کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار آغاز به کار کرد/ جای خالی دولتمردان ایران در محفل شهریار ایران

کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار روز چهارشنبه در تبریز آغاز به کار کرد. به گزارش اعتدال پرس، کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار روز چهارشنبه با حضور  حجت الاسلام ناطق نوری، رییس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز شد. امسال و همچون اغلب سالهای پیش، بازهم جای خالی چهره های […]

image_pdfimage_print

کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار روز چهارشنبه در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش اعتدال پرس، کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار روز چهارشنبه با حضور  حجت الاسلام ناطق نوری، رییس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز شد.

امسال و همچون اغلب سالهای پیش، بازهم جای خالی چهره های ارشد دولت در این رویداد فرهنگی که مصادف با روز بزرگداشت زبان و ادبیات فارسی نیز هست، دیده شد و گویا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه یا رویداد فرهنگی مهمتری بجای این آیین در دستور کار برنامه های امروزش قرار داشت که حتی وی نیز مفتخر به حضور در تبریز نشد!

بر اساس این گزارش؛ این کنگره در دو بخش مقاله و شعر برگزار خواهد شد و در بخش مقاله 90 عنوان مقاله به دبیر خانه کنگره ارسال شده است و در بخش شعر نیز بیش از 240 اثر به دبیرخانه رسیده است.

از این تعداد مقاله 22 مورد برای چاپ برگزیده شده است که هشت مقاله از آنها نیز در کنگره ارائه می شود و چهار اثر نیز در بخش شعر توسط هیئت داوران برگزیده شده است.

کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت علمی «فرهنگ دینی و انقلابی» با حضور مقامات کشوری و استانی و همچنین جمعی از شهریارپژوهان و اصحاب فرهنگ و ادب از داخل و خارج کشور، ۲۵ و ۲۶ شهریورماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ بعد از این مراسم، مزار شهریار شیرین سخن در مکان مقبره الشعرا گلباران شده و مراسم عصر شعر نیز امروز برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم رونمایی از تندیس مشاهیر آذربایجان به خصوص استاد شهریار نیز در منطقه آزاد تجاری ارس برگزار می شود.

این کنگره فردا با برگزاری مراسم اختتامیه و ارائه مقالات به کار خود پایان می دهد.

انتهای خبر