شمار کشته شدگان انفجارهای آنکارا به ۹۵ نفر افزایش یافت

مرکز هماهنگی نخست وزیری ترکیه اعلام کرد آمار قربانیان حمله تروریستی در آنکارا به ۹۵ کشته و ۲۴۶ زخمی رسید. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)  به نقل از خبرگزاری آناتولی، مرکزهماهنگی نخست وزیری ترکیه در اطلاعیه ای اعلام کرد تعداد کشته شدگان در دو انفجار روز شنبه در آنکارا به ۹۵ نفر افزایش یافته است و تا ساعت ۲۳:۱۰ […]

image_pdfimage_print
مرکز هماهنگی نخست وزیری ترکیه اعلام کرد آمار قربانیان حمله تروریستی در آنکارا به ۹۵ کشته و ۲۴۶ زخمی رسید.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)  به نقل از خبرگزاری آناتولی، مرکزهماهنگی نخست وزیری ترکیه در اطلاعیه ای اعلام کرد تعداد کشته شدگان در دو انفجار روز شنبه در آنکارا به ۹۵ نفر افزایش یافته است و تا ساعت ۲۳:۱۰ به وقت محلی تعداد مجروحان بستری در بیمارستانهای آنکارا ۲۴۶ نفر بوده که ۴۸ نفر از آنان در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده اند.

در این اطلاعیه اسامی ۵۲ نفر از کشته‌شدگان در حملات تروریستی نیز اعلام شد.

مرکزهماهنگی نخست وزیری ترکیه از آغاز روند تحقیقات و بررسی های لازم پس از وقوع حمله تروریستی در نزدیکی ایستگاه قطار آنکارا خبرداد و افزود: برای تثبیت، تشخیص و شناسایی عاملین حادثه تروریستی و همچنان برای دستگیری هرچه زدوتر آنان تلاش های لازم انجام گرفته است.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

“حمله بی رحمانه ای که به تاریخ ۱۰ اکتبر به وقوع پیوست بر اساس آخرین آمارگیری که در ساعت ۲۳:۱۰  انجام گرفت، تعداد مجروحان بستری در بیمارستانها ۲۴۶ نفر هستند که ۴۸ نفر از آنان در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده اند. ۹۵ تن از شهروندان جان خود را در این حادثه از دست داند. ۲۹ بیمارستان در سراسر آنکارا در حال رسیدگی به آسیب دیده گان هستند. در صورت نیاز به انتقال اورژانسی بیمار، ۵ آمبولانس هلیکوپتر و یک آمبولانس هواپیما  نیز در آماده باش هستند. از لحظه انفجار تا کنون به تعداد ۵۷ آمبولانس فعالیت انجام داده است. شناسایی و کالبد شکافی شهروندانمان که جان خود را از دست داده اند توسط دادستان آنکارا در حال انجام است. در همین راستا جنازه های شهروندانی که مراحل کالبدشکافی آن به پایان رسیده است بدون تاخیر به خانواده های ایشان تحویل داده می شود. بیش از ۱۰ جنازه تاکنون به خانواده ها تحویل داده شده است.”

این دو انفجار راس ساعت ۱۰:۰۴ صبح روز شنبه در محل تجمع برخی سازمانهای مردمی در نزدیکی ایستگاه راه آهن آنکارا رخ داد.

احمد داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه عصر روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با اعلام سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

انتهای خبر