تشکیل جلسه پیگیری برنامه موهن صدا و سیما در عالی ترین سطح کشوری

واکنش جبارزاده و نمایندگان مجلس به پخش‌ برنامه‌ توهین آمیز در تلویوزیون / صدا و سیما باید از ترک زبانان عذرخواهی کند

استاندار آذربایجان شرقی و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس، ضمن اعتراض به توهین صورت گرفته در برنامه فتیله به ترک زبانان، خواستار برخورد قاطع با عوامل و سازندگان برنامه پخش شده از شبکه دو صدا و سیما شد. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در واکنش به برنامه پخش شده […]

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان شرقی و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس، ضمن اعتراض به توهین صورت گرفته در برنامه فتیله به ترک زبانان، خواستار برخورد قاطع با عوامل و سازندگان برنامه پخش شده از شبکه دو صدا و سیما شد.

خبرگزاری فارس: واکنش جبارزاده و نمایندگان مجلس به پخش‌ برنامه‌ شبکه 2 / صدا و سیما عذرخواهی کند

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در واکنش به برنامه پخش شده از شبکه دو صدا و سیما اظهار داشت: مسئولان استان از جنس مردم، خدمتگزار مردم و همیشه در کنار مردم هستند.

وی افزود: در شادی مردم شاد و هنگام غم و اندوه آنها، شریک غم و آلام آنها هستیم و اگر شخصی، جریانی و یا گروهی خواسته و یا ناخواسته به مردم ما قصد تحقیر، توهین و حقارت کند، مطمئنا اول شخص مقابل خود، ما را خواهد دید.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از برنامه پخش شده از شبکه دوم صدا وسیما، بسیار متاسف و متاثر شدم، از این رو در اولین فرصت، موضوع به معاونت محترم امنیتی و انتظامی وزارت کشور و نیز به معاونت محترم سیاسی وزارت کشور منعکس گردید و طی نامه‌ای رسمی، وزیر محترم کشور را در جریان ماوقع قرار دادیم.

جبارزاده اظهار امیدواری کرد، تا مسئولان صدا و سیما هرچه زودتر ابعاد مختلف قضیه را بررسی و نسبت به شناسایی انگیزه سازندگان این برنامه رسیدگی کامل نموده و با مسببین آن، برخورد قاطع به عمل آورند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در هر حال از طریق وزیر محترم کشور جناب آقای رحمانی فضلی تا حصول نتیجه پیگیر موضوع خواهیم بود.

توهین مجریان برنامه فیتیله به مردم آذربایجان عمدی بود/ رئیس صدا و سیما فورا باید عذرخواهی کند

نماینده مردم تبریز اظهار داشت: توهین به مردمی که سال‌های سال در راستای وحدت ملی قدم برداشته و در دوران حساس و سخت مشروطه و طاغوت زیر پرچم روس و انگلیس نرفتند، به هیچ‌وجه قابل اغماض نیست.

محمد اسماعیل سعیدی در خصوص توهین برنامه فتیله به قومیت‌ها و مردم آذربایجان گفت: در پشت صحنه اجرای اخیر و توهین آمیز صدا و سیما نسبت به مردم آذربایجان دست عمد وجود دارد.

وی افزود: بالاترین مقام صدا و سیما باید سریعا عذرخواهی کرده و باید با تهیه‌کنندگان و مجریان این برنامه برخورد جدی شود.

سعیدی اظهار داشت: تهیه‌کنندگان و مجریان برنامه فتیله به امر رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم ایجاد شکاف در بین قومیت‌ها پشت کرده و موجبات ناراحتی مردم آذربایجان را فراهم کردند. این درحالی است که یکی از اهداف دشمن تحریک قومیت‌هاست.

وی افزود: توهین به مردمی که سال‌های سال در راستای وحدت ملی قدم برداشته و در دوران حساس و سخت مشروطه و طاغوت زیر پرچم روس و انگلیس نرفتند، به هیچ وجه قابل اغماض نیست.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: رئیس و مسئولین صداوسیما ضمن عذرخواهی از مردم شریف آذربایجان باید پشت پرده‌های این جریان را شناسایی کرده و علت چنین توهینی را برای مردم توضیح دهند. زیرا که توهین به مردم آذربایجان توهین به کل مردم ایران است.

وی افزود: در برنامه فیتیله به شأن و منزلت مردم آذربایجان توهین شد، لذا لازم است دستگاه‌های امنیتی، وزیر اطلاعات و دادستان کل کشور موضوع را پیگیری کنند و برخورد قاطعی با نتخلفین داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نمونه‌ی این توهین‌ها قبلا نیز در خارج از کشور مدیریت شده بود، یک روز برای قومی جوک می‌سازند و تمسخر می‌کنند و روز دیگر هویت یک قوم را زیر سوال می‌برند.

وی تصریح کرد: چنانچه با متخلفین مسامحه شود جریان‌های بیگانه و مخالف نظام از جریحه دار شدن عواطف مردم بهره‌برداری خواهند کرد، در این مقطع حساس وحدت ملی ضروری است و مسئولین نباید اجازه دهند عده‌ای مغرض به فرهنگ یک قوم توهین کنند.

وی گفت: قدم برداشتن برخلاف توصیه‌های موکد رهبر معظم انقلاب در دستگاهی که با عنوان رسانه ملی فعالیت می‌کند دور از شان یک دستگاه فرهنگی است.

واکنش پزشکیان به برنامه روز جمعه فیتیله‌ و توهین به ترک‌زبانان/ صدا و سیما باید عذرخواهی کند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو توهین آشکار صداوسیما در برنامه روز جمعه فیتیله‌ به ترک‌زبانان را محکوم کرد.

مسعود پزشکیان، با انتشار مطلبی در پایگاه اطلاع رسانی خود عنوان کرد: اینجانب بعنوان نماینده مردم آذربایجان در مجلس شورای اسلامی، این توهین آشکار صدا و سیما در برنامه روز جمعه فیتیله‌ به ترک‌زبانان را به شدت محکوم می‌کنم.

روز جمعه ۱۵ آبان شاهد توهین آشکار برنامه‌سازان سازمان صدا و سیما به قومیت‌ها بودیم و برای چندمین بار متوالی با تمسخر، صدا و سیما توهین به یک قوم را با برنامه طنز به عمد و یا به سهو اشتباه گرفت. اقدام ناصحیح صورت گرفته در برنامه «فیتیله‌ها» که در روز جمعه از آنتن شبکه دوم سیما یا با برنامه‌ریزی و یا با عدم دقت عده‌ای خاص به روی آنتن رفت.

پزشکیان در این زمینه گفت: «اینجانب به‌عنوان نماینده مردم آذربایجان در مجلس شورای اسلامی، این توهین آشکار صدا و سیما در برنامه روز جمعه فیتیله‌ها به ترک‌زبانان را به شدت محکوم می‌کنم و از مسئولین صداوسیما انتظار دارم که ضمن عذرخواهی از ملت شریف ایران به خصوص مردم غیور آذربایجان، با عوامل و سازندگان این مجموعه برخورد لازم صورت گیرد و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از این حرکات تفرقه‌انگیز و تنش‌زا در بین اقوام ایرانی انجام پذیرد.»

پزشکیان همچنین در تماس با استاندار و موسوی قائم مقام صداوسیما، خواستار پیگری و برخورد جدی در این خصوص شد.

تشکیل جلسه پیگیری برنامه موهن صدا و سیما در عالی ترین سطح کشوری

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو هیات رئیسه مجلس گفت: پیرو برنامه موهن اخیر صدا و سیما و تماس و اعتراضی که با جناب آقای موسوی قائم مقام صدا و سیما داشتم، ایشان قول پیگیری جدی موضوع و برخورد قاطع با عوامل برنامه را دادند که به زودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: واقعا جای تاسف عمیق است که چرا با جایگاه، شخصیت، عواطف و احساسات مردم عزیز آذربایجان این‌گونه بازی می‌شود.

فرهنگی خاطرنشان کرد: مسئولان استانی و کشوری نیز به طور جد پیگیر موضوع هستند و فردا صبح نیز در تهران جلسه‌ای برای رسیدگی به این موضوع در عالی‌ترین سطح تشکیل خواهد شد.

حسن نژاد: صداوسیما آماده جدی ترین اقدامات قضایی و نظارتی باشد

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی به توهین برنامه فیتیله به ترک‌زبانان واکنش داد.

متن این پیام به شرح زیر است:

متاسفانه در سال همدلی و همزبانی و علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در ماههای اخیر به حفظ وحدت و جلوگیری از چند دستگی صدا و سیما در یکی از برنامه های پر بیننده ملی و ان هم برای قشر حساس و تاثیر پذیر کودک و خردسال اقدام به توهین نابخشودنی نسبت به هموطنان غیور و متمدن اذربایجانی نموده هست. این اقدام از دید این جانب که افتخار نمایندگی مردم شریف ترک زبان مرند و جلفا را در مجلس شورای اسلامی دارم حتی در صورت سهوی بودن به شدت محکوم و نابخشودنی بوده و انتظار دارم صدا و سیما که مجری تلویزیونی را به خاطر توهین نه چندان رکیک به یک مربی باشگاهی ممنوع التصویر و صوت می نماید ضمن عذرخواهی از هموطنان اذربایجانی مسئولین این اقدام موهون را شدیدا تنبیه نموده و در غیر اینصورت خود را برای جدی ترین اقدامات قضایی و نظارتی اماده نماید. در ضمن از هموطنان اذربایجانی استدعا دارم از اقدام احساسی اجتناب نموده و مطمئن باشند نمایندگان انان در مجلس شورای اسلامی پیگیر احقاق حقوق حقه انان به مانند موضوع اهانت به هواداران تیم تراکتور سازی خواهند بود.
والسلام
محمد حسن نژاد
نماینده مردم شریف شهرستانهای مرند و جلفا

انتهای خبر