شهرتی‌فر: افزایش نرخ بیکاری در آذربایجان‌شرقی نگران کننده است/ مرکز آمار: نرخ بیکاری در ‌آذربایجان‌شرقی پایین تر است

یک روز پس از اینکه مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان آذربایجان شرقی را پایین معرفی کرد، فرماندار تبریز در اظهارنظری متفاوت با این ادعا،  بالا بودن نرخ بیکاری در آذربایجان‌شرقی را نگران کننده دانست.
به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، مرکر آمار ایران دو روز پیش با انتشار گزارشی از نرخ بیکاری در تابستان امسال؛ آذربایجان‌شرقی را با نرخ بیکاری ۶٫۹ درصد، دومین استان کشور قلمداد کرد که دارای کمترین نرخ بیکاری در کشورمان است.

این نرخ که بر اساس چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان ۹۴ مرکز آمار ایران به دست آمده است، با واکنش‌های مختلفی در استان همراه بوده و برخی رسانه ها و نیز فعالان بخش صنعت و تجارت استان، آن را نادرست و غیر واقع دانسته‌اند.

این در حالی است که شهرتی‌فر فرماندار تبریز نیز طی سخنانی نرخ بالای بیکاری در استان آذربایجان‌شرقی را نگران کننده دانسته و ابراز امیدواری کرده است با افزایش درآمدهای ارزی و رونق اقتصادی و صادرات غیرنفتی شاهد افزایش فرصت های شغلیباشیم.

وی نرخ بیکاری در آذربایجان‌شرقی را به رغم وجود صنایع بزرگ در استان بیش از ۱۲ درصد دانسته است.

با وجود اینکه مرکز آمار ایران تنها مرجع رسمی آمارگیری در کشورمان است، اما نتایج آمارهای این مرکز با تغییر دولت ها تغییر یافته و اغلب با نتایج آماری مراجع مرتبط دیگر تناقض داشته و همخوانی ندارد.