نائب رئیس خانه صنعت و تجارت آذربایجان‌شرقی: مهم‌ترین مشکل قطعه‌سازان استان، عدم پرداخت معوقات از سوی شرکت‌های خودروسازی است.

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی علت اصلی ورشکستگی و یا رکود تولید را در کارگاه‌های کوچک و متوسط عدم دریافت مطالبات بابت هزینه تولید عنوان کرد. به گزارش اعتدال پرس، رضا پاشایی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل مگاموتور اکبر شمس لاهیجی که به منظور بررسی مشکلات صنعت خودرو […]

image_pdfimage_print

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی علت اصلی ورشکستگی و یا رکود تولید را در کارگاه‌های کوچک و متوسط عدم دریافت مطالبات بابت هزینه تولید عنوان کرد.

به گزارش اعتدال پرس، رضا پاشایی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل مگاموتور اکبر شمس لاهیجی که به منظور بررسی مشکلات صنعت خودرو و صنایع پیرامونی آن نظیر قطعه‌سازی بود، با تاکید بر ضرورت حل مشکلات قطعه‌سازان اظهار داشت: مهم‌ترین مشکلی که قطعه‌سازان استان آذربایجان‌شرقی با آن دست به گریبان هستند عدم پرداخت معوقات از سوی شرکت‌های خودروسازی نظیر ایران خودرو و سایپاست.

وی با بیان اینکه اگر معوقات قطعه‌سازان به موقع به آنها پرداخت می‌شد به راحتی می‌توانستند بر میزان تولیدات و افزایش دستگاه‌ها آلات خود بیفزایند، تصریح کرد: افزایش میزان تولید سبب جذب نیروهای انسانی بیشتری به مجموعه‌های تولیدی است.

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی علت اصلی ورشکستگی و یا رکود تولید را در کارگاه‌های کوچک و متوسط عدم دریافت مطالبات بابت هزینه تولید عنوان کرد و افزود: هزینه بالای تولید قطعات خودرو از دیگر مشکلات صنعت خودرو است.

پاشایی گفت: اگر مسئولان و دست‌اندرکاران تدابیری بیندیشند تا تولیدکنندگان بتوانند مواد اولیه ورق فولادی را بدون رجوع به بازار آزاد با قیمت ارزان خریداری کنند، می‌توانند برمشکلات تولید فائق آیند.

پاشایی اظهار امیدواری کرد، با رفع این مشکلات، تولیدکنندگان قطعات خودرو بهتر می‌توانند به رسالت ذاتی خود عمل کنند.

انتهای خبر