افتتاح دفتر استانی حزب اعتدال و توسعه در آذربایجان غربی

با حضور دکتر مرتضی بانک دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه ایران، دفتر استانی حزب اعتدال و توسعه در آذربایجان غربی افتتاح شد. به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی دفتر حزب اعتدال و توسعه در ارومیه، در این مراسم که با حضور جمعی از مقامات و مسئولین ملی و استانی و اعضای […]

image_pdfimage_print

با حضور دکتر مرتضی بانک دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه ایران، دفتر استانی حزب اعتدال و توسعه در آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی دفتر حزب اعتدال و توسعه در ارومیه، در این مراسم که با حضور جمعی از مقامات و مسئولین ملی و استانی و اعضای شورای مرکزی حز ب اعتدال و توسعه در استان آذربایجان غربی برگزار شد دکتر مرتضی بانک دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه و معاون نهاد ریاست جمهوری اظهار امیدواری نمود: تقویت تشکلهای سازمان یافته حزبی به ویژه حزب اعتدال و توسعه در استان آذربایجان غربی زمینه ساز رشد و توسعه همه جانبه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این استان باشد.

وی تاکید بر مشی اعتدال و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط را جزو آرمانهای این حزب بر شمرد و تصریح کرد: خوشبختانه این مهم در استان آذربایجان غربی با توجه به فعالیت نخبگان و اندیشمندان جامعه در عرصه سیاسی و رفتار عقلایی و معتدل آنان، با استقبال عمومی خوبی نیز در سطح استان مواجه شده است که باید تلاش نمود این روند بیش از پیش تداوم یافته و زمینه ساز کسب نتایج ارزشمند از سرمایه اعتماد عمومی مردم به این حزب باشد.

گفتنی استف دکتر بانک را در این مراسم دکتر شجاعی عضور شورای مرکزی و رئیس کمیته تشکیلات و سازماندهی حزب اعتدال و توسعه ایران و دکتر شفیعی عضور شورای مرکزی  و مسئول کانون جوانان حزب اعتدال توسعه ایران  و قربان احمدی دبیر موقت حزب اعتدال و توسعه استان آذربایجان غربی همراهی می نمودند.

برگزاری همایش بزرگ حزب اعتدال وتوسعه در استان آذربايجان غربی 

دراین همایش که با حضور اقشار و قومیتهای مختلف استان شهید پرور آذربايجان غربی در ارومیه رقم خورد با استقبال کم نظیر مردمی همراه بود.

دکتر بانک که به نمایندگی از حزب اعتدال وتوسعه ایران در این همایش حضورداشتند ضمن تقدیر از استقبال باشکوه مردم استان از حزب اعتدال و توسعه و دست اندرکاران این همایش  به سبقه  خوب استان آذربايجان غربی در حمایت از گفتمان اعتدال و اندیشه های حزب اعتدال و توسعه اشاره نمودند که جلوه بارز آن را حضور افراد  تاثیرگذار و فرزندان فرهیخته این استان به ویژه مرحوم جناب آقای دکترآقائی نماینده فقید مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، در تشکیلات حزب برشمرد و از حرکت ارزشمند دست اندرکاران این همایش در تجلیل از خانواده مرحوم دکترآقایی تجلیل نمودند.

رئیس هئیت اجرایی حزب اعتدال و توسعه ایران گفت: فعالیت های اجتماعی و سیاسی دردرون  یک کشور و ملت همواره باید هم افزا باشد.

دکتر مرتضی بانک در اولین همایش بزرگ حزب اعتدال و توسعه درآذربایجان غربی اظهار کرد: هدف اصلی همه فعالیت های سیاسی  و نقطه عطف اقدامات تشکل های سیاسی رسیدن به اهداف اصلی و راهبردی کلان کشوری است و باید همه در این چارچوب با همکاری و هم افزایی برای رسیدن به اهداف نظام تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه عده ای سعی دارند با تفرقه انگیزی مانع از رسیدن اهداف کلان دولتی شوند اظهار کرد:به این دشمنان اجازه نخواهیم داد به هدف خود برسند و با همت و تدبیر، با برنامه و انسجام، با درک شرایط سیاسی کشور شاهد انسجام در چارچوب های ساختاری تشکیلاتی بهتر از گذشته خواهیم بود.

دکتر بانک با بیان اینکه تفرقه و عدم انسجام به هیچ وجه قابل قبول نیست  افزود: کشور دارای امکانات وسیع و نیروی انسانی متخصص بوده و با هدایت های مقام معظم رهبری  و همدلی و هم زبانی مسئولین می توان توسعه کشور را رقم زد.

رئیس هئیت اجرایی حزب اعتدال و توسعه ایران اظهار کرد:  دولت تدبیرو امید  در بستر سیاسی  در حوزه سیاست های خارجی اقدامات تاثیر گذار انجام داده است که قطعا اگر شرایط گذشته در حوزه سیاست های خارجی ادامه پیدا می کرد کشور در وضعیت بسیار بدی بسر می برد.

وی با بیان اینکه در گذشته هیچ حرکت سیاسی  در روابط دو جانبه وجود نداشت  ادامه داد: امروز کشور  از نظر روابط دوجانبه به سطحی از موقعیت سیاسی رسیده که امکان پاسخگویی به سفر مقامات  خارجی نیست و تقاضای همکاری سیاسی بسیاری از کشور های خارجی بوجود آمده است.ایشان ظرفیت سازی جدید در تمام زمینه ها را از موضوعات مهم خوانده و بر بهره گیری از تمام ظرفیتها تاکید نمودند

انزوای سیاسی در روابط بین الملل باعث عقب رفت و ضعف کشور شده و باعث فرار مغز ها می شود.

بانک با بیان اینکه راهبرد های هسته ای را رها نخواهیم کرد تصریح کرد: پژوهش، علم، تحقیق باید هر روز گسترده شود و دست آورد های فنی و تخصصی  دراین حوزه را باید  تکمیل سازیم.

وی با اشاره به اینکه برخی در مقابل جریان برجام ایستاده اند اظهار کرد: امروز اوضاع کشور تغییر کرده اما عده ای سعی دارند با سنگ اندازی وضعیت کشور را به شرایط قبل از سال 92 برگردانند لذا اگر به دنبال منافع و امنیت کشورند درمقابل جریان برجام انتقادهای خود را مطرح کنند و مسیر نشان دهند.ایشان در ادامه با تاکید بر پرهیز از هرگونه افراط و تفریط افزودند تفرقه به هیچ وجه قابل قبول نیست و خطر تفریط کمتر از افراطی گری نمی باشد.

رییس هیئت اجرایی حزب اعتدال و توسعه گفت: متاسفانه برخی عناصر داخلی ناآگاهانه درمسیر دشمنان قدم برمی دارند و منافع کشور را به خطر می اندازند لذا آنها را به تدبر بیشتر ، به کنار گذاشتن مسایل حزبی افراطی  و به خرد جمعی فرا می خوانیم.

علاوه بر استفاده بهینه  از ظرفیت های گذشته باید در راستای ظرفیت سازی جدید در کشور اقدام شود.

بانک با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نسبت به رفع مشکلات جامعه اقدام کنند افزود: باید در انتخاب نمایندگان مجلس بسیار دقت کرد تا افراد متخصص  و کار آمد برای رفع مشکلات جامعه وارد صحن مجلس شوند.

وی با اشاره به اینکه حرکت به سوی آموزش و توانمند سازی در حزب اعتدال و توسعه جزو ضروریات است اظهار کرد: داشتن شوراهای اجرایی در استان و شهرستانها برای اطلاع رسانی و مبادله بیشتر  برای توانمند سازی فعالان سیاسی  امری بسیار ضروری است.

در ادامه این مراسم قربان احمدی عضو شورای مرکزی و دبیر موقت حزب اعتدال و توسعه آذربایجان غربی ضمن انتقاد ازبرخی بداخلاقی های سیاسی در فضای کنونی جامعه ابراز امیدواری نمود با رعایت حدود انصاف  و مشی اعتدال وحفظ وحدت وهمدلی و هم زبانی بتوانیم همانند انتخابات سال 92 درانتخابات مجلس نیز حماسه دیگری را رقم بزنیم.

احمدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، به تبیین اهداف این همایش باشکوه مردمی به تشریح نحوه شکل گیری وسازماندهی تشکیلات حزب در استان آذربايجان غربی پرداخت و با اشاره به پتانسیلهای بالقوه استان آذربايجان غربی درتمام زمینه ها وتاکید برمنابع ارزشمند موجود دراین استان ، ابراز امیدواری کردند که با تدابیر رئیس جمهورمحبوب و مدبر جناب آقای دکتر روحانی وهیئت دولت خدوم و فرهیخته شاهد طلوع عصرجدیدی در زمینه پیشرفت و توسعه اجتماعی ،فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی آذربايجان غربی باشیم.

دکتر جمیل قادری عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر نمونه ملی در استان و عضوشورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه آذربایجان غربی دیگر سخنران همایش بودند که ضمن برشمردن ویژگی های خاص این استان و همراهی خوب جامعه اهل سنت آذربايجان غربی با سیاستهای دکتر روحانی و حمایت همه جانبه از ایشان در انتخابات سال 92 توجه ویژه و بیش از پیش مسئولین کشوری واستانی به مشکلات وکاستی های موجود در شهرهای جنوب استان و اهل تسنن را خواستارشدند.

دکتر رضا منصرف مدیر مسئول هفته نامه آوای ماکو سخنران دیگر مراسم بود که به جایگاه ارزشمند احزاب در جامعه و نقش و تاثیر آنان در توسعه و ارتقا سطح جوامع بشری به ویژه در کشور و استان اشاره کرد و با برشمردن ویژگی های منحصربه فرد استان آذربايجان غربی به مطالبات و درخواستهای مردم شمال استان آذربايجان غربی، پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت این بخش از استان ارایه نمودند.

در ادامه همایش از خانواده مرحوم آقائی، نماینده فقید مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، با اهدای لوح تقدیر و یادبود ویژه همچنین تقدیم تندیس اختصاصی این همایش ، در میان استقبال گرم حضار تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است در حاشیه این همایش، از تمبر یادبود دکتر بانک رئیس هئیت اجرایی حزب اعتدال و توسعه ایران به استان آذربايجان غربی که با سفارش دفتراستانی حزب اعتدال و توسعه و پشتیبانی اداره کل پست استان تهیه و دراین مراسم توسط مهمانان همایش رونمائی و ابطال گردید.

لازم به ذکراست اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی  و هنری مختلف از جمله اجرای سرود حماسی سه زبانه، فارسی وترکی وکردی وهمچنین اجرای نمایش هنرمندانه کاتا توسط تیم کاراته کشورمان که درلیگ جهانی ماه قبل موفق به کسب مدال نقره مسابقات شده بودند  از بخشهای جالب توجه این گردهمائی بزرگ بود.

دراین همایش از طلایه داران اعتدال در استان که در جریان انتخابات سال 92 باتمام تلاش وهمت در موفقیت آقای دکتر روحانی و دولت تدبیر وامید بکار بسته بوده اند، با عطای لوح تقدیر و تندیس ویژه همایش تجلیل به عمل آمد.

نشست با نخبگان، فرهیختگان و سران اقوام و فعالان ستادهای آقای دکتر روحانی

نشست با جمعی از فرهیختگان و نخبگان استان آذربایجان غربی و  نمایندگان و سران اقوام  و فعالان ستادهای دکتر روحانی  در استان، از دیگر برنامه های سفر دکتر بانک رئیس هیئت اجرایی حزب اعتدال و توسعه ایران به ارومیه بود.

در این نشست تعدادی از نمایندگان گروهها و نخبگان و اقوام حاضر در جلسه به بیان کاستی ها و مطالبات بدنه اجتماعی استان آذربایجان غربی از دولت تدبیر و امید  پرداختند.  در پایان این نشست جناب آقای دکتر بانک که به عنوان نماینده حزب اعتدال و توسعه ایران در این جمع صمیمی حضور یافته بود به ایراد سخنرانی پرداختند.

رونمایی و آغاز فعالیت رسمی سایت حزب اعتدال و توسعه استان آذربایجان غربی

همزمان با سفر  دکتر مرتضی بانک دبیر هیئت اجرای حزب اعتدال و توسعه ایران و هیئت همراه ایشان به استان آذربایجان غربی سایت رسمی حزب اعتدال و توسعه در استان آذربایجان غربی به آدرس www.etedalvatosee.ir  افتتاح  و راه اندازی گردید.

این سایت خبری ، اجتماعی و سیاسی به بیان دیدگاههای حزب اعتدال و توسعه و موضع گیری های رسمی دفتر استانی حزب خواهد پرداخت.

انتهای خبر