اعضای شورای راهبردی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی انتخاب شدند/ متن و حاشیه همایش اصلاح طلبان در تبریز

اعضای شورای مشورتی راهبردی اصلاج طلبان آذربایجان شرقی برگزیده شدند. به گزارش اعتدال پرس، همایش مدیران و فعالان اصلاح طلب مستقل آذربایجان شرقی با هدف برگزاری انتخابات شورای راهبردی اصلاح‌طلبان  استان با حضور برخی چهره های اصلاح طلب آذربایجان شرقی و هم چنین میهمانانی از شورای راهبردی اصلاح طلبان کشور برگزار شد. این همایش که سخنران […]

image_pdfimage_print

اعضای شورای مشورتی راهبردی اصلاج طلبان آذربایجان شرقی برگزیده شدند.

به گزارش اعتدال پرس، همایش مدیران و فعالان اصلاح طلب مستقل آذربایجان شرقی با هدف برگزاری انتخابات شورای راهبردی اصلاح‌طلبان  استان با حضور برخی چهره های اصلاح طلب آذربایجان شرقی و هم چنین میهمانانی از شورای راهبردی اصلاح طلبان کشور برگزار شد.

این همایش که سخنران اصلی آن مرتضی حاجی رئیس دفتر اسبق رئیس دولت اصلاحات بود در چهار چوب طرح سراسری شورای راهبردی انتخابات به ریاست خاتمی و به منظور تعیین نمایندگان اصلاح طلب اقشار مختلف از جمله کشاورزان، اصناف و فعالان اقتصادی، اصحاب رسانه، وکلا، نمایندگان شهرستان‌ها، بازنشستگان، جوانان، بانوان و … برپا شد.

حاجی در سخنان خود تصریح کرد: «راهبردهای اصلاحات برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی با هماهنگی حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی تدوین شده است»

دراین همایش مرتضی حاجی رییس دفتر سید محمد خاتمی و وزیر آموزش و پرورش دوره اصلاحات به عنوان مهمان ویژه و عباس دوزدوزانی نخستین فرمانده سپاه و وزیرپیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی کابینه مهندس میرحسین موسوی ، صادق بناب سرپرست وزارت راه و ترابری دولت اصلاجات و دبیر شواری راهبردی اصلاح طلبان کشور، میر علی اشرف عبداله پوری حسینی رییس ستاد دکتر روحانی در آذربایجان شرقی و رییس سازمان خصوصی سازی ، میر طاهر موسوی و شکور اکبر نژاد نمایندگان مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در دوره ششم مجلس، دکتر محمد علی سبحان اللهی استاندار اسبق و رییس فعلی دانشگاه خوارزمی و شماری از مدیران اصلاح طلب سابق منطقه به همراه شماری از فعالان و علاقمندان طیف اطلاح طلب شرکت کردند.

اعضای شورای مشورتی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی انتخاب شدند

بر اساس این گزارش از میان شورای مشورتی منتخب، هفت نفر به عنوان شورای راهبردی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی انتخاب خواهند شد و این شورا وظیفه تشکیل شوراهای راهبردی شهرستان ها ، تشویق و ترغیب افراد شاخص و واجد شرایط برای حضور در انتخابات مجلس و اعلام نظر در باره توانمندی و مقبولیت نامزدها را برعهده خواهد داشت و راهبردهای شورای مرکزی را در سطح استان اجرا خواهد کرد.

حضور کمرنگ برخی اصلاح طلبان مطرح از جمله احزاب اصلاح طلب استان در این همایش در حالی است که به گفته یکی از مسئولین این همایش، جلسه مزبور برای انتخاب شورای اقشار اصلاح طلب بوده و یکی از مهمترین وظایف این شورا انتخاب افراد شایسته از بین خود برای حضور در شورای راهبردی استان هست که در نهایت با انتخاب نمایندگان شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب و نیز نمایندگان ادوار مجلس این شورای راهبردی تکمیل خواهد شد.

در این انتخابات که با شرکت ۴۴۵ شرکت کننده برگزار شد ، از میان ۸۰ کاندیدای حاضر ۲۱ نفر به شرح زیر و بر حسب بیشترین آرا انتخاب شدند.

روحانیت:ناصر خدایاری

ایثارگران: قره باغی

اساتید دانشگاهی : دکتر بهرام سرمست

فرهنگیان:خاطره کلیبری

بانوان :حمیده بردباری

جوانان : روح الله رحیم پور مطلق

ورزشکاران : دکتر سعید نیکو خصلت

هنرمندان : پوریا امجدی

مهندسان : عیسی اسدلو

پزشکان : دکتر احمد علیزاده

اصحاب رسانه : حسین رحیمیان

وکلا دادگستری : مرزوقی

کشاورزان : سینا بانان

بازنشستگان : تاری

مدیران : ١- نصرت الله شاهدی ٢- میرغفار حسینی

فعالین اقتصادی : ١- حسن پورعظیم(دکتر نیک)  ٢- پوراظهری

شهرستان : ١- علیرضا آریامنش ٢- محسن رحیمیان ٣- تورج اسمعیل زاده

حاشیه های همایش :

– همایش تحت عنوان مدیران و فعالان اصلاح طلب مستقل آذربایجان شرقی و با هدف برگزاری انتخابات شورای راهبردی اصلاح‌طلبان  استان و البته در غیاب مدیران استان برگزار شد.

– مدیریت جلسه که در آمفی تئاتر اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی برگزار شد، به سبحان اللهی استاندار دوران اصلاحات آذربایجان شرقی و سرپرست فعلی دانشگاه خوارزمی سپرده شد که عباس دوزدوزانی از فعالان سیاسی باسابقه تبریز و از اعضای فعلی شورای راهبردی اصلاح طلبان نیز وی را همراهی کرد.

– رئیس این همایش سردار مصطفی مولوی و مدیریت اجرایی و تدارکاتی آن برعهده دکتر نیک بود.

– برخورد گزینشی با رسانه ها و عدم دعوت از رسانه های مطرح و مستقل استان جهت حضور در این همایش و کنترل های ویژه برای حضور حاضرین از جمله بررسی کدملی دعوت شدگان قبل از ورود به سالن از نکات عجیب این همایش بود.

مصلحت هایی که تشکیل شورای راهبردی اصلاح طلبان در آذربایجان شرقی را به عقب انداخت

– صادق بناب، در سخنان خود در این برنامه اظهار داشت: آذربایجان شرقی اولین استانی بود که در بهمن ماه سال گذشته درخواست شکل گیری این همایش و برگزاری انتخابات برای تشکیل شورای راهبردی اصلاح طلبان استان را مطرح کرد اما به دلیل مصلحت های موجود اکنون این همایش برگزار می شود.

– با وجود برخی از اختلاق سلیقه ها به گفته مسوولان همایش  تفریبا بخش های زیادی ازفعالان و نیروهای ارودگاه اصلاح طلبان در آن شرکت کردند و براساس آمار منشره بیش ۵۹۰ نفر کارت ورود به همایش صادرشد.

–  در حالیکه مدیران اصلاح طلب جز مدعوین و حاضرین اصلی این برنامه بودند، از مسوولان متنسب به جریان اصلاح طلب استان که هم اکنون در مصدر مسوولیت های اجرایی هستند هیچ کدام حضور نداشتند که البته در این بین حضور پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز عجیب به نظر می رسید.

– علی رغم حضور تعداد زیادی از شخصیت های شاخص اصلاح طلب  دراین همایش اما غیبت چهره های مطرحی چون سعید پورشریفی رییس شوای هماهنگی اصلاح طلبان استان ، کریم عابدی ، اروجعلی محمدی ، جعفر تقوی و شمار دیگری از فعالان اصلاح طلب با تعجب حاضرین و ایجاد برخی شائبه های اختلاف انگیز همراه بود.

جای خالی پزشکیان و نمایندگان اصلاح طلب استان

– پزشکیان، باقری، نوری، و نصیرپور نمایندگان اصلاح طلب فعلی و سابق استان در این همایش حضور نداشتند که البته مجری برنامه تاکید داشت مسعود پزشکیان به دلیل جلسه کاری نتوانسته است در برنامه حاضر شود و مسئول دفتر و پسر خود را به نمایندگی به برنامه فرستاده است.

– مرتضی حاجی در ابتدای سخنرانی و در مطلع کلام خود گفت: من حامل سلام و تحیت ویژه سید محمد خاتمی هستم که در این حین حاضرین با کف زدن های ممتد نسبت به وی ابراز احساسات کردند.

– سردار باقرزاده معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس به عنوان ناظر انتخابات شورای مشورتی اصلاح طلبان در این همایش نقش آفرینی می کرد.

– برخی از حاضرین به نحوه توزیع برگ های آرای و نیز برخی از ساز و کارهای آن اعتراض کردند که در اثنای رای گیری افرادی با حضور در روی سن نسبت به نحوه برگزاری انتخابات اعتراض کرده و می گفت: همان طور که در هنگام ورود به همایش افراد با کد ملی اجازه حضور در همایش را پیدا کردند در هنگام رای گیری نیز باید بر اساس کارت ملی افراد انتخابات انجام می گرفت.

بروز چنین اتفاقاتی از سوی ناظران و مسوولان طبیعی توصیف شد.

انتخاب دو عضو یک خانواده از نکات جالب این انتخابات بود ضمن اینکه علی رغم انتخاب تنی چند از فعالین سیاسی برجسته، لیکن حضور برخی چهره های گمنام غیرسیاسی و نه چندان مطرح در ترکیب شورای منتخب در غیاب بسیاری از نیروهای شاخص این جریان در این ترکیب، تعجب ناظرین سیاسی را موجب شده است.

با روی کار آمدن شورای مشورتی راهبردی اصلاح طلبان استان، تکلبف شورای هماهنگی احزاب اصلاحات استان که از سال گذشته تشکیل شده و محور فعالیت اصلاح طلبان در استان تلقی می شد، در ابهام قرار گرفته و نحوه ادامه فعالیت و همکاری این دو جمع هنوز روشن نشده است.

تصاویر :

Image title

Image title

Image title

Image title

Image title

Image title

Image title

Image title

Image title

Image title

Image title

Image title

Image title

Image title

حاشیه های همایش مدیران و فعالان اصلاح طلب مستقل آذربایجان شرقی

“حسابگر ” از مسولین برگزارکننده همایش مدیران اصلاح طلب و فعالین مستقل اطلاح طلب استان به شبهه افکنی سایت های منتسب به اصولگران پاسخ داد

انتهای خبر