استانداران جدید قزوین و سمنان منصوب شد

در نشست امروز چهارشنبه هیات دولت استانداران جدید سمنان و قزوین منصوب شدند. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) ، رییس جمهوری در نشست امروز هیات دولت که با معرفی استانداران قزوین و سمنان همراه بود، با اشاره به رای اعتماد هیات وزیران، خطاب به استانداران جدید گفت: انتظار مردم این است که با حضور شما […]

image_pdfimage_print

در نشست امروز چهارشنبه هیات دولت استانداران جدید سمنان و قزوین منصوب شدند.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) ، رییس جمهوری در نشست امروز هیات دولت که با معرفی استانداران قزوین و سمنان همراه بود، با اشاره به رای اعتماد هیات وزیران، خطاب به استانداران جدید گفت: انتظار مردم این است که با حضور شما در این استان ها، پیشرفت استان و حل مسایل و مشکلات شتاب بیشتری پیدا کند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به ظرفیت صنعتی استان های قزوین و سمنان، استعداد هر دو استان را برای پیشرفت خوب ارزیابی کرد و استانداران را به بهره گیری از ظرفیت ها و جذب فناوری های جدید به خصوص با توجه به شرایط پسا تحریم در آینده نزدیک توصیه نمود.
وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه برگزاری انتخابات، استانداران را به آماده کردن شرایط و زمینه های برگزاری شکوهمند و همراه با آرامش انتخابات سفارش نموده و اظهار امیدواری کرد، در پرتو یک انتخابات باشکوه، افراد تاثیرگذار با تجربه، با تدبیر و توانمند برای خدمت هر چه بیشتر به کشور به مجلس راه یابند.
رییس جمهوری دولت را یک دولت فراحزبی دانست و تاکید کرد: دولت یازدهم در پی پیروزی جناح خاصی نیست و تلاش می کند که شرایط برای مشارکت همه جناح ها، احزاب و گروه ها فراهم شود.
هیات وزیران در ادامه از خدمات استانداران قبلی این استان نیز تشکر و قدردانی نمود.

  همتی که در طول دوران خدمت خود تجربه نمایندگی خانه ملت، سرپرستی استانداری و مدیرکلی صداوسیما در سه استان را دارا می باشد، متولد ۱۳۳۹ در ایلام است.
مدیرکلی صداوسیما در مراکز ایلام، لرستان و آذربایجان غربی، نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم از حوزه انتخابیه ایلام، معاون حقوقی و پارلمانی دیوان محاسبات کشور، سرپرستی استانداری قم و مشاور عالی وزارت کشور از جمله مسوولیت ها و سوابق مدیریتی همتی است.
پیش از این مرتضی روزبه برای مدت ۲۳ ماه به عنوان استاندار قزوین مشغول به خدمت بود، وی از ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۲ عهده دار این سمت شده بود.

khabaz1.jpg محمدرضا خباز که امسال ۶۱ ساله شد، تجربه چهار دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را دارد، جایگزین محمد زندوکیلی استاندار سمنان شد.

خباز که به عنوان نماینده مردم کاشمر در مجالس چهارم، پنجم، ششم و هشتم حضور داشته از نمایندگان پرکار فراکسیون اقلیت در مجلس هشتم بود.

وی که از اعضای رسمی حزب اعتماد ملی است، از ابتدای دولت تدبیر و امید به عنوان معاون مجید انصاری معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور انجام وظیفه می‌کرد.

خباز در حالی که هنوز دانشجوی دوره کارشناسی بود به ریاست آموزش و پرورش کاشمر رسید و همین زمینه‌ای فراهم کرد تا با حمایت فرهنگیان زادگاهش برای نخستین بار راهی خانه ملت شود.

وی که دارای دانشنامه دکترای علوم سیاسی است به جز در مجلس ششم که در فراکسیون اکثریت حضور داشت در سه دوره ۴، ۵ و ۸ مجلس همواره از فعال‌ترین نمایندگان اقلیت مجلس و در شمار فراکسیون خط امام بود.

محمد زندوکیلی که از ابتدای دولت یازدهم راهی زادگاه رئیس‌جمهور شد، به مدت سه سال عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان بود.

انتهای خبر