افشاگری عضو شورای شهر مرند از خیانت کاری های شهردار مرند

جلسه این هفته شورای اسلامی شهر مرند با حواشی بسیار بالایی روبرو بود که در آن اعضای شورا، شهردار این شهر را به عنوان یک خیانتکار معرفی کردند. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به نقل از پیام مرند، این جلسه که مقرر بود جهت بررسی نامه های ارسالی از طرف شهرداری مرند برگزار شود تحت الشعاع صحبت های […]

image_pdfimage_print
جلسه این هفته شورای اسلامی شهر مرند با حواشی بسیار بالایی روبرو بود که در آن اعضای شورا، شهردار این شهر را به عنوان یک خیانتکار معرفی کردند.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به نقل از پیام مرند، این جلسه که مقرر بود جهت بررسی نامه های ارسالی از طرف شهرداری مرند برگزار شود تحت الشعاع صحبت های یکی از عضو شورای اسلامی شهر مرند قرار گرفت.

 شیخ زاده با اشاره به ظلمی که در شورای اسلامی شهر برای مردم مرند روا شده، گفت: مطمئن باشید برای این ظلم صورت گرفته به مردم کتابی را منتشر خواهم نمود تا آیندگان بدانند که در دوره چهارم شورای اسلامی شهر مرند چه گذشته است.

وی ادامه داد: براساس پیرو فرمایش مقام معظم رهبری انتخاب مسئولان باید بر اساس شایسته سالاری صورت گیرد، آیا ما توانسته ایم فرد شایسته ای را انتخاب کنیم.

شیخ زاده با اشاره به اینکه در زمان انتخاب شهردار چندین سوال از وی داشته ام، گفت: اولین سوالم مربوط به مدرک تحصیلی ایشان بوده که اعلام کردند بنده دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم هستم، من هم گفتم که وقتی شهردار ۴۰ سال پیش مرند، دارای مدرک تحصیلی لیسانس بوده، چگونه می شود چنین فردی را شهردار دومین شهر استان انتخاب کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر مرند ادامه داد: همچنین در ادامه از وی پرسیدم که با توجه به اینکه جنابعالی شهردار شورای دوره سوم هستید میزان بدهی شهرداری را اعلام کنید تا ما هم بدانیم، ایشان متذکر شدند بدهی شهرداری مرند در حدود ۵۰ میلیارد ریال است که بنده اعلام کردم آقای شهردار شما دروغ می گویید تنها بدهی شهرداری مرند به تامین اجتماعی براساس استعلامی که کرده ام درحدود ۵۴ میلیارد ریال است.

وی افزود: قبول دارم که هر شخصی بخواهد کار کند حتما دارای بدهی خواهد بود اما چرا دروغ گفته و اطلاعات غلط داده می شود.

شیخ زاده با اشاره به تخلفات صورت گرفته توسط شهردار مرند گفت: تخلفات صورت گرفته و بی انضباطی های مالی موجود در شهرداری مرند را به تمامی مسئولان و مراجع ذیصلاح به خصوص بزرگان شهر در وقت خود گزارش کرده ام.

این عضو شورای شهر مرند با اشاره به افتتاح پارک دانشجو توسط جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، اظهار داشت: شهردار بعد از افتتاح  کامل این پارک، جهت احداث سرویس های بهداشتی که قبلا احداث شده بود از شورای اسلامی شهر برای ساخت آن درخواست مجوز کرد، در حالیکه آن پارک احداث شده بود.

وی در رابطه با هزینه احداث پارک دانشجو نیز گفت: شهردار مرند در حضور استاندار اعتبار هزینه شده برای این پارک را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد که بسیاری از کارشناسان هنوز مبهوت اعتبار هزینه شده برای این پارک مانده اند.

شیخ زاده، عضو شورای اسلامی شهر مرند بیان کرد: در سفرهای خارجی برخی آقایان، مبالغ میلیونی حق ماموریت دریافت کردند، متاسفانه شهردار مرند بعد از سفر به بنده اعلام کرد حتی هزینه ها را از جیب شخصی پرداخت کرده ام درحالیکه سازمان بازرسی امروز اعلام نموده تمامی هزینه های این سفر از بیت المال پرداخت شده است.

وی افزود: تخلفات و بی انضباطی مالی در شهرداری مرند بیداد می کند، خوشبختانه مسئولان مربوطه ذیصلاح پرده از باند و شبکه فساد در شهرداری مرند برداشتند امیدواریم هرچه زودتر نتایج این پرونده به مردم گزارش شود تا ولی نعمتان بدانند در این مدت چه گذشته است

این عضو شورای شهر مرند در پایان ضمن اشاره به اینکه از گفتن بسیاری از تخلفات صورت گرفته به خاطر مسائل حقوقی تا روشن شدن پرونده خودداری می کند، گفت:  نباید به هاشمی شهردار گفت، بلکه به ایشان باید دلال گفت.

مطبوعات تا به سرانجام رسیدن بحران یاری گر شورای شهر باشند

محمد هراسی، رئیس شورای اسلامی شهر مرند دیگر سخنران این جلسه با اشاره به اینکه هر شخصی مرتکب تخلف شده، مسئول عملکرد خود است، گفت: امروز مسئولان ذیصلاح پرونده شهردار مرند و دیگر افراد درگیر در این پرونده را بررسی می کنند که اگر شخصی مرتکب تخلفی شده باید جوابگو باشد.

وی در ادامه افزود: از مطبوعات و اهالی رسانه می خواهم بدون کم وکاست مطالب را منتشر کنند تا اطلاع رسانی درست وصحیحی انجام بگیرد.

رئیس شورای اسلامی مرند گفت: بعد از این اتفاق ما سعی کردیم برای اینکه ارائه خدمات به مردم دچار وقفه نگردد این بحران را مدیریت کنیم.

هراسی با بیان اینکه شهرداری مرند در بحران به سر می برد، اظهار داشت: از مطبوعات می خواهم همانطوری که با سعه صدر و هوشیاری کامل توانسته اند در این مدت افکار عمومی را مدیریت کنند باز هم تا به سرانجام رسیدن این بحران ما را یاری کنند.

گفتنی است شهردار مرند چندی پیش به اتهام تخلفات مالی دستگیر شده و پرونده مالی وی در حال بررسی است.

انتهای خبر