انتخابات سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی برگزار شد/ حاشیه های انتخابات +گزارش تصویری

هفتمین دوره انتخابات سراسری سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در تبریز و11 شهرستان این استان برگزار شد . به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، در این انتخابات که امسال با شور بالا و تبلیغات گسترده و عجیب برخی کاندیداها همراه بود، 160 نامزد برای کسب 15 کرسی سازمان نظام مهندسی برای دوره سه ساله عضویت […]

image_pdfimage_print

هفتمین دوره انتخابات سراسری سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در تبریز و11 شهرستان این استان برگزار شد .

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، در این انتخابات که امسال با شور بالا و تبلیغات گسترده و عجیب برخی کاندیداها همراه بود، 160 نامزد برای کسب 15 کرسی سازمان نظام مهندسی برای دوره سه ساله عضویت در این سازمان به رقابت پرداختند.

طبق اعلام مسئولین برگزاری انتخابات، میزان مشارکت در این انتخابات از مجموع 27 هزار نفر عضو سازمان بیش از هشت هزار نفر بوده و شهرستان های تبریز، مراغه،میانه ،مرند، جلفا، سراب، اهر، آذرشهر، بناب، شبستر از جمله شهرستان هایی بود که حوزه انتخاباتی داشت .
در این انتخابات شش نفر در رشته عمران، سه نفر معماری، 2نفر برق،یک نفر در رشته های ترافیک،مکانیک،شهرسازی و نقشه برداری بر اساس رای اکثریت انتخاب می شوند.

حاشیه های انتخابات:

شلوغی و ازدحام چشمگیر حاضرین در انتخابات در اطراف ساختمان دانشکده برق دانشگاه تبریز محل رای گیری و لابی های گسترده سر انتخابات و حضور خانوادگی برخی اعضاء و کاندیداها از جمله نکات جالب این انتخابات بود که همان نگاه اول به چشم می خورد

انتخاب نامناسب مکان انتخابات در تبریز که -علی رغم اعتراضات متعدد- دانشگاه تبریز تعیین شده بود، موجب ترافیک شدید در خیابانهای اطراف گردید که این امر همراه با ازدحام شدید رای دهندگان و کندی روند رای گیری، موجب انصراف بسیاری از حضور در انتخابات  شد.

تخلفات مشهود برخی کاندیداها و پخش کارت و لیستهای خاص و حتی نصب پوسترهای بزرگ جنب درب دانشگاه، از دیگر حاشیه های این انتخابات بود و جالب اینکه مسئولین برگزاری انتخابات صرفا نظاره گر بودند و حتی علی رغم تذکر برخی افراد حاضر به مسئولینانتظامات، وقعی به این تخلفات داده نمی شد!

حذف برخی چهره هایشاخص از جمله رئیس و 2 عضو فعلی هیئت مدیره و برخی مدیران اجرایی و اعضای شورا از لیست انتخابات با بخشنامه جنجالی وزیر راه و شهرسازی از نکات حاشیه ساز انتخابات این دوره بو که حرف و حدث های فروانی در پی داشت.

این گزارش حاکی است، نتایج انتخابات هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی شنبه اینده اعلام می شود .

گفتنی است این انتخابات در سراسر کشور به صورت الکترونیکی برگزار شد که بروز مشکل در سیستم باعث لغو انتخابات در استان های تهران و فارس شد ولی روند برگزاری انتخابات در آذربایجان‌شرقی هیچ مشکلی نداشت.

تصاویر اختصاصی اعتدال پرس (برای دیدن ادازه واقعی تصاویر روی آنها کلیک کنید):

در حال نمایش IMG_۲۰۱۵۱۰۰۸_۱۴۲۲۲۴.jpgدر حال نمایش IMG_۲۰۱۵۱۰۰۸_۱۴۱۸۲۸.jpg

 

انتهای خبر