کمک‌ به اشخاص، هیأت‌ها و امور خیریه بعد از ثبت نام در انتخابات جرم است

با تصویب نمایندگان خرید و فروش رأی از قبیل اقدام مستقیم و غیر مستقیم توزیع اقلام و لوازم که برای پذیرنده جنبه انتفاعی داشته باشد و همچنین کمک‌ها به اشخاص، هیأت ها و امور خیریه بعد از ثبت نام در انتخابات جرم است. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای […]

image_pdfimage_print
با تصویب نمایندگان خرید و فروش رأی از قبیل اقدام مستقیم و غیر مستقیم توزیع اقلام و لوازم که برای پذیرنده جنبه انتفاعی داشته باشد و همچنین کمک‌ها به اشخاص، هیأت ها و امور خیریه بعد از ثبت نام در انتخابات جرم است.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه ۱۰ آبان با رأی موافق خود، قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را از زمان تصویب لازم الاجرا کردند.

همچنین نمایندگان با اصلاح ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس مقرر کردند گزارش‌ها و شکایات واصله ظرف مدت ۲۰ روز پس از پایان مهلت دریافت شکایت در جلسه هیأت نظارت استان رسیدگی و نتیجه صورت جلسه می‌شود و چنانچه نظر هیأت اجرائی مبنی بر رد صلاحیت داوطلب، مورد تأیید هیأت نظارت استان نیز باشد، هیأت نظارت مذکور موظف است در این خصوص، نظر هیأت مرکزی نظارت را نیز کسب کرده، آن هیأت نظارت استان در مورد صلاحیت سایر داوطلبان نیز نظر خود را به هیأت مرکزی نظارت اعلام می‌کند.

وکلای ملت در مصوبه دیگری که به الحاق یک بند به ماده ۶۶ قانون انتخابات مجلس اختصاص داشت، خرید و فروش رأی از قبیل اقدام مستقیم و غیر مستقیم توزیع اقلام و لوازم که برای پذیرنده جنبه انتفاعی داشته باشد و همچنین کمک های نقدی و غیر نقدی به اشخاص، اماکن عمومی، مذهبی، هیأت ها و امور خیریه بعد از ثبت نام در انتخابات را جرم عنوان کردند.

این الحاقیه با ۱۲۰ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر به تصویب نمایندگان رسید.

در پیشنهاد دیگری به تصویب نمایندگان مجلس رسید، مقرر رشد ملاک محاسبه سن اشخاص برای ثبت‌نام در انتخابات براساس تاریخ تولد اولیه ثبت شده در شناسنامه رسمی بوده و تغییرات بعدی توسط دستگاه های ذیربط به استثنای محاکم قضایی ملاک عمل نیست.

انتهای خبر