اطلاعیه جدید سازمان حج درباره آمار جان‌باختگان و مجروحان فاجعه منا

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: آمار ارائه شده از فاجعه منا بر اساس اطلاعات مستند درج شده از زائران در بانک‌های اطلاعاتی سازمان حج ارائه شده که این آمار مستند و مبتنی بر واقعیت است.  به گزاش اعتدال پرس، روابط عمومی سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از آنجایی که از ابتدای […]

image_pdfimage_print

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: آمار ارائه شده از فاجعه منا بر اساس اطلاعات مستند درج شده از زائران در بانک‌های اطلاعاتی سازمان حج ارائه شده که این آمار مستند و مبتنی بر واقعیت است. 

به گزاش اعتدال پرس، روابط عمومی سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از آنجایی که از ابتدای روند سپرده‌گذاری زائران در بانک‌ها و ثبت‌نام آنان در کاروان‌های حج آخرین اطلاعات و مشخصات آنان در بانک‌های اطلاعاتی این سازمان درج می‌گردد، در رابطه با وقوع حادثه منا نیز بر اساس اطلاعات کاروان‌ها و زائران هر کاروان آمار مفقودین و جان‌باختگان حادثه منا اعلام شده است که این آمار مستند و مبتنی بر واقعیت است.

در این اطلاعیه آمده است: از آنجایی که این سازمان از ابتدای وقوع حادثه تلخ منا آمار مجروحین، مفقودین و جان‌باختگان را در حین حادثه و از محل وقوع آن گزارش می‌داد، بعد از وقوع حادثه کمیته اطلاعات و آمار ستاد بحران نیز در کنار کمیته‌های شناسایی و امداد مستقر شد و آخرین وضعیت آمار را لحظه به لحظه و با پیگیری وضعیت زائران تطابق داد تا کوچکترین خطایی در ارائه اسامی زائران و مشخصات آنان وجود نداشته باشد.

به منظور ارائه آمار متقن از حادثه‌دیدگان، این آمار بارها از لحظه وقوع حادثه پالایش شد، همچنین چندین بار مدیران کاروان‌های حج از ابتدای وقوع حادثه ملزم به ارائه آمار حادثه‌دیدگان و مفقودین کاروان خود شدند.

مرکز پزشکی حج و زیارت نیز در کنار حضور فعال و مخلصانه در عملیات امدادرسانی به زائران، آمار مصدومین و مجروحین حادثه را از همان ابتدای وقوع حادثه بر اساس مستندات گزارش می‌داد.

در پایان اعلام می‌شود، آخرین اطلاعات مربوط به حادثه‌دیدگان و جان‌باختگان حادثه منا در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به آدرس www.hajnews.ir از ابتدای وقوع حادثه تا کنون درج شده که از رسانه ملی و نیز خبرگزاری های کشور اعلام شده است.

انتهای خبر