هشدار استاندار به فرمانداران پروازی استان: مواخذه جدی، در صورت عدم اسکان در شهرستان محل ماموریت

جبارزاده خطاب به روسای اداراتی که در شهرستان ساکن نیستند، گفت: براساس ابلاغیه وزارت کشور فرماندارانی که در محل ماموریت خود ساکن نباشند باید با تذکر جدی مواجه شوند تا نسبت به اسکان خود در شهرستان اقدام کنند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی استانداری؛ اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی […]

image_pdfimage_print

جبارزاده خطاب به روسای اداراتی که در شهرستان ساکن نیستند، گفت: براساس ابلاغیه وزارت کشور فرماندارانی که در محل ماموریت خود ساکن نباشند باید با تذکر جدی مواجه شوند تا نسبت به اسکان خود در شهرستان اقدام کنند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی استانداری؛ اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در شهرستان عجب‌شیر با اشاره به پیشرفت مطلوب سند تدبیر توسعه شهرستان‌ها، اظهار امیدواری کرد که پروژه‌های پیش‌بینی شده در این سندها طبق برنامه زمان‌بندی و حتی در برخی بخش‌ها جلوتر از برنامه اجرایی شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تاکید دولت برای این است که افراد که در محل خدمت خود مشغول به کار هستند در همان شهرستان ساکن باشند.

وی خطاب به روسای اداراتی که در شهرستان ساکن نیستند، افزود: براساس ابلاغیه وزارت کشور فرماندارانی که در محل ماموریت خود ساکن نباشند باید با تذکر جدی مواجه شوند تا نسبت به اسکان خود در شهرستان اقدام کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی: فرمانداران نسبت به اسکان خود در شهرستان محل ماموریت اقدام کنندوی با بیان اینکه میزان عملکرد روسای ادارات در هر شهرستان اجرایی برنامه‌های توسعه شهرستان است، افزود: بر اساس سند تدبیر توسعه شهرستان عجب‌شیر به سه هسته کلیدی برنامه‌ریزی شده است.

جبارزاده توسعه معادن و صنایع تبدیلی، توسعه کشاورزی و اصلاح الگوی کشت و گردشگری را سند توسعه شهرستان عنوان کرد و افزود: باید بر این سه موضوع متمرکز شد تا بتوانیم مسیرهای توسعه شهرستان را یکی پس از دیگری ایجاد کرد و به آرمان‌های نهایی برسانیم.

وی حمایت از سرمایه‌گذاران را وظیفه دولتمردان دانست و گفت: در شهرک صنعتی عجب‌شیر ۸۰ درصد کارگاه‌های این شهرک غیرفعال و یا نیمه کاره هستند و فقط ۲۰ درصد فعال هستند که هر چه سریع‌تر باید زمین‌های شهرک که ساخته نشدند تعیین تکلیف شده و مشکلات دیگر واحدها رسیدگی و کارگاه‌های فعال شوند.

وی خواستار برگزاری همایش تحت عنوان سرباز در این شهرستان شد و افزود: با توجه به توان پادگان شهید برخورداری عجب‌شیر کمک شایانی به توسعه و شناخت شهرستان می‌کند.

وی خواستار تغییر الگوی کشت و آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی در شهرستان عجب‌شیر شد و افزود: دولت تدبیر و امید با هدف ترویج آبیاری تحت فشار و کاهش مصرف آب کشاورزی در شرایط موجود خشکسالی کشور ۸۵ درصد از اعتبار مورد نیاز کشاورزان مجری طرح‌های آبیاری تحت فشار را به صورت کمک مالی بلاعوض تامین و در صورت مشکل تامین ۱۵ درصد از آورده کشاورزان این اعتبار نیز از طریق معرفی به بانک کشاورزی و دریافت تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی مدت تامین می‌شود.

وی خواستار تسریع در اجرای پایاب سد قلعه‌چای شد و افزود: با توجه به اینکه در سال‌جاری ۴۰ میلیارد ریال برای اجرای شبکه اصلی این پروژه تخصیص داده شده و باید پیمانکار پروژه به کار خود سرعت دهد در غیر این صورت با نظارت و ناراضی بودن مدیران و کارشناسان منطقه در عملکرد این پیمانکار خلع ید شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان دولت یازدهم بیمارستان عجب‌شیر تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: دولت حمایت ویژه‌ای از بیمارستان‌های شهرستان‌ها می‌کند و بیمارستان جدید در حال ساخت عجب‌شیر نیز از جمله این طرح‌هاست.

لازم به ذکر است استاندار آذربایجان شرقی با حضور در شهر جوان‌قلعه بزرگ‌ترین آبشار صخره‌ای را با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال را افتتاح کرد.

  • گفتنی است، تقریبا تمامی فرمانداران استان غیر بومی هستند که اغلب آنها غیر مقیم در شهرستان محل ماموریت خود و ساکن در تبریز هستند، که این امر مشکلاتی در پی داشته و با تذکر دولت مواجه شده است. در کنار فرمانداران غیر مقیم، غیر بومی بودن برخی دیگر از مدیران شهرستانی نیز بر این مشکلات و اعتراضات بوجود آمده، افزوده است.
انتهای خبر