نامه سرگشاده دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان: نگذارید مجلس انتصابی جوانان تشکیل دهند

زینلیان در نامه‌ای سرگشاده به سران قوا: چگونه ممکن است در کشوری که نمایندگانش باید پاسدار حریم اسلام باشند، افرادی در مجلس جوانان آن باشند که به ارتباط خود با مخالفین نظام و ولایت فقیه افتخار می‌کنند؟

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به نقل از نسیم، متن نامه سرگشاده دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان به سران قوا به این شرح است:

بسمه تعالی
محضر محترم روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه
سلام علیکم

در هفته گذشته خبری مبنی بر تشکیل مجلسی به نام مجلس جوانان جمهوری اسلامی ایران در بعضی از محافل و در سکوت خبری به گوش رسید ، خبری که برای بنده به عنوان یک جوان، مانند بقیه جوانان این کشور بارقه ای امید را در دلمان روشن کرد و اینکه از این به بعد جوانان هم می توانند در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها دخیل بوده و برای بهبود مشکلاتشان در بسیاری از مسائل مانند اشتغال ، ازدواج و مسکن و سربازی و تحصیلات خودشان باشند که به صورت قانونی طرح و پیشنهاد ارائه نمایند موجب خوشحالی مان گردید اما متاسفانه در اخبار تکمیلی که به گوشمان رسید مرا بر آن داشت که بعنوان دبیرکل بزرگترین اتحادیه دانشجویی این کشور مطالبی را خدمت شما بزرگواران مطرح نمایم که مرشد تشکیلاتی ما ، شهید مظلوم دکتر بهشتی فرمودند دانشجو موظف است در برابر دردهای جامعه حساس باشد و بماند.

و شاید دردی در این برهه از این بدتر نباشد که ما جوانان و دانشجویان که دل در گرو اسلام و نظام و رهبری داریم و مشکلات را دقیق رصد نموده و تا آنجا که توانسته فریاد مطالبه گری و عزت خواهی مان را فریاد زده ایم و به تاسی از پدران و مادرانمان که در دوران جوانی بهترین دوران زندگی شان را در انقلاب و جنگ گذراندند حداقل این انتظار را داشته باشیم که با توجه بیشتری به مسائل اجتماعی و فرهنگی و معیشتی مان توجه شود.

۱٫ امروز که تمام غرب با تمام توانش در مسیر دلسردی جوانان از مسئولین امر می باشد متاسفانه بعضی اقدامات سیاسی کاری و نسنجیده در حوزه جوانان موجب می گردد که این مساله تقویت شده و ناامیدی در سطح جوانان جامعه از مرکز تا دور افتاده ترین نقاط کشور در مناطق محروم تسری یابد.

۲٫ تا آنجا که بنده در کتب دانشگاهی خوانده ام سیستم نمایندگی و مجلس و جایگاه آن برای احقاق حقوق تمام ملت می باشد وقانون گذاری که مبین ضابطه‌های مدیریت اجتماعی است بر مدار قرآن و سنت قرار بوده است که در جمهوری اسلامی ایران، جریان ‌یابد. مگر ملت ما در دوران مشروطه قیام نکرد تا سلطنت عده ای محدود گردد و در سال ۵۷ قیام ننمود که با تحقق شعارهای اسلامی، حکومتی را ایجاد نموده که تبلور رای مردمش در تمامی مسئولیت ها و مناصب باشد.

پس چگونه ممکن است امروز ما جوانان این کشور شاهد تشکیل مجلس جوانانی در تاریخ هفتم لغایت نهم آذر ماه ۱۳۹۴ در تهران با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی باشیم، به گونه ای که انتخاب موسسان این مجلس به صورت انتصابی و مخالف روح نمایندگی می باشد، چگونه ممکن است عده ای به نام نمایندگان جوانان بیایند و به صورت انتصابی مجلسی را تشکیل دهند و قانون پیشنهاد و تصویب کنند در صورتی که هیچ پشتوانه دانشجویی و جوانان را در این کشور ندارند.

۳٫ سوال من اینجاست که نماینده جوانان ترک و کرد و لر و فارس و بلوچ و ترکمن در این مجلسی که قرار است به نام ایران در ابعاد ملی و بین المللی تاثیر گذارد چه کسانی هستند ،مگر می شود جوانان۳۱ استان کشور را رایشان را نادیده گرفت و تنها با سیستم آشنایی عده ای با عده ای از جوانان حق قانونی ایشان را لگدمال نمود.

۴٫ در کشور ما که حقوق اقلیت های دینی در قانون اساسی آن به صراحت تاکید شده است مگر می شود نماینده ای از جوانان آشوری و کلیمی و کلدانی و زرتشتی و ارمنی در مجلس جوانانش حضور نداشته باشند.

۵٫ چگونه ممکن است در کشوری که نمایندگانش باید سوگند یاد کنند که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاورهایش، انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی ایران باشند افرادی در مجلس جوانان آن حضور داشته باشند که به ارتباط خود با مخالفین نظام اسلامی و ولایت فقیه افتخار می کنند و ساختار شکنانه با نظام آن برخورد می کنند و دل در گرو دشمنان این مرز و بوم دارند.

و شاید تمامی این موارد، بنده را بر آن داشت که از محضور روسا سه قوه تقاضا نمایم که جلو تشکیل مجلس انتصابی جوانان را گرفته و نگذارند مشکلی دیگر به مشکلات جوانان اضافه شود و حقوق جوانان این کشور در گرو سیاسی بازی و قدرت طلبی عده ای به حاشیه رود و سیستم نمایندگی اینچنینی مجلس جوانان موجب دلسردی جوانان پاک و صمصمی این مرز و بوم شود که مشکلات جوانان زیاد است و دلسوز جوانان اندک.

با تشکر فراوان
حسین زینلیان بروجنی
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
۶ آذر ۱۳۹۴

ه نقل از نسیم،