نائب ریئس خانه صنعت و معدت آذربایجان شرقی:

همکاری علمی و اقتصادی تبریز و ویتنام رونق اقتصادی را در پی دارد

نائب ریئس خانه صنعت و معدت آذربایجان شرقی در حاشیه سفر سفیر ویتنام به استان با اظهار امیدواری به اینکه سفر گوین هونگ  سفیر ویتنام به تبریز پر برکت باشد، گفت: توسعه روابط دو جانبه در حوزه صنعت، قطعا به سود هر دو طرف  خواهد بود. به گزارش اعتدال پرس، رضا پاشایی در گفتگو با […]

image_pdfimage_print

نائب ریئس خانه صنعت و معدت آذربایجان شرقی در حاشیه سفر سفیر ویتنام به استان با اظهار امیدواری به اینکه سفر گوین هونگ  سفیر ویتنام به تبریز پر برکت باشد، گفت: توسعه روابط دو جانبه در حوزه صنعت، قطعا به سود هر دو طرف  خواهد بود.

به گزارش اعتدال پرس، رضا پاشایی در گفتگو با ما با اعلام این مطلب افزود: هدف از سفر سفیر ویتنام به تبریز آگاهی از پتانسیلها و جایگاه استان در کشور با مناطق آزاد تجاری و ویژه و هم مرز بودن با کشورهایی نظیر ترکیه می باشد.

وی همچنین معرفی پتانسیل های صنعتی و سرمایه گذاری در تبریز را از دیگر اهداف این سفر گوین هونگ به تبریز عنوان کرد.

پاشایی ادامه داد: طبق مذاکراتی که بین دو طرف صورت گرفت، مقرر گریدید تا در زمینه های صنعتی ، دانشگاهی و پزشکی و در کل با ویتنام همکاری های علمی و اقتصادی داشته باشیم.

وی گفت: سفیر ویتنام نیز در این دیدارها از پیوستن این کشور به 12 کشور عضو TTP طی روزهای  اخیر خبر داد و به سرمایه گذاران استان جهت سرمایه گذاری و احداث کارخانجات در ویتنام اعلام همکاری و مساعدت را نمود و اذعان داشت که صادرات از طریق ویتنام به کشورهای عضو با تعرفه های بسیار پائین خواهد بود که در این مورد و بازار ویتنام در سفارت مشاوره های لازم به علاقمندان صورت می پذیرد .وی همچنین از تجار و در راس آن از اتاق بازرگانی تبریز جهت بازدید از کشور ویتنام و پتانسیلهای این کشور که در دو ماه آینده امورات اجرائی آن انجام خواهشد دعوت به عمل آورد.

پاشایی بر لزوم گسترش پیوندهای اقتصادی و تجاری دو طرف با محوریت صنعتی تاکید کرد و افزود: هم‌اکنون ویتنام در حال ورود به عرصه صنایع مهم است؛ این اراده می‌تواند با توسعه روابط دو طرفه شتاب بیشتری بگیرد.

در حال نمایش 1444298499.JPG

انتهای خبر