علل کاهش چشمگیر گردشگران سلامت به آذربایجان‌شرقی

تاکسیرانی و تعرفه بالای پزشکان عامل فرار گردشگران سلامت از استان معرفی شدند!

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی، با انتقاد از نوع برخوردها و قیمت‌ها در مورد گردشگران سلامت در استان ، گله‌مندی از تاکسیرانی، بحث سه برابر تعرفه مهم‌ترین دلایلی هستند که منجر به کاهش گردشگران سلامت اعلام شده که ورود جدی فرمانداری را می‌طلبد. به گزارش اعتدال پرس( اعتدال آذربایجان) به نقل از فارس،  حسن استوار آذر […]

image_pdfimage_print

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی، با انتقاد از نوع برخوردها و قیمت‌ها در مورد گردشگران سلامت در استان ، گله‌مندی از تاکسیرانی، بحث سه برابر تعرفه مهم‌ترین دلایلی هستند که منجر به کاهش گردشگران سلامت اعلام شده که ورود جدی فرمانداری را می‌طلبد.

images (1)به گزارش اعتدال پرس( اعتدال آذربایجان) به نقل از فارس،  حسن استوار آذر در جلسه ستاد گردشگری سلامت در استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به توانمندی‌ها و جایگاه مهم استان در جذب گردشگر اظهار داشت: اهمیت گردشگر سلامت بر کسی پوشیده نیست با این وجود به علت نوسانات رخ داده علیرغم اینکه باید شاهد افزایش گردشگر می‌بودیم شاهد کاهش شمار گردشگران سلامت در استان هستیم.

وی افزود: صنعت گردشگری بعد از صنایع نفت و خودروسازی سومین صنعت پررونق دنیا محسوب می‌شود و در توسعه صنعتی و اقتصادی دنیا نقش ارزنده‌ای دارد به طوری که از آن به عنوان صادرات نامرئی یاد می‌شود.

حسن استوارآذر با بیان اینکه درآمد صنعت گردشگری سلامت ۳ برابر گردشگری معمولی تخمین زده می‌شود، یادآور شد: در سال ۸۹ حدود ۳ میلیون و ۱۲۱ هزار نفر گردشگر سلامت در کشور حضور می‌یافتند و قرار بود تا آخر برنامه چهارم به بیش از ۶ میلیون نفر برسد که به دلایل مختلف چنین اتفاقی هرگز نیفتاد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد، با ایجاد هماهنگی‌های لازم و رفع موانع در سال‌های بعد شاهد افزایش گردشگر سلامت باشیم و به عنوان یکی از قطب‌های تاثیرگذار این صنعت در کشور مطرح شویم.

وی اذعان داشت: برابر گزارشات ارائه شده برخی از مشکلاتی که به مجموعه استانداری منعکس می‌شود در رابطه با گله‌مندی از نوع برخوردها و قیمت‌ها، گله‌مندی از تاکسیرانی، بحث سه برابر تعرفه (با توجه به اینکه در استان‌های همجوار با ضریب کا محاسبه می‌شود) مهمترین دلایلی هستند که منجر به کاهش گردشگران سلامت می‌شود که ورود جدی فرمانداری را می‌طلبد.

در نظام جامع سلامت جمهوری آذربایجان اعزام بیمار به ایران لحاظ نشده است

رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی هم گفت: در نظام جامع سلامت جمهوری آذربایجان اعزام بیمار به ایران لحاظ نشده که لازم است در این ارتباط تفاهم‌نامه‌های مربوطه را منعقد کنیم.

فرزین حق‌پرست با بیان اینکه بحث گردشگر سلامت در سه نقطه خارج از مرزها، مبادی ورودی و داخل کشور قابل بررسی است، افزود: در خارج از مرزها کاری صورت نداده‌ایم چون متولیان امر در استراتژی خود اعزام بیمار به جمهوری اسلامی ایران را لحاظ نکرده‌اند.

وی تبیین اهمیت اطلاع رسانی، معرفی مکان‌های دیدنی شهر، طراحی و چاپ کتابچه‌های دو زبانه گردشگری، اقدام منظم برای اسکان سازمان یافته گردشگران سلامت، کددار کردن سواری‌های بین راهی در مرز بیله‌سوار، تلاش برای راه‌اندازی مجدد پرواز تبریز- باکو را از جمله اقدامات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای توسعه صنعت گردشگر سلامت عنوان کرد.

انتهای خبر