب ما را خواهد خورد، مقابله کنیم. به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، امیر دریابان علی شمخانی صبح امروز در همایش «اقتدار ملی؛ همدلی و همزبانی دولت و ملت» در مرکز تحقیقات راهبرد دفاعی، با اشاره به عادت‌هایی […]

image_pdfimage_print

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز باید بی‌رحمانه با فساد اقتصادی که مثل موریانه انقلاب ما را خواهد خورد، مقابله کنیم.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از مهر، امیر دریابان علی شمخانی صبح امروز در همایش «اقتدار ملی؛ همدلی و همزبانی دولت و ملت» در مرکز تحقیقات راهبرد دفاعی، با اشاره به عادت‌هایی که کشور را دچار عقب‌ماندگی کرده است، اظهار داشت: مولفه‌های مختلف اقتدار، امنیت، قدرت، اقتصاد، رضایتمندی و تدبیر باعث عینی‌سازی بیرونی اقتدار می‌شود.

وی یکی از عوامل بنیادین اقتدار را «جغرافیا» دانست و خاطرنشان کرد: بدون جغرافیا، اقتدار امکان‌پذیر نیست و جغرافیا یک اصل در بروز، ظهور و حفظ اقتدار است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به جریان تکفیری داعش، گفت: این جریان وقتی می‌گوید که ما دولت عراق و شام هستیم، در حقیقت به مسئله جغرافیا اشاره می‌کند و این تصویر خطرناک‌تر از تصویر زدن برج‌های دوقلو است.

وی یکی دیگر از عوامل اقتدار را «ساختار» دانست و افزود: بدون داشتن یک ساختار کارآمد، اقتدار بالقوه موجود در جغرافیا قابل تبدیل به اقتدار عینی و بالفعل نیست.

شمخانی خاطرنشان کرد: ایران دوره‌های مختلفی را طی کرده و قبل از انقلاب، اقتداری عاریتی داشته است اما بعد از انقلاب اقتدار ذاتی دارد که ناشی از دین‌مداری، فرهنگ، جغرافیا و تدبیر است که ایران را تبدیل به امن‌ترین، مستقل‌ترین و باثبات‌ترین کشور منطقه کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه خیلی از کشورها برای تولید اقتدار دست به اقداماتی می‌زنند که برون‌داد آن تولید ضداقتدار شده است، خاطرنشان کرد: صدام در جنگ تحمیلی برای سروری بر جهان عرب به ایران حمله کرد، اما این اقدام وی برایش ضداقتدار تولید کرد.

وی افزود: امروز برای جلوگیری از غفلت راهبردی، عربستان به یمن حمله کرد تا اقتدار تولید کند، اما هرگز تا این حد انصارالله و حوثی‌ها در جهان مطرح نبودند و حوثی‌ها هرگز به دنبال تسلط بر یمن نبوده و نیستند و تنها می‌خواستند صدایشان شنیده شود.

تلاش کردند سپاه تضعیف شود/ افراد بی میل به انقلاب نیز سپاه را عامل عزت می‌دانند

شمخانی گفت: مردم یک کشور اگر احساس اقتدار کنند، نهادهای اقتدارساز خود را می‌شناسند و بسیار تلاش شد تا سپاه پاسداران در کشور تضعیف شود و می‌دانم آدم‌هایی که میلی هم به انقلاب ندارند، کارکرد خارجی سپاه را تولید عزت برای ایران می‌دانند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، پدیده ایران هراسی را در خدمت اهداف شیطانی دانست و گفت: این پدیده بستر بیرونی دارد و نگاه امروز جهان این است که سران و شیخ‌های منطقه با این همه سرمایه چه جایگاهی در تولید علم، دانش، حمایت از فلسطین و منطقه دارند.

شمخانی تصریح کرد: عامل ساختار به شدت در تولید امنیت، استفاده از جغرافیا و فرصت‌ها موثر است و انعکاس این تاثیر در تولید ثبات موثر خواهد بود و هیچ‌کسی مانند ایران نمی‌تواند قرینه‌ای این چنین در منطقه ارائه دهد.

وی افزود: مجموعه رفتارهای ما پس از انقلاب، ثبات و امنیت برای ما ایجاد کرد و امروز مهمترین مولفه تولید اقتدار برای ما اقتصاد است.

اقتصاد امروز ایران «کینزی، لیبرالیستی و سوسیالیستی» نیست/ باید با فساد اقتصادی بی‌رحمانه مقابله شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین با اشاره به اهمیت مولفه اقتصاد در اقتدار ملی خاطرنشان کرد: اقتصاد ما مهمترین مولفه امروز و تامین‌کننده فردای ما است و اقتصاد امروزی دیگر کینزی، لیبرالیستی و سوسیالیستی نیست و امروز دیگر این دعوا را در کشور نداریم و یک دستورالعمل اقتصادی داریم.

شمخانی با بیان اینکه امروز خاکریزهای اقتصادی ما را با تحریم‌ها مورد هجوم قرار داده‌اند، ادامه داد: تنها با این هجوم می‌خواهند اقتدار ما را تضعیف کنند و ما باید این مولفه را به عنوان مهمترین تهدید تلقی کنیم و ساختار و سازمان متناسب با آن را به عنوان یک ضرورت ملی که تاریخ‌ساز باشد، ایجاد کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با فساد اقتصادی باید بی‌رحمانه مقابله شود و این مولفه مثل موریانه، انقلاب ما را خواهد خورد و با تولید کارآمدی، مبارزه با فساد و بهینه‌سازی در مصرف می‌توانیم موفق باشیم.

انتهای خبر