معظل کثرت کاندیداتوری در هشترود

سراب قدرت یا رایحه خدمت

باز موسم انتخابات وزیدن گرفت و بازار داغ اعلام آمادگی برای کاندیداتوری شروع شد، هشترود نیز از این قاعده مستثنی نیست و تا کنون بیش از انگشتان ۲ دست برای حضور در انتخابات ابراز علاقه کرده اند. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)،به نقل از خبرنگار پیک هشترود، سال پایانی هر دوره از نمایندگی مجلس، شاهد […]

image_pdfimage_print

باز موسم انتخابات وزیدن گرفت و بازار داغ اعلام آمادگی برای کاندیداتوری شروع شد، هشترود نیز از این قاعده مستثنی نیست و تا کنون بیش از انگشتان ۲ دست برای حضور در انتخابات ابراز علاقه کرده اند.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)،به نقل از خبرنگار پیک هشترود، سال پایانی هر دوره از نمایندگی مجلس، شاهد سریال تکراری هجوم سیل آسای مدعیان نمایندگی مجلس در لیست نامزدها بوده و فضای کاملاً شلوغی در عرصه ی رقابت های نمایندگی ایجاد می شود، تا جایی که گاهی تشخیص سره از ناسره دشوار شده و بعضاً شاهین اقبال بر دوش کسانی می نشیند که حداقل در مقایسه با برخی از رقبای انتخاباتی، نه تنها فاقد شاخصه های برتری بوده، بلکه در فاصله ای فاحش با آنها قرار داشته اند!

معضل کثرت کاندیداهای انتخاباتی یکی از مشکلات سیاسی شهرستان می باشد که جو انتخابات را نامطلوب و موجب سردرگمی و شکسته شدن آراء می شود. این رویه نامطلوب می تواند ناشی از دلایل متعددی باشد.

متأسفانه در این شرایط نامطلوب، غالباً نظاره گر قد علم کردن کسانی می شویم که در پیشینه ی کاری خود، هیچ برگ برنده ی برجسته و شایان توجه ای نداشته و کاملاً معمولی و یا حتی ضعیف عمل کرده و منشأء هیج تحول قابل اعتنایی نبوده اند و معلوم نیست که چرا ناگهان به فکر نمایندگی مجلس افتاده و می خواهند با اندک حمایت های فامیلی، طایفه ای، منطقه ای و یا حتی حزبی و جناحی، شانس خود را در این عرصه هم آزمایش کنند؟!

سراب قدرت یا رایحه خدمت

در این بین قدرت طلبان افرادی هستند که همواره در انتخابات شهرستان هشترود شاهد حضور آنها هستیم و فقط دنبال قدرت و مقام سیاسی هستند و پست و مقام برایشان مهم است و هیچ عرقی برای شهرشان ندارند و همواره در هر انتخاباتی کاندیدا می شوند. این قبیل افراد .بعد از انتخاب شدن دیگر هشترود و هشترودی را فراموش می کنند و به دنبال منافع خود هستند تا منافع مردم.

گروهی دیگر از این قبیل افراد شهرت طلبان هستند که برای مطرح شدن اسمشان کاندیدا می شوند و فقط دنبال شهرت هستند تا حضور آنها در انتخابات مایه فخرفروشی شان شود.

اما خدمت گذاران، افرادی هستند که فقط برای پیشرفت هشترود آمده اند، این گروه عمدتا اخلاق انتخابات را رعایت کرده و به کسی تهمت نمی زنند و دارای نفوذ سیاسی خوبی هستند و بخاطر نماینده شدن زمین و زمان را بهم نمیزنند!

یکی از مهم ترین دلایلی که به افراد جرات حضور در انتخابات را می دهد اوضاع نابسمان شهرستان هشترود از سالهای بعد از انقلاب تا کنون می باشد. اگر شهرستان زیبایمان واقعا جزو شهرستان های پیشرفته بود هیچگاه این تعداد  داوطلب برای تصدی پست نمایندگی مجلس از هشترود نمی شدند و شرایطی پیش نمی آمد که همه بخواهند با شعار “نجات هشترود از مرگ تدریجی” پا در عرصه انتخابات بگذارند.

فلذا باید به صراحت گفت که مجلس را نباید با مهد کودک، کانون بازنشستگان، مدرسه ی پیرمردها، پاتوق بیکارشده ها، پناهگاه مدیران ناموفق و یا خدای ناکرده با کمینگاه مدیران کنونی اشتباه گرفت، زیرا مجلس، عصاره اراده ملت و بالاترین نهاد قانون گذاری و نیز دیده بان نظارتی مردم در عرصه های مدیریتی عالی کشور است که طی آن زمینه ساز تحقق اعمال اراده ی مردم در بالاترین سطوح نظام خواهد شد!

گزارش از مهدی اسمعیل نژاد

انتهای خبر