در جریان انتخاب اعضای کمیسیون های تخصصی شورا تصویب شد: افزایش مجدد کمیسون ها به 8 عدد/ شیاری: می خواهید برای برخی افراد پست درست کنید!/ تعطیلات دو هفته ای جلسات شورا

با تصویب اعضای شورای شهر تبریز، تعداد کمیسیون های تخصصی این شورا به 8 کمیسیون افزایش یافت و اعضای جدید این کمیسیون ها نیز معرفی شد. به گزارش اعتدال پرس در اولین جلسه شورای شهر تبریز بعد از انتخابات هیئت رئیسه شورا که بصورت ائتلافی و توافق دو طیف اکثریت و اقلیت شورا انتخاب شد، […]

image_pdfimage_print

با تصویب اعضای شورای شهر تبریز، تعداد کمیسیون های تخصصی این شورا به 8 کمیسیون افزایش یافت و اعضای جدید این کمیسیون ها نیز معرفی شد.

به گزارش اعتدال پرس در اولین جلسه شورای شهر تبریز بعد از انتخابات هیئت رئیسه شورا که بصورت ائتلافی و توافق دو طیف اکثریت و اقلیت شورا انتخاب شد، انتخابات کمیسیون های تخصصی شورا در دستور کار قرا گرفته بود که در این جلسه، دبیری به عنوان رئیس شورای شهر تبریز گفت: با توجه به اینکه سال گذشته برای افزایش تعداد کمیسیون ها با فرمانداری تبریز مکاتبه صورت گرفته بود لیکن شورای شهر با تاخیر در رفع ایرادات فرمانداری، نتوانست در دوره قبلی این افزایش را اجرایی کند ولی اکنون تصمیم به این داریم که تعداد کمیسیون ها را از ۵ کمیسیون به ۸ کمیسیون افزایش دهیم.

دبیری که این پیشنهاد را در قالب لایحه دو فوریتی مطرح کرد، افزایش کمیسیون ها را ضروری دانست و گفت: شورای شهر که یک شورای مردم نهاد است نیاز کنونی شهر به کمیسیون های حمل و نقل و ترافیک، کمیسیون شهر سازی و معماری و کمیسیون سرمایه گذاری بیشتر شده است و این حق قانونی شوراست که توانایی افزایش کمیسیون ها را دارد.

شیاری عضو شورای شهر در انتقاد از لایحه دو فوریتی افزایش کمیسیون ها بیان داشت: اقای  دبیری با مردم شفاف باشید، با پنهان کاری، نمیتوان کاری را از پیش برد؛  افزایش تعداد کمیسیون ها ضروری نیست  بلکه می خواهید برای برخی افراد پست درست کنید!

وی گفت: چرا به ملت و افکار عمومی می گویید که شورای شهر کار کارشناسی انجام می دهد در حالی که هنوز ۵ کمیسیون قبلی به غیر از کمیسیون بودجه که در بحث هبه ها فعالیت چشمگیری دارد، هیچ کاری از پیش نبرده اند.

این عضو شورای شهر بیان داشت: فرمانداری دقت داشته باشد که تعامل بیش از اندازه صورت گرفته چرا که در دو سال گذشته  با لایحه افزایش مخالف بود ولی اکنون شاید به خاطر نظارت بیشتر و یا خط گیری از فردی، نظرشان عوض شده است.

شهین باهر در اعتراض به اظهارات شیاری  در خصوص  راکد بودن کمیسیون ها بیان داشت: آقای شیاری تمام کمیسیون ها را مورد خطاب قراد داد ولی باید با اطلاع حرف برنند در حالی که کمیسیون عمران در طول این یک سال، فعالیت های مفیدی انجام داده است و راکد نبوده.

بابایی اقدم نیز  در دفاع از کمیسیون خود بیان داشت: تا کنون همه جلسات کمیسیون ها تشکیل یافته است و غیبت های این جلسات به علت های خاص کاری بوده است.

علینوای باغبان، به عنوان موافق با طرح دو فوریتی  افزایش تعداد کمیسیون ها عنوان داشت: کمیسیون ها باید  درفرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری  دخالت کنند و این لایحه افزایش با توجه به نیاز های روز جامعه، به شرط تشکیل و حضور مداوم اعضای در کمیسیون ها، فرایند رو به بهبودی را به شهر می بخشد.

در ادامه شیاری با خطاب قرا دادن باهر بیان داشت: اجازه دهید اسنادی که مبنی بر درخواست اعضا برای تعطیلی کمیسیون ها  در یک سال گذشته داشتند را به صحن بیاورم تا برای کسانی که اینچنین از کمیسیون خود دفاع می کنند یک یاد آوری محسوب شود.

سعید حاجی زاده نیز اذعان کرد: تنها دلیلی که  نشان از راکد بودن کمیسیون ها به جر کمیسیون بودجه را دارد، این است که در شرح لوایح، فقط بودجه ها و هبه ها بررسی و یه چشم می آیند واین عاملی است که شورا به مسائل دیگر، رغبتی نشان ندهد.

در ادامه، ایران آهور عضو کمیسیون عمران نیز در انتقاد از این لایحه گفت: برای افزایش کمیسیون ها، باید اول به غیبت مکرر اعضا در جلسات کمیسیون ها  و بی حاصل بودن اندک جلسات برگزار شده توجه کرد.

دبیری در پاسخ با اشاره به موضوع غیبت اعضا در جلسات شورا تاکید کرد: اعضای شورا در کمیسیون ها باید حضور منظم و سر وقتی داشته باشند چرا که به صورت قانونی پیگیری خواهد شد و به صورت مکتوب، حضو و غیاب این افراد به مقامات ذیصلاح ارسال میگردد که گفتنی است این حضور و غیاب در دریافتی های حق جلسات، دخیل خواهد بود.

در پایان، لایحه دو فوریتی افزایش کمیسیون ها از ۵ کمیسیون به ۸ کمیسیون با اکثریت آرا رای مثبت تصویب شد و مقرر گردید که از اول مهر ماه اجرایی گردد.

بعد از تصویب این لایحه نوبت به نام نویسی اعضاء برای انتخابات کمیسیون ها رسید که رئیس شورای شهر، اعضای کمیسیون بودجه و فرهنگی را  ۷ نفر اعلام کرد که با تذکر هریسی نژاد، مشاور حقوقی شورای شهر مبنی بر اینکه در هیچ یک از بندهای قانون، کمیسیون ۷ نفره وجود ندارد، همراه بود لیکن، دبیری علیرغم این تذکر برگزاری انتخابات اعضای کمیسیون ها را ادامه داد.

بر اساس این گزارش، اعضای جدید کمیسیونهای شورا و نمایندگان شورا در مناطق شهرداری و میته ها به شرح زیر معرفی شد:

کمیسیون برنامه بودجه : شهرام دبیری- اصغر عابد زاده- سعید حاجی زاده- حبیب شیری آذر- علی نوای باغبان- جواد ششگلانی و داود امیر حقیان

کمیسیون فرهنگی : محمد حسین جعفری-بهروز خاماچی – اکرم حضرتی-اصغر  عابدزاده-جواد ششگلانی-سعید حاجی زاده –المیرا خاماچی

کمیسیون عمران: ایرج شهین باهر-علی نوای باغبان-احتشام حاجی پور- ایران آهور

کمیسیون شهرسازی: بابایی اقدم-ایرج شهین باهر-رسول درسخوان-ایران آهور-احتشام حاجی پور-

کمیسیون خدمات: سعید محدث-احتشام حاجی پور-حبیب شیری اذر-بهروز خاماچی-اکرم حضرتی

کمیسیون حمل و نقل و ترافیک: جعفر مدبر-داود امیرحقیان-سعید محدث-رسول درسخوان –ایران آهور

کمیسیون تحقیق نظارت: داود امیرحقیان-حسن اسوتچی-احتشام حاجی پور-محمد حسین جعفری-جعفر مدبر

کمیسیون سرمایه گذاری: اسماعیل چمنی-سعید محدث-اکرم حضرتی-بهروز خاماچی-جعفر مدبر

بعد از انتخابات کمیسیون ها، نوبت به انتخابات نمایندگان شورای شهر در کمیته ها رسید که در این انتخابات افراد زیر انتخاب شدند:

کمیته حل اختلاف: ایرج شهین باهر

کمیته کارگری: جعفر مدبر- بهروز خاماپی- اصغر عابدزاده-حسن اسوتچی-سعید حاجی زاده- داود امیر حقیان

کمیته فنی شهرداری: جعفر مدبرایران آهور- احتشام حاجی پور- داد امیرحقیان- ایرج شهین باهر

کمیته فنی املاک شهرداری: اصغر عابدزاده

کمیته نامگذاری اماکن و معابر: بهروز خاماچی- جواد ششگلانی

کمیسیون ماده ۶۴ ملیاتی: المیرا خاماچی-محمد حسین حعفری- فریدون بابایی اقدم

حل اختلاف مالیاتی استان: کمیسیون بدوی: احتشام حاجی پور /کمیسیون تجدید نظر: اکرم حضرتی

شورای زیبا سازی: بهروز خاماچی

شورای سازمان فرهنگی و هنری: جواد ششگلانی

کمیته فنی ماده ۵: فریدون بابایی اقدم

شورای سازمان فناوری و آمار: محمد حسین جعفری

شورای آرامستانها: علی شیاری

شورای مدیریت پسماند: سعید حاجی زاده

شورای عمران: ایران آهور

کمیته انضباطی  سازمان تاکسیرانی: جواد ششگلانی

کمیته انضباطی شرکت واحد: جعفر مدبر

در ادامه این انتخابات، نمایندگان شورای شهر در کمیسیون های مناطق شهرداری تبریز با قرعه کشی انتخاب شدند و اسامی زیر معرفی شد:

ضمن اینکه در این قرعه کشی حسن اسوتچی، از حضور در کمیسیون های مناطق صرف نظر کرد.

سعید حاجی زاده : بدوی منطقه ۸

سعید محدث: بدوی منطقه ۷

اصغر عابدزاده:  تجدید نظر منطقه ۷

بهروز خاماچی: تجدید نظر منطقه ۹

ایران آهور: بدوی منطقه ۱۰

حبیب شیری آذر: تجدید نظر منطقه ۸

رسول درسخوان: بدوی منطقه ۶

محمد حسین جعفری: بدوی منطقه ۹

احتشام حاجی پور: بدوی منطقه ۲

جواد ششگلانی: تجدید نظر منطقه ۵

علی نوای باغبان: تجدید نظر منطقه ۲

جعفر مدبر: بدوی منطقه ۱

داود امیر حقیان: تجدید نظر منطقه ۴

فریدون بابایی اقدم: بدوی منطقه ۳

ایرج شهین باهر: تجدید نظر منطقه ۱

المیرا خاماچی: بدوی منطقه ۵

اسماعیل چمنی: بدوی منطقه ۴

علی شیاری: تجدید نظر منطقه ۳

گفتنی است دبیری، رئیس شورای شهر از تعطیلی دو هفته ای شورا خبر داد  و قرار بر این شد که اعضای کمیسیون های مناطق از اول مهر ماه سمت های خود را در مناطق بر عهده بگیرند.

انتهای خبر