حسن نژاد: بانک مرکزی هرچه زودتر نرخ سود را کاهش دهد/ تنها با برگزاری نشست مشکلات رفع نمی شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مشکلات سیستم بانکی کشور تنها با برگزاری نشست رفع نمی شود، گفت: براساس قانون تعیین نرخ سود سپرده کوتاه مدت برعهده بانک مرکزی است که باید هرچه زودتر این نرخ را کاهش دهد،تا شرایط برای کاهش نرخ سود بانکی فراهم شد. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به […]

image_pdfimage_print

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مشکلات سیستم بانکی کشور تنها با برگزاری نشست رفع نمی شود، گفت: براساس قانون تعیین نرخ سود سپرده کوتاه مدت برعهده بانک مرکزی است که باید هرچه زودتر این نرخ را کاهش دهد،تا شرایط برای کاهش نرخ سود بانکی فراهم شد.

حسن نژاد: بانک مرکزی هرچه زودتر نرخ سود را کاهش دهد

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به نقل از خانه ملت، محمدحسن‌نژاد درخصوص برگزاری نشست هم اندیشی مدیران عامل بانک‌ها با رییس کل بانک مرکزی درخصوص سیاست‌های بانکی کشور،گفت: سیستم بانکی متحرک رشد اقتصادی کشورها محسوب می شود و بانک‌ها می توانند براساس سیاست‌های مشخص، قدرت خرید مردم را افزیش دهند.  

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها می توانند با ارائه تسهیلات بانکی به بخش تولید کمک کنند،افزود:نرخ سود بانکی درکشور ما درزمان تورم۴۵ درصدی با تورم ۱۳ درصدی تغییری نکرده، که این موضوع گویا نقص در سیستم بانکی است.

  این نماینده مردم درمجلس نهم تصریح کرد: مشکلات سیستم بانکی کشور تنها با برگزاری نشست رفع نمی شود مگر این که خروجی جلسات درعمل کارساز شود.

حسن‌نژاد،افزود:براساس قانون تعیین نرخ سود سپرده کوتاه مدت برعهده بانک مرکزی است که باید هرچه زودتر این نرخ را کاهش دهد،از طرفی اگر نرخ تنزیل نیز پایین بیاید شرایط برای کاهش نرخ سود بانکی در کشور فراهم می شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص اعطای تسهیلات بانکی که دربسته اقتصادی دولت لحاظ شده ، تصریح کرد: در شرایط کنونی اعطای وام های خرید خودرو و کالا می تواند به بهبود وضعیت بازار کمک کند.

انتهای خبر