نطق آتشین شیری آذر در جلسه شورای شهر تبریز

اینکه گفته شود”اگر باران نبارد دریاچه خشک می‌شود” در شأن یک مسئول نیست/ میراث فرهنگی، حداقل لیاقت داشته باشد و از تخریب آثار فرهنگی جلوگیری کند

برخی از افراد در برابر عدم تاسیس فرهنگستان زبان ترکی سکوت اختیار کرده و در برابر فشارهای فرهنگ ستیزان ایستادگی نکردند، فرهنگ ستیزان پیرو دوران پهلوی هستند که به مردم ظلم می‌کنند. حال که مسئولین در برابر آنان تسلیم شدند حداقل از بخش نامه ممنوعیت نام‌گذاری اسامی ترکی بر روی متولدین جلوگیری کنند.

image_pdfimage_print

حبیب شیری آذر، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تبریز در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورا، از تبدیل کتابخانه‌ها به مراکز تجاری انتقاد کرد و گفت: در غفلت مسئولین فرهنگی کتابخانه‌ها تبدیل به پاساژ شد و دیگر خبری از کتابفروشی های قدیمی که در سطح کشور مطرح بودند نیست. مدیران فرهنگی مبتلا به روزمرگی شده‌اند و برای جبران کمبودهای این بخش لازم است معاونت فرهنگی هنری شهرداری تبریز از مولفان و هنرمندان حمایت کند.

شیری آذر به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، وی اضافه کرد: احیاء دریاچه ارومیه موضوعی است که مورد بی مهری متولیان امر قرار گرفته و آنان هر از گاهی وعده‌های کذایی مطرح می‌کنند، یکی از مسئولین ستاد احیاء با کمال تاسف گفته است، “اگر باران نبارد دریاچه خشک می‌شود”؛ این جملات در شأن یک مسئول نیست، شماها وعده داده‌اید که دریاچه را احیاء کنید. کسانی که عامل خشک شدن دریاچه هستند امروز در ستاد احیاء حضور دارند.

وی اذعان داشت: برخی از افراد در برابر عدم تاسیس فرهنگستان زبان ترکی سکوت اختیار کرده و در برابر فشارهای فرهنگ ستیزان ایستادگی نکردند، فرهنگ ستیزان پیرو دوران پهلوی هستند که به مردم ظلم می‌کنند. حال که مسئولین در برابر آنان تسلیم شدند حداقل از بخش نامه ممنوعیت نام‌گذاری اسامی ترکی بر روی متولدین جلوگیری کنند.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اعلام نارضایتی از به کارگیری کارگران در مناطق پرخطر شهر، ابراز کرد: شهرداری این همه ماشین آلات پاک سازی خریداری کرده اما همچنان از کارگران برای تمیز کردن اتوبان‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: معافیت ۵ درصدی عوارض برای کسانی که کارهای فرهنگی و هنری انجام می‌دهند در شورا تصویب شد اما شهرداری همچنان این ۵ درصد را از اهالی فرهنگ اخذ می‌کند.

وی متذکر شد: مسئولین فرهنگی بنیادهای آموزش زبان ترکی را تعطیل کردند و این با شعارهای آنان همخوانی ندارد.

حبیب شیری آذر با اشاره به وضعیت أسف‌بار آثار تاریخی استان، عنوان کرد: میراث فرهنگی که توانایی احیاء آثار تاریخی آذربایجان همچون ربع رشیدی را ندارد اما حداقل لیاقت داشته باشد و از تخریب آثار فرهنگی جلوگیری کند.

وی هشدار داد: دلیل عدم پرداخت حقوق برخی از کارگران پیمانکاران نورچشمی هستند که از طرف تعدادی از اعضاء شورا حمایت می‌شوند، شهرداری تبریز در طول‌ سال‌های اخیر اقدامات مناسبی را برای کارگران انجام داده است که از جمله آنها می‌توان به پرداخت بیمه، عدم اخراج کارگران و تاسیس شرکت نظام مند همشهری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: وضعیت مالی شهرداری در شرایط بحرانی قرار داد و علت آن برخی از تصمیم‌های نادرست و رکود حاکم بر جامعه می‌باشد، زمانی که اعضاء میزان عوارض را افزایش دادند باید فکر چنین وضعیتی را هم می‌کردند، ما بنگاه معاملاتی نیستیم.

انتهای خبر