رد ادعای رسانه های عربی درباره یکی از دیپلمات های وزارت خارجه/ رکن‌آبادی با گذرنامه عادی عازم حج شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه خبر برخی رسانه‌های عربی در خصوص سفیر سابق ایران در لبنان را عجولانه توصیف کرد و گفت: اطلاعات دقیق پاسپورت رکن‌آبادی همانند سایر حجاج در اختیار مراجع رسمی دولت سعودی است. به گزارش اعتدال پرس به نقل از نسیم، مرضیه افخم خبر آن دسته رسانه ها مبنی بر اینکه آقای غضنفر […]

image_pdfimage_print

سخنگوی وزارت امور خارجه خبر برخی رسانه‌های عربی در خصوص سفیر سابق ایران در لبنان را عجولانه توصیف کرد و گفت: اطلاعات دقیق پاسپورت رکن‌آبادی همانند سایر حجاج در اختیار مراجع رسمی دولت سعودی است.
به گزارش اعتدال پرس به نقل از نسیم، مرضیه افخم خبر آن دسته رسانه ها مبنی بر اینکه آقای غضنفر اصل رکن آبادی دیپلمات ایرانی با نام دیگری و از راه غیر رسمی وارد عربستان شده است، شتاب زده خواند و افزود: ایشان با گذرنامه عادی خود عازم سفر حج شده اند و اطلاعات دقیق پاسپورت مربوط به همه حجاج و از جمله وی در اختیار مراجع رسمی دولت سعودی می باشد؛ از این رو هیچگونه شائبه ای در خصوص اطلاعات و جزییات مربوطه و نحوه ورود وی به کشور عربستان وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: پاسپورت عادی آقای غضنفر اصل رکن آبادی همکار ما در وزارت امور خارجه ممهور به مهر روادید حج است و طبق اطلاعات واصله در شرایط کنونی به دلیل لزوم ارایه مدارک هویتی همه مفقودان، سوابق ایشان نیز که در فهرست اسامی مفقودان واقعه منا می باشند، در اختیار مقامات سعودی قرار گرفته و خبرسازی های موجود در خصوص این موضوع نادرست و ناشی از اغراض و اهداف دیگر است.

غضنفر اصل رکن آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان بود که نام وی جزو مفقودان فاجعه منا که در روز عید قربان رخ داد، اعلام شده است.

انتهای خبر