برگزاری باشکوه راهپیمایی یوم الله 13 آبان در تبریز و شهرهای استان

مجتهد شبستری: دولتمردان تمام بندهای موجود در نامه رهبری را اجرا کنند

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در تبریز و دیگر شهرهای استان هم‌ زمان با سراسر  کشور با حضور دانش جویان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان برگزار شد. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، مردم آذربایجان شرقی در  ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار  بار دیگر به میدان آمده و با شعار های مرگ […]

image_pdfimage_print
مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در تبریز و دیگر شهرهای استان هم‌ زمان با سراسر  کشور با حضور دانش جویان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، مردم آذربایجان شرقی در  ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار  بار دیگر به میدان آمده و با شعار های مرگ بر آمریکا، مستکبران جهانی را محکوم کردند.

در این راهپیمایی، سرود “ای ایران، ای مرز پرگهر …” در فضای پرخروش تبریز طنین انداز شده و مردم با شعار های مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر یاوه گویان و هیهات من الذله با مشت های گره کرده از استکبار جهانی اعلام برائت کردند.

امام جمعه تبریز در سخنان خود در این راهپیمایی، با بیان اینکه دولتمردان تمام بندهای موجود در نامه رهبری را اجرا کنند گفت: برخی بدانند آمریکایی‌ها قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را در سر می‌پرورانند.

photo_2015-11-04_17-18-34

 آیت‌الله محسن مجتهدشبستری با اشاره به تقارن این روز مهم با ایام محرم و صفر، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین پیام‌های قیام امام حسین (ع) و حادثه عظیم کربلا و فرهنگ عاشورایی جمله هیهات من‌الذله است که حاوی درس آزادگی و شرف برای جهانیان در طول تاریخ است.

وی افزود: ملت مسلمان و انقلابی ایران این پیام حضرت سیدالشهدا(ع) را سرمشق و الگوی خود قرار داده و در صحنه انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی ایستادگی کرده‌اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به برخی شبهه افکنی‌ها مبنی بر اتمام انقلابی‌گری و بی‌مورد بودن دشمنی ملت ایران با دولت آمریکا، تصریح کرد: مقام معظم انقلاب در سخنرانی روز گذشته خود پاسخ محکمی به این مسئله دادند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره زمینه‌ها و نتایج کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد، تصریح کرد: جاسوسی از ایران در محل سفارت سابق آمریکا، بلوکه کردن اموال ایران، پذیرفتن شاه در آمریکا، تحریک و حمایت از رژیم بعث صدام برای تحمیل جنگ به ملت ایران و انقلاب اسلامی، شلیک موشک از ناو آمریکایی به هواپیمایی مسافربری ایران، طراحی و حمایت از فتنه ۷۸ و نیز شکل‌دهی و نقش آفرینی مستقیم در فتنه ۸۸ را نمونه‌هایی از توطئه‌ها و خباثت‌های آمریکا بر علیه ملت ایران طی دهه‌های اخیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه اگر کسی به این توطئه‌ها توجه داشته باشد خواهد دید که دشمنی و بدبینی ملت ایران به آمریکا طبیعی و منطقی است تاکید کرد: ساده اندیشی است اگر کسی فکر کند آمریکا امروز دست از توطئه‌پردازی علیه انقلاب اسلامی و جنایت‌های خود برداشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به هشدارهای صریح رهبر معظم انقلاب در خصوص برنامه دشمن برای نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور، اظهار داشت: مردم و مسئولان باید هوشیارانه در صحنه باشند.

وی با بیان اینکه آمریکا و همپیمانانش قصد دارند به ایران بازگشته و منابع طبیعی کشورمان را همچون دوران منحوس پهلوی و قبل از آن غارت کرده و به اعتقادات دینی ملت ایران که عامل مقاومت در مقابل مستکبرین است خدشه وارد کنند تاکید کرد: دشمن بداند ملت ایران بیدار است و آمریکا آرزوی نفوذ را به گور خواهد برد.

وی، خطاب به مسئولان دولت، خصوص وزیر امور خارجه کشورمان، تاکید کرد: مردم از شما می‌خواهند ملاحظات و هشدارهای ۹ گانه مقام معظم رهبری در خصوص اجرای برجام به دقت و کامل مدنظر قرار گیرد.

مجتهدشبستری تصریح کرد: ملت ایران اجازه هیچ گونه بازرسی و تفتیش از مراکز نظامی و دانشمندان هسته ای کشورمان را نخواهد داد.

وی با اشاره به «شعار گرفته ملت پیام کربلا را»….«هرگز نمی‌پذیرد نفوذ آمریکا را» که توسط راهپیمایی‌کنندگان امروز تبریز سر داده شد؛ گفت: این شعار که برآمده از شعور و آگاهی ملت است؛ مطابق و الگو گرفته از شعارها و مبانی قیام کربلای اباعبدالله الحسین(ع) است.

photo_2015-11-04_17-17-18 photo_2015-11-04_17-17-27

photo_2015-11-04_17-17-30 photo_2015-11-04_17-17-36

photo_2015-11-04_17-17-43 photo_2015-11-04_17-17-59

photo_2015-11-04_17-18-05 photo_2015-11-04_17-18-16

photo_2015-11-04_17-19-01 photo_2015-11-04_17-18-51

انتهای خبر