ناهماهنگی میان برخی دستگاه‌های متولی مترو غیر قابل قبول است/ برای مدیریت ترافیک، کوچه های بن بست مرکز تبریز باید باز شوند

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ناهماهنگی میان برخی دستگاه‌های متولی در زمینه مترو را غیرقابل قبول دانست و گفت: جلسه‌ای مشخص برای بررسی برخی ناهماهنگی‌ها برگزار می‌شود. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در جلسه شورای ترافیک آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تسریع در احداث متروی تبریز اظهار داشت: لزوم برنامه‌ریزی […]

image_pdfimage_print

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ناهماهنگی میان برخی دستگاه‌های متولی در زمینه مترو را غیرقابل قبول دانست و گفت: جلسه‌ای مشخص برای بررسی برخی ناهماهنگی‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در جلسه شورای ترافیک آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تسریع در احداث متروی تبریز اظهار داشت: لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه شهر در احداث مترو باید در نظر گرفته شود و از جمله اینکه در منطقه خاوران نیز ایستگاه مترو در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: لزوم هماهنگی میان دستگاه‌های متولی در امر احداث مترو ضروری است و علاوه بر آن در جانمایی ایستگاه‌های مترو سهم بخش خصوصی در تامین هزینه‌ها متناسب با افزایش قیمت‌های تجاری منطقه در نظر گرفته شود.

پورمهدی ناهماهنگی میان برخی دستگاه‌های متولی در زمینه مترو را غیرقابل قبول دانست و گفت: برخی ناهماهنگی‌ها برای بنده نیز جای سئوال است و بر همین اساس جلسه‌ای مشخص برای بررسی برخی ناهماهنگی‌ها برگزار می‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات ترافیکی در شهر باسمنج بر مدیریت ترافیک در این شهر و در نظر گرفتن مشکلات پارکینگ اصناف تاکید کرد و گفت: در دیگر شهرهای کوچک استان اقدامات خوبی در زمینه یک طرفه کردن خیابان‌ها انجام شده و مسیرهای جایگزین در نظر گرفته شده که در شهر باسمنج نیز می‌توان در این مورد اقدام کرد.

پورمهدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کوچه‌های فرعی در حل ترافیک برخی شهرهای بزرگ برجسته است، گفت: مسدود کردن و بن‌بست کردن برخی کوچه‌ها در مرکز شهر تبریز موجب می‌شود تا در زمان بحران با مشکل مواجه شویم.

وی ادامه داد: بن‌بست کردن کوچه‌ها در مرکز شهر تبریز هر چند موجب راحتی ساکنان آن منطقه می‌شود اما موجب ترافیک بیشتر شهر می‌شود و نقش کوچه‌ها در مدیریت ترافیک و روان‌سازی آن مهم است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: کوچه‌های 10 متری و 12 متری می‌تواند به صورت یک طرفه در شهر عمل کند و موجبات حل مشکل ترافیک در مرکز شهر شود.

وی اظهار داشت: زندگی کردن در شهر هزینه‌هایی دارد و باید با تعامل با همدیگر زمینه روان‌سازی ترافیک را فراهم کنیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: کوچه‌های مرکزی در شهر تبریز از جمله آبرسان می‌تواند همانند شهرهای بزرگی مانند تهران روان‌ساز ترافیک باشد.

انتهای خبر