سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به اعتدال پرس: انتظارات برخی فعالان فرهنگی از کنگره بین‌المللی شهریار برآورده نشد/ مدیرکل ارشاد استان: این کنگره متولی مشخص نداشته است!

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ها و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت شهریار در تبریز گفت: انتظارات برخی فعالان فرهنگی از این کنگره برآورده نشد. به گزارش اعتدال پرس، نوش‌آبادی در پاسخ به سوال اعتدال پرس مبنی انتقادات صورت گرفته به برگزاری ضعیف همایش بزرگداشت شهریار و علت […]

image_pdfimage_print

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ها و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت شهریار در تبریز گفت: انتظارات برخی فعالان فرهنگی از این کنگره برآورده نشد.
به گزارش اعتدال پرس، نوش‌آبادی در پاسخ به سوال اعتدال پرس مبنی انتقادات صورت گرفته به برگزاری ضعیف همایش بزرگداشت شهریار و علت عدم حضور وزیر ارشاد در این همایش گفت: هرچند در برگزاری کنگره بین‌المللی شهریار در سال‌جاری نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کم‌رنگ‌تر از گذشته بود، ولی اعتقاد داریم باید سطح این کنگره هر سال بهتر از گذشته باشد، در مجموع کنگره خوب و قابل قبول بود اما انتظارات برخی فعالان فرهنگی از این کنگره برآورده نشد.
وی با اشاره به شخصیت وی گفت: شهریار علاوه بر اینکه شاعری بزرگ و توانمند و همچنین فردی علاقمند به دین و انقلاب بود و در این گونه همایش ها می توان ابعاد بیشتری از زندگی و افکار شهریار پرداخته شود.

کنگره بین‌المللی شهریار متولی مشخص نداشته است!صفی پور
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی شهریار تاکنون متولی خاصی نداشته و هر دستگاهی بنا به احساس وظیفه در این زمینه وارد می‌شده است.
علی‌اکبر صفی‌پور در گفتگو با اعتدال پرس و در پاسخ به علت برگزاری ضعیف همایش بزرگداشت شهریار در تبریز، با اذعان به اینکه در کنگره‌های بزرگی که به صورت ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود یک مجموعه‌ای به عنوان متولی مشخص می‌شود، گفت: لیکن در آذربایجان‌شرقی تاکنون متولی مشخصی برای این گونه برنامه ها نبوده است.

صفی‌پور افزود: اگر ارشاد سال قبل در برگزاری کنگره بین‌المللی شهریار وارد شد و یا حوزه هنری امسال وارد شد به خاطر احساس مسئولیت بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در دو سال قبل نیز احساس مسئولیت دانشگاه تبریز موجب برگزاری این کنگره و قبول متولی‌گری آن بوده است.

وی بیان کرد: در این راستا و بر اساس تصمیم و پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌شرقی و مسئولان ارشد استانی دبیرخانه برگزاری همایش بین‌المللی استاد شهریار در آذربایجان‌شرقی شکل یافته است تا مشکلات اینچنینی را دوباره شاهد نباشیم.

صفی‌پور افزود: بر این اساس تصمیم گرفته شد، کنگره بزرگداشت شهریار سال آینده توسط بنیاد فرهنگ و ادبیات آذربایجان برگزار شود که در این بنیاد شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استاندار و مسئولان ارشد حضور دارند و پیش‌بینی می‌شود این کنگره به صورت برجسته‌تر و ارزشمند از گذشته برگزار شود.

گفتنی است برگزاری ضعیف همایش بزرگداشت استاد شهریار در روزهای اخیر و بخصوص عدم حضور مقامات ارشد دولت و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش موجب اعتراض و گلایه فرهنگ دوستان و علاقمندان این شاعر پرآوازه ایران و بین المللی شد.

کنگره شهریار

انتهای خبر