نائب رئیس خانه صنعت و معدن استان: لزوم همکاری یکپارچه تمامی دستگاههای ذیربط برای کاهش زمینه های قاچاق کالا

نائب رئیس خانه صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی در نشست جمعی از مدیران و صاحبان صنایع استان در راستای قاچاق کالا گفت: قاچاق کالا و ارز پدیده ی ناهنجاری است که آثار نامطلوب آن بر حوزه صنعت و تولید قابل کتمان نیست. رضا پاشایی افزود: قاچاق کالا اعم از ارز، حوالجات ارزی، اسناد مکتوب […]

image_pdfimage_print

نائب رئیس خانه صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی در نشست جمعی از مدیران و صاحبان صنایع استان در راستای قاچاق کالا گفت: قاچاق کالا و ارز پدیده ی ناهنجاری است که آثار نامطلوب آن بر حوزه صنعت و تولید قابل کتمان نیست.

رضا پاشایی افزود: قاچاق کالا اعم از ارز، حوالجات ارزی، اسناد مکتوب یا الکترونیکی است که در مبادلات مالی کاربرد دارد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور کاهش زمینه های بروز قاچاق کالا تمامی دستگاههای ذی ربط باید بصورت یکپارچه و هماهنگ عمل کرده و همکاری های مکفی را با هم داشته باشند تا فرایند نظارت بر تجارت در بین عموم رایج و فرهنگ سازی گردد.

نایب رئیس خانه صنعت معدن اذعان نمود: وزارت صنعت و معدن و اتاق بازرگانی باید با صدور کارت بازرگانی و از طریق اعتبار سنجی با هدف جلوگیری از بروز تخلفات و قاچاق کالا و ارز کوشا باشد.

پاشایی همچنین اضافه نمود: وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک) و راه و شهرسازی از طریق کنترل و مجهز نمودن مبادی ورودی و خروجی و مسیرهای حمل و نقل به امکانات فنی مناسب و الکترونیکی نمودن کلیه اسناد ورود، صدور، عبور، حمل و نقل و نظایر آن اقدام نمایند.

وی با تاکید به انجام اقدامات تشریفات گمرکی و بانکی افزود: باید ورود و خروج هر گونه کالا بدون اخذ مجوز قانونی ممنوع باشد واشخاص موظف به رعایت موازین و مقررات قانونی می باشند.

انتهای خبر