تغییر مدیریتی در سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی پس از 10 سال

با خداحافظی محمدفام از ریاست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی و طی حکمی از سوی رییس هیت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، سرپرست جدید این سازمان در آذربایجان شرقی معرفی شد. به گزارش اعتدال پرس، طی حکمی از سوی مهندس حسن صفایی رییس هیت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، […]

image_pdfimage_print

با خداحافظی محمدفام از ریاست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی و طی حکمی از سوی رییس هیت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، سرپرست جدید این سازمان در آذربایجان شرقی معرفی شد.

به گزارش اعتدال پرس، طی حکمی از سوی مهندس حسن صفایی رییس هیت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، مهندس حسین غفاری به عنوان سرپرست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی منصوب شد .

غفاری از نیروهای درون سازمانی با سابقه جهاد کشاوری استان میباشد که در دولتهای نهم و دهم مسولیت معاونت توسعه و منابع انسانی سازمان و نیز مدیریت برنامه و بودجه را بر عهده داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تولیدات باغی و زراعی استان طبق اعلام شبکه بهداشت و درمان استان، سالم ترین محصولات در تامین غذایی مردم منطقه می باشد.
کریم مهری در آئین تودیع و معارفه مدیر جدید سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی که با حضور قلفی عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و با آرزوی سلامتی و تندرستی برای تمامی جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی و با تشکر از زحمات عبداله محمدفام مدیر سابق تعاون روستایی استان و آرزوی موفقیت و توفیقات روز افزون برای حسین غفاری سرپرست جدید این سازمان گفت: تولیدات باغی و زراعی استان برابر آزمایشات شبکه بهداشت و درمان سالم ترین محصولات در تامین غذایی مردم بحساب می آیند و سازمان جهادکشاورزی استان به این موضوع افتخار می کند.
وی گفت: سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران، وظایف تعاونی های روستایی استانها را بروز رسانی نکرده است، لذا در استانها هم مدیریت های تعاون روستایی رسالت خود را آنچنان که باید بدانند و در راستای رسالت و وظایف خود گام بردارند، نمی دانند و این مسئله موجب اغفال و ناکارآمدی تشکل های کشاورزی شده است.
مهری، ادامه داد: سازمان تعاون روستایی استان باید در کنار وزارتخانه با هدفگذاری زنجیره تولید و با حضور فعال در اتاق تعاون و بازرگانی، تولیدات محصولات کشاورزی را مدیریت کند تا محصول تولیدی، دست تولید کننده نماند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: بخش صنعت باید در جهت کاهش هزینه های تولید، هزینه های سوخت و برق مصرفی را کاهش دهد تا کشاورزان بیش از حد متحمل ضرر و زیان نشوند.
مهندس مهری با اشاره به اینکه تنها 10 الی 15 درصد حوضه آبخیز دریاچه ارومیه سهم آذربایجان شرقی می باشد، گفت: با این حال و در مقیاس فوق الذکر، کارهای خوبی در جهت مصرف بهینه آب کشاورزی انجام شده است و باید اقدامات موثرتری در این راستا عملیاتی شود.
وی اظهار کرد: بخش کشاورزی، بخشی مخاطره آمیز و غیرقابل کنترل می باشد و چون در محیط های باز انجام می شود، حمایت های مالی در بیمه محصولات کشاورزی ضرورت دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: سازمان صنعت و معدن و تجارت در خصوص انتزاع وظایف کوچکترین همکاری در انتقال ساختمان، تجهیزات و پرسنل با سازمان جهادکشاورزی استان نداشته و به تعهدات خود عمل نکرده است و تنها وظایف تنظیم بازار به ما محول شده است.
عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز گفت: برنامه ششم توسعه بر اساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.
مهندس محمدوحید قلفی ادامه داد: با توجه به نقش بسزای بخش خصوصی در رونق و توسعه اقتصاد کشور، باید مشارکت بخش غیر دولتی در اقتصاد بیشتر و نتیجه مثبت آن معنا دار باشد.
عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، افزود: صنایع کشاورزی و تبدیلی دولتی باید در اختیار اتحادیه های کشاورزی و دامداری مربوطه قرار گیرد، شرکت پگاه از جمله این موارد بشمار می آید و در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: اتحادیه ها و تشکل های کشاورزی با ایفاء نقش مهم خود در زنجیره تولید می توانند موجبات سود دهی بیشتر را در بخش تولید فراهم سازند.
قلفی ادامه داد: اتحادیه ها و تشکل ها باید برنامه پذیر بوده و سیاست های اجرایی وزارت و سازمان را در رسیدن به اهداف مهم تولید، عرضه و تنظیم بازار اجرا و حمایت کنند.
وی در پایان با اشاره به لزوم توانمندی اتحادیه ها و سازمان تعاون روستایی استانها در راستای عملکرد بهینه وظایف خود، افزود: توانمند سازی اتحادیه و تعاون روستایی استانها از حیث نیروی انسانی امری حیاتی و غیر قابل برگشت است و برای نیل به افق های روشن، باید گام های اساسی در این زمینه برداشته شود.
گفتنی است در این مراسم از خدمات مهندس عبداله محمدفام مدیر سابق تعاون روستایی استان تقدیر و مهندس حسین غفاری به عنوان سرپرست مدیریت این سازمان در استان معرفی شد.

انتهای خبر