اعتراف تلخ یک مقام مسئول:

کاهش محسوس گردشگران سلامت آذربایجان شرقی!/ مقصر کیست!؟

معاون اداره میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با تایید این خبر و بدون هیچ اشاره ای به علت و مقصران این موضوع گفت: تنها حدود ۵۰ هزار نفر گردشگر سلامت در نیمه نخست سال ۱۳۹۴ به آذربایجان‌شرقی وارد شده‌اند.

image_pdfimage_print

آنچانکه از سالها پیش هشدار داده می شد، بی تدبیری و ناهماهنگی دستگاههای متولی استانی در مدیریت و ساماندهی گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی، نهایتا موجب کاهش شدید آمار گردشگران سلامت شد.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگاران با تایید این خبر و بدون هیچ اشاره ای به علت و مقصران این موضوع  گفت: تنها حدود ۵۰ هزار نفر گردشگر سلامت در نیمه نخست سال ۱۳۹۴ به آذربایجان‌شرقی وارد شده‌اند.

این گزارش می افزاید احمد حمزه‌زاده همچنین در تشریح عملکرد معاونت گردشگری در سال‌جاری با تاکید بر ارتقای کیفی خدمات سفر آن را زمینه‌ساز ‌افزایش کمی گردشگران دانست و گفت: استانداردسازی مراکز و واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری و بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی از عمده فعالیت‌های معاونت گردشگری برای ارتقای خدمات سفر به گردشگران است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال ۱۳۹۴ در مجموع ۱۵ هتل و مراکز اقامتی در مراحل مختلف استانداردسازی قرار دارند گفت: ۷۲ واحد مهمان‌پذیر، ۳۱ واحد هتل و ۱۶ واحد هتل آپارتمان و ۱۴ واحد مهمان‌سرای دولتی در استان فعال هستند.

حمزه‌زاده همچنین از بازدیدهای نظارتی و پلمب هفت واحد اقامتی و رفاهی در نیمه نخست امسال خبر داد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اهمیت گردشگری در سند تدبیر و توسعه استان، معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی اقدام به تدوین سند تدبیر و توسعه گردشگری استان کرده و امید است تا در انتهای سه سال تعریف شده برای اجرای سند تدبیر و توسعه استان، خروجی قابل دفاعی در حوزه گردشگری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در هدف‌گذاری سند تدبیر و توسعه گردشگری استان سعی کرده‌ایم تا کمترین پرداخت و توجه را به کمیت داشته باشیم افزود: معتقدیم ارائه خدمات با کیفیت به گردشگران در بلندمدت بر بعد کمی گردشگری هم تاثیر مثبتی خواهد داشت.

انتهای خبر