اعتراف قابل توجه رئیس سازمان صنعت و تجارت آذربایجان‌شرقی

عدم استقبال واحدهای تولیدی از تسهیلات ۳ هزار میلیارد ریالی دولت در سفر به آذربایجان‌شرقی!

با وجود اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال در جریان سفر دولت به این استان، متأسفانه به علت سود بالای ۲۴ درصدی این تسهیلات و زمان بازپرداخت یک ساله هیچ استقبالی از سوی واحدهای تولیدی استان نشد. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از فارس، حسین نجاتی دیشب در همایش «کیفیت محور توسعه پایدار» […]

image_pdfimage_print

با وجود اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال در جریان سفر دولت به این استان، متأسفانه به علت سود بالای ۲۴ درصدی این تسهیلات و زمان بازپرداخت یک ساله هیچ استقبالی از سوی واحدهای تولیدی استان نشد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از فارس، حسین نجاتی دیشب در همایش «کیفیت محور توسعه پایدار» در شهرستان بناب اظهار داشت: طی پنج ماه اول سال از لحاظ تخصیص مسائل مالی به واحدهای تولیدی در استان، آذربایجان‌شرقی رتبه پنجم کشوری را داراست، در حالی که استان اصفهان مقام دوم را داراست ولی ۴ برابر استان آذربایجان‌شرقی تسهیلات دریافت کرده است، چرا که واحدهای تولیدی آنها نسبت به واحدهای تولیدی ما بزرگتر هستند!

وی تصریح کرد: در خصوص سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی توسط بخش خصوصی استان آذربایجان‌شرقی در رتبه‌های اول قرار دارد و شهرستان بناب نیز به لحاظ حضور بخش خصوصی در واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان اول را در بین شهرستان‌های استان داراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی سپس با اشاره به اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال در جریان سفر دولت به این استان برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: متأسفانه به علت سود بالای ۲۴ درصدی این تسهیلات و زمان بازپرداخت یکساله هیچ استقبالی از سوی واحدهای تولیدی استان نشد و استاندار همچنان در تلاشند تا با بالا بردن مدت زمان بازپرداخت وام سود آن را نیز کاهش دهند. ولی هنوز جواب مثبتی دریافت نکرده‌ایم.

نجاتی با اشاره به انتخاب دو شرکت از بین ۸ صادرکننده نمونه کشوری استان از شهرستان بناب آن را نشان‌دهنده وجود ظرفیت و قابلیت‌های بالای صادرات در شهرستان بناب اعلام کرد.

وی همچنین با بیان اینکه واحدهای تولیدی فعال در استان آذربایجان‌شرقی آسیب‌پذیر هستند، از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبارات- تسهیلات بیشتر برای واحدهای تولیدی استان اقدام کنند.

نجاتی اظهار داشت: دولت آماده است جهت به روزرسانی و ارتقاء کیفیت ماشین آلات در واحدهای تولیدی شهرستان وام ارزی با نرخ ۶ درصد را در اختیار متقاضیان قرار دهد تا نسبت به بالا بردن سیستم و تکنولوژی در واحدهای تولیدی اقدام کنند.

انتهای خبر