درحال به‌روزرسانی؛ پنجمین روز فاجعه منا/ انتشار اسامی ۵ زائر حادثه منا که پیدا شدند/ ۲۴ زائر ایرانی اهل‌سنت جان‌ باخته‌اند

نفر از زائران مفقود حادثه منا به کاروان‌های خود بازگشته و ۲ نفر از آنان نیز مصدوم و در بیمارستان‌های سعودی پیدا شدند، یک زائر که در فهرست جان‌باختگان بود، امروز به کاروان خود بازگشت. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، آقای محمدمهدی اکبرزاده تهمتن از کاروان 30028، خانم هاجر قاسمی از کاروان […]

image_pdfimage_print

نفر از زائران مفقود حادثه منا به کاروان‌های خود بازگشته و ۲ نفر از آنان نیز مصدوم و در بیمارستان‌های سعودی پیدا شدند، یک زائر که در فهرست جان‌باختگان بود، امروز به کاروان خود بازگشت.
به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، آقای محمدمهدی اکبرزاده تهمتن از کاروان 30028، خانم هاجر قاسمی از کاروان 12012 که پیشتر نام آنها در لیست مفقودین حادثه جمرات بود، امروز به کاروان های خود برگشتند.

همچنین آقای محسن فلاحی از کاروان 13077 و آقای صفر جان بزرگی از کاروان 29012 نیز که در میان مفقودین حادثه منا بودند در حال حاضر در بیمارستان های سعودی بستری و تحت درمان هستند.

در ضمن آقای انامحمد کر از کاروان 38002 که تا امروز در لیست جان باختگان حادثه بود، امروز به کاروان خود برگشت.

8:15/

حمید محمدی معاون امور حج سازمان حج و زیارت کشورمان آخرین وضعیت کشته‌ها مفقودان و مصدومین فاجعه چهار روز گذشته منا را تشریح کرد.

وی افزود: تا به این لحظه ساعت 8 صبح، تعداد کشته‌های فاجعه منا به 169 نفر رسیده است.

محمدی تصریح کرد: در این میان تا این لحظه 298 مفقودی گزارش شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون گروه های ما در تلاشند تا مفقودین را پیدا کنند. متاسفانه به دلیل عمق فاجعه هنوز هیچ آمار روشنی از سوی مقامات سعودی اعلام نشده است.

معاون امور حج سازمان حج و زیارت گفت: شب گذشته 50 نفر از همکاران ما در سردخانه مرکزی که تمام اجساد جانباختگان آنجا جمع آوری شده بود رفتند تا اجساد جانباختگان ایرانی را شناسایی کنند تا بتوانی فردا آنها را به ایران منتقل کنیم.

8:30/

اعلام خبر برگزاری نشست هماهنگی میان بعثه و سازمان حج و زیارت

در این جلسه هشت کمیته برای پیگیری حادثه دلخراش منا و تعداد جان‌باختگان، مفقودان و مجروحان این حادثه تشکیل شد.

در این جلسه سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز تاکید کرد: تلاش داریم تا پیکرهای جان‌باختگان حادثه منا و مسجدالحرام با شروع پروازهای بازگشت حجاج به ایران منتقل شوند.

10:30/

هنوز آمار کشته شدگان و مجروحان تغییری نکرده است.

شب قبل رئیس سازمان حج و زیارت از کشته شدن 169 زائر، بستری بودن 46 نفر و فقدان 298 زائر ایرانی تا این لحظه خبر داده بود.

11:40/

یک منبع آگاه نیز گفت: از میان کاروان‌های اهل سنت، استان‌های گلستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و کردستان بیشترین جانباخته را داشتند.

وی افزود: خانمی با 3 برادرش از کاروان استان گلستان به حج آمده بود که در این فاجعه 3 برادرش کشته شدند.

این منبع آگاه ادامه داد: تاکنون 24 زائر اهل سنت ایرانی در میان کشته‌شدگان شناسایی شدند. این درحالی است که نام 60 زائر اهل تسنن ایرانی در میان مفقودان وجود دارد. این 60 زائر متشکل از 31 زائر خانم و 29 زائر آقا است.

وی تصریح کرد: در مجموع 50 نفر از زائران اهل تسنن ایرانی مجروح شدند که بسیاری از آنها از بیمارستان مرخص شدند.

12:32/

حمید محمدی (معاون امور حج سازمان حج و زیارت): سه خبر، العربیه مبنی بر عدم حضور رکن‌آبادی در عربستان، استنشاق گاز سمی در منا و دفن دسته‌جمعی اجساد توسط سعودی‌ها را تکذیب می‌کنیم.

ما تقریبا تمام مراکز درمانی را گشته‌ایم و هر شخصی که قابلیت شناسایی داشت را شناسایی کردیم که برخی مجروح و برخی از دنیا رفته بودند. دلیل تاخیر در اعلام نتایج همین امر است که دیگر جایی نمانده تا ما بگردیم بنابراین باید منتظر اقدامات رژیم سعودی برای تحویل اجساد و شناسایی آنها باشیم.

انتهای خبر