هلال احمر: از زنده یافتن مفقودان ایرانی ناامید شده ایم

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اعلام این‌که تحقیق و تفحص در داخل سردخانه مرکزی مکه از روز سه شنبه متوقف شده است گفت: این مرکز از یافتن مجروحان مجهول‌الهویه در بیمارستان‌های سعودی کاملاَ ناامید شده است. به گزارش اعتدال پرس به نقل از پایگاه اینترنتی حج و زیارت، سیدعلی مرعشی با […]

image_pdfimage_print

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اعلام این‌که تحقیق و تفحص در داخل سردخانه مرکزی مکه از روز سه شنبه متوقف شده است گفت: این مرکز از یافتن مجروحان مجهول‌الهویه در بیمارستان‌های سعودی کاملاَ ناامید شده است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از پایگاه اینترنتی حج و زیارت، سیدعلی مرعشی با تشریح آخرین وضع شناسایی زائران جان‌باخته و مفقودشده ایرانی در فاجعه منا افزود: متاسفانه عربستان از روزسه‌شنبه تا کنون اجازه نداده است گروه های ایران وارد سردخانه quotation mark معیصم quotation mark در مکه شوند، به همین علت شناسایی جدیدی صورت نگرفته است.

وی افزود: از دیروز رایزنی‌های جدیدی آغاز شده است تا بتوانیم شناسایی اجساد فاجعه منا را سرعت ببخشیم.

دکتر مرعشی سپس با بیان این‌که در دو روز گذشته بیمارستان‌های طائف، جده و مکه که احتمال می‌رفت مجروحان مجهول‌الهویه ایرانی به آنجا منتقل شده باشند، کامل جستجو شده و متاسفانه حتی یک فرد مشکوک به ایرانی بودن را پیدا نکردیم افزود: از یافتن مجروحان مجهول‌الهویه و مفقودالاثر ایرانی به طور کامل نا امید شده‌ایم.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران و مجروحان ایرانی گفت: درحال حاضر 11 مجروح ایرانی در بیمارستان مکه، یک زائر در بیمارستان جده و دو مجروح ایرانی دیگر در بیمارستان طائف تحت درمان هستند و دیروز هم شش مجروح با دو پرواز به کشور منتقل شدند.

به گفته‌رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ، یازده بیمار ایرانی هم اکنون زیر دستگاه تنفس مصنوعی بیمارستان مکه قرار دارند که هفت تن از آنها جزو مجروحان فاجعه منا هستند.

انتهای خبر