عضو هیئت رئیسه مجلس: تنها احتمال رای آوردن چند وزیر قطعی است

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه همواره احتمال رأی‌نیاوردن چند وزیر وجود دارد به آرای بالای وزرای پیشنهادی اقتصاد، نیرو، دفاع و کشور اشاره کرد. به گزارش اعتدال پرس،  محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، دادن رأی اعتماد و عدم آن را حق نمایندگان مجلس دانست و گفت:‌ همانطوری که رئیس‌جمهور […]

image_pdfimage_print

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه همواره احتمال رأی‌نیاوردن چند وزیر وجود دارد به آرای بالای وزرای پیشنهادی اقتصاد، نیرو، دفاع و کشور اشاره کرد.

به گزارش اعتدال پرس،  محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، دادن رأی اعتماد و عدم آن را حق نمایندگان مجلس دانست و گفت:‌ همانطوری که رئیس‌جمهور در جلسه‌ای با نمایندگان بدان اشاره کردند این موضوع حق مجلس است.

وی اضافه کرد:‌ نمایندگان برآیند خرد جمعی ملت هستند و طبعا دولت بر اساس مواضعی که پیش از این اعلام کرده است از نظر وکلای ملت استقبال خواهد کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: البته اگر همه کابینه‌ام رای بیاورند این موضوع به معنای عدم وجود نقطه ضعف در دولت نخواهد بود.

فرهنگی با بیان اینکه همواره این احتمال وجود دارد که چند وزیر رای اعتماد کسب نکنند تصریح کرد: البته موارد اینچنین قابل پیش‌بینی نیست. زیرا شکل‌گیری رای نمایندگان پس از سخنان پایانی رئیس‌جمهور خواهد بود و آنگاه پس از اخذ آراء نتایج نهایی مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: البته برخی از وزرا مخالفان کمی برایشان ثبت نام کرده‌اند و در مقابل ۱۴۰ یا ۱۵۰ نفر به عنوان موافق ثبت‌نام کرده‌اند به همین دلیل پیش‌بینی  می‌شوند وزرای پیشنهادی همچون اقتصاد، نیرو، دفاع و کشور آرای بالایی بیاورند.

فرهنگی همچنین گفت: البته درباره برخی وزرا هنوز بحث‌های جدی در مجلس وجود دارد که آرام آرام با بیان این مطالب مجلس به سمت تصمیم‌گیری می‌رود.

انتهای خبر