ویژه اعتدال پرس/ با دستور جدید رئیس جمهور، صادق نجفی شانس اول استانداری آذربایجان شرقی شد

برخلاف برخی پیش بینی ها، نمایندگان و ائمه جمعه نقش اصلی را در انتصاب استانداران دولت یازدهم برعهده خواهند داشت.با این شاخصه ها باید گفت در میان گزینه های مطرح برای استانداری، …..

* به دستور رئیس جمهور، انتصاب استاندار آذربیاجان شرقی در اولویت وزارت کشور قرار گرفته است.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از منابع موثق، دکتر روحانی به وزیر کشور توصیه کرده حداکثر تا پایان شهریور استانداران را معرفی تا کار خود را آغاز نمایند و در این انتصاب ها حتما نظر نمایندگان ولی فقیه در استان ها تامین شود.

بر اساس این گزارش، انتصاب استانداران هفت استانی که مراکز آنها جزو کلانشهر ها به حساب می آیند در اولویت وزارت کشور قرار گرفته است.

این استان ها عبارتند از : تهران، خراسان رضوی؛ اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان، فارس و مازندران.

گفتنی است پیش از این نیز وزیر کشور بر هماهنگی خود با نمایندگان مجلس در استانها جهت انتخاب استانداران جدید تاکید کرده بود و بر این اساس و برخلاف برخی پیش بینی ها، نمایندگان و ائمه جمعه نقش اصلی را در انتصاب استانداران دولت یازدهم برعهده خواهند داشت.

با این شاخصه ها باید گفت در میان گزینه های مطرح برای استانداری، صادق نجفی مدیرعامل فعلی منطقه آزاد و مدیرکارکشته استان که مورد وثوق همزمان نماینده ولی فقیه در استان و اکثریت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می باشد، شانس اول استانداری آذربایجان شرقی می باشد و باید در چند روز آینده شاهد صدور حکم وی برای این سمت باشیم.

همچنین گفته می شود با موافقت آیت الله واعظ طبسی، محمود صلاحی استاندار اخراجی دولت دهم مجددا به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی منصوب خواهد شد.

روحانی همچنین به وزرای کابینه توصیه کرده ظرف دو ماه همه معاونان و مدیران کل خود را تعیین نمایند تا سریال این تغییرات طولانی و ادامه دار نشود.