رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز: احداث ۲ باب کتابخانه با مشارکت خیران فرهنگی و شورای شهر

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز از موافقت این کمیسیون با احداث دوباب کتابخانه با مشارکت خیران خبر داد. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، سعید حاجی زاده در گفت وگو با خبرنگاران به تشکیل نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی و امور اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در سال سوم فعالیت شورا اشاره کرد و گفت: […]

image_pdfimage_print

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز از موافقت این کمیسیون با احداث دوباب کتابخانه با مشارکت خیران خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، سعید حاجی زاده در گفت وگو با خبرنگاران به تشکیل نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی و امور اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در سال سوم فعالیت شورا اشاره کرد و گفت: در این جلسه انجمن خیران کتابخانه ساز طی درخواستی علاقه مندی مشروط خود را به ایجاد دو باب کتابخانه جامع در تبریز اعلام کرد که این درخواست مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن تصویب شد.

وی گفت: شرط مشارکت انجمن خیران کتابخانه ساز برای ایجاد کتابخانه جامع در تبریز در اختیار گذاشتن زمینی با متراژ مورد نیاز بود که با بحث اعضای کمیسیون و دفاع نمایندگان انجمن مزبور، این درخواست مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت و پس از طی مراح قانونی اداری و تصویب نهایی آن در صحن شورا، شهرداری تبریز مکلف خواهد بود پس از نیازسنجی و مکان یابی، زمین مورد نیاز را در اختیار این خیران قرار دهد .

وی توضیح داد: مطابق مطالعه و درخواست خود انجمن، مناطق ۲، ۳ و ۹ شهرداری برای ایجاد این کتابخانه جامع با زیربنای حدود ۲۵۰۰ مترمربع پیشنهاد شده است و در صورت تخصیص زمین با وسعت موردنیاز، می توان در آینده نزدیک شاهد ایجاد دو مجموعه فرهنگی مفید در شهر بود .

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه این شورا از مشارکت خیران در امور فرهنگی شهر استقبال می کند، تاکید کرد: مصوبه کمک به انجمن خیران کتابخانه ساز، نخستین گام کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در جلب خیران برای مشارکت در امر فرهنگی و اجتماعی شهر است و در تلاشیم با بسترسازی مناسب، حرکت های به مراتب ارزشمندتری را در حوزه مشارکت خیران شاهد باشیم .

حاجی زاده افزود: با توجه به شرایط غیرقابل قبول سرانه کتابخوانی در این کلانشهر که پیامدهای آن را می شد در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز دید، ایجاد کتابخانه یادشده و کتابخانه هایی از این دست می تواند به بهبود فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه کمک کند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام انجمن خیران کتابخانه ساز آذربایجان شرقی از نظر میزان امانت دهی کتاب مقام اول را در کشور داراست اما متاسفانه از نظر فضای کتابخانه ای ششمین استان بشمار میرود از اینرو افزایش اعتبارات عمرانی در این بخش در کنارجلب مشارکت خیران ضروری است.

حاجی زاده با یادآوری مجدد آمادگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در اخذ مشارکت خیران برای انجام اقدامات فرهنگی و فعالیتهای اجتماعی در شهر، افزود: برای ارتقای سرانه مطالعه و افزایش فضاهای فرهنگی، برنامه ریزی می شود ایجاد ۱۰ کتابخانه در ۱۰ منطقه شهرداری در روند بررسی لایحه بودجه سال ۹۵ شهرداری لحاظ و تصویب شود.

انتهای خبر