خبر وام 25 میلیونی خودرو، باعث رکود بیشتر بازار شد

تولید روزانه ایران خودرو از ۲۴۰۰ به ۹۱۰ دستگاه کاهش یافت

یک مقام مسئول در صنعت خودرو خبر داد، حجم تولید روزانه ایران خودرو به زیر هزار دستگاه رسید. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)،  یک مقام مسئول در صنعت خودرو در گفت‌وگویی، با گلایه از اینکه اعلام ارائه وام ۲۵ میلیونی خرید خودرو باعث تشدید رکود بازار خودرو شده است، اظهار داشت: مردم با اعلام این […]

image_pdfimage_print

یک مقام مسئول در صنعت خودرو خبر داد، حجم تولید روزانه ایران خودرو به زیر هزار دستگاه رسید.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)،  یک مقام مسئول در صنعت خودرو در گفت‌وگویی، با گلایه از اینکه اعلام ارائه وام ۲۵ میلیونی خرید خودرو باعث تشدید رکود بازار خودرو شده است، اظهار داشت: مردم با اعلام این خبر دست از خرید برداشته و منتظر اجرایی شدن تخصیص این وام هستند.
وی با بیان اینکه دولت می‌بایست چند روز قبل از اجرایی شدن این وام خبر آن را اعلام می کرد، افزود: در حال حاضر خرید و فروش خودرو راکد است و کمتر خریداری در بازار دیده می‌شود که این امر خود تأثیرات منفی را بر صنایع وابسته به صنعت خودروسازی می گذارد.
این مقام مسئول در صنعت خودرو ضمن بیان اینکه تولید روزانه ایران خودرو در اردیبهشت ماه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه بود، افزود: میزان تولید روزانه این شرکت در مهرماه به حدود ۹۱۰ دستگاه رسیده است که این رقم نشان از رکود جدی بازار خودرو دارد.
وی تصریح کرد: البته خوشبختانه پیش بینی می‌شود با رفع برخی مشکلات تولید روزانه ایران خودرو به هزار و ۵۰۰ دستگاه و سایپا به هزار دستگاه در آبان ماه برسد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۳ هزار خودرو به ارزش حدود ۲ هزار میلیارد تومان در انبار ایران خودرو قرار دارد.

انتهای خبر