نماینده مرند و جلفا در مجلس:

متاسفانه مدیران استانی حرف های بعضا دروغ مقامات تهرانی را باور می کنند/امیدی به سند تدبیر و توسعه استان ندارم

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مدیران استانی ما در مورد بودجه دایه مهربانتر از مادر شده اند و خیلی راحت جمله “بودجه نداریم” تهرانی ها را باور می کنند. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، محمد حسن نژاد با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان گفت: نفس تدوین این […]

image_pdfimage_print
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مدیران استانی ما در مورد بودجه دایه مهربانتر از مادر شده اند و خیلی راحت جمله “بودجه نداریم” تهرانی ها را باور می کنند.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، محمد حسن نژاد با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان گفت: نفس تدوین این سند ایده خوبی بوده ولی باید اذعان کرد که کار جدیدی محسوب نمی شود و البته آینده محور نیست، ما برنامه ای برای آینده نداریم.

وی خاطرنشان کرد: از این نظر که سند تدبیر و توسعه نقاط ضعف و قوت شهرستان ها و هسته های کلیدی آنها را در پیشرفت نشان میدهد، ارزشمند است، اما اینکه قرار است این سند استان را متحول بکند، باید بگویم که این امکان پذیر نیست چرا که کار جدیدی محسوب نمی شود و در خوشبینانه ترین حالت به تثبیت شرایط موجود می انجامد.

وی اضافه کرد: یکی از اشکالات اساسی این طرح این است که فعالیت هایی که ردیف بودجه مشخص داشته اند را دوباره در این سند آورده اند، همین مسئله است که می گویم قرار نیست بر طبق این سند کار جدیدی برای استان انجام شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین اذعان کرد: در این سند سرمایه گذاری بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفته، ولی سرمایه گذاری از جانب آنان در هاله ای از ابهام است، در این سند دولت باید از طرف خودش حرف بزند و نمی تواند برای بخش خصوصی تکلیف کند که به عنوان مثال فلان پروژه عمرانی بر عهده  شما است، از نظر بنده این خوشبینی صرف به بخش خصوصی در وضعیت موجود اقتصادی کار ناصوابی است.

وی با بیان اینکه عدم هماهنگی بین ارگان ها و سازمان های دولتی در عملیات و اجرای مفاد سند تدبیر توسعه به چشم می خورد، گفت: می گویند می خواهیم شهرک صنعتی بزنیم، وسط کار محیط زیست می آید و جلوی پیشرفت کار را می گیرد! این عدم هماهنگی نیست؟ معدن مسجد داغی جلفا در برنامه ها وجود دارد ولی همچنان مشکلش با محیط زیست پا برجاست، پروژه فرودگاه ارس هم از مشکلات مشابهی رنج می برد.

وی خاطرنشان کرد: بنده در شورای برنامه ریزی استان هستم و در تدوین این سند نظراتم را به گوش مسئولین رساندم و با اینکه انتقادات جدی به این طرح دارم ولی آن را ایده مناسبی می دانم.

حسن نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیران استانی در مورد بودجه دایه مهربانتر ازمادر شده اند، گفت: 6 تا 7 منطقه ویژه اقتصادی برای استان طرح ریزی شد که در سند تدبیر توسعه هم قید شده است، اما در لایحه دولت هیچکدام نیست، چرا مدیران ما پیگیر نیستند؟

وی یادآور شد: متاسفانه مدیران استانی حرف های بعضا دروغ مقامات تهرانی را باور می کنند، همان کسی که دم از این می زند که بودجه نداریم برای شهر خودش چندین برابر سنوات گذشته بودجه خارج از عرف اختصاص می دهد و سر استان ما بی کلاه می ماند.

وی با بیان اینکه در مورد بودجه دایه مهربانتر از مادر شده ایم گفت: به عنوان مثال با پیگیری هایی که انجام دادیم ، برای آسفالت کلیه راه های روستایی مرند و جلفا 45 میلیارد تومان بودجه ابلاغ شد که مدیران استانی با بهانه اینکه شاید این بودجه تخصیص نیابد ، پیگیری نمی کنند!

منبع: آناج

انتهای خبر