باز هم بخاری نفتی مدارس حادثه ساز شد

بخشدار هشترود: مسئولان آموزش و پرورش در این حادثه مقصر است/ ممانعت آموزش و پرورش از رسانه ای شدن خبر آتش سوزی!

وی گفت: بنا به دلایلی که من نمیدانم از طرف آموزش و پرورش خواسته شده بود که قضیه آتش سوزی مدرسه روستای قوپوز رسانه ای نشود.

image_pdfimage_print

استفده از بخاری نفتی در مدارس باز هم حادثه ساز شد و دانش آموزان یک مدرسه روستایی در شهرستان هشترود طعمه حریق شدند.

باز هم بخاری نفتی مدارس حادثه ساز شد/ سلیم پور :آموزش و پرورش هشترود در این حادثه مقصر است به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، چند روز پیش بر اثر نشت نفت بخاری کلاس درس مدرسه شهید علی‌پور روستای قبوز از توابع بخش مرکزی شهرستان هشترود آتش گرفت که موجب رعب و وحشت دانش‌آموزان این مدرسه شد.

این حادثه با اقدام به موقع معلم و مدیر مدرسه خوشبخاتنه هیچ‌گونه تلفات جانی نداشت به جز دست مدیر مدرسه که بر اثر خاموش کردن آتش و نجات بچه‌های مدرسه مجروح و دچار سوختگی شد و همه دانش‌آموزان در سلامت کامل به سر می‌برند.

ابراهیم سلمانی دهیار روستای «قوبوز» از توابع بخش مرکزی هشترود  اظهار داشت: نبود امکانات اولیه برای مهار آتش در مدرسه باعث شد از کپسول‌های آتش نشانی دهیاری برای اطفا حریق استفاده شود.

وی با بیان اینکه سرانه مرحله اول این مدرسه ۶۰۰ هزار ریال است که این رقم بسیار ناچیز است گفت: خوشبختانه در این روستا گاز طبیعی وجود دارد و توسط خودیاری اهالی برای این مدرسه لوله‌کشی گاز صورت گرفته است اما تاکنون اداره آموزش و پرورش هشترود نسبت به نصب کنتور و انشعاب اقدام نکرده است.

دهیار روستای «قوبوز» گفت: متاسفانه مسئولانی که در این محل بودند اجازه ندادند از خبرنگار شهرستان برای پوشش این اتفاق دعوت شود.

رلابللببخشدار مرکزی هشترود در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این خبر گفت: هفته  پیش آتش سوزی مدرسه روستای قوپوز توسط دهیار به بخشداری گزارش شد و این گزارش به آموزش و پرورش ارجاع داده شد اما تا به امروز جوابی از این اداره به فرمانداری فرستاده نشده است.

محمدرضا  سلیم  پور افزود: آموزش و پرورش هشترود در این حادثه مقصر است زیرا رئیس این اداره در حضور مدیر کل نوسازی مدارس استان اعلام  کرده بود که در منطقه هشترود هیچ گونه بخاری غیر استانداردی وجود ندارد.

وی گفت: بنا به دلایلی که من نمیدانم از طرف آموزش و پرورش خواسته شده بود که قضیه آتش سوزی مدرسه روستای قوپوز رسانه ای نشود.

مدیر آموزش و پرورش هشترود نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: آتش سوزی که در مدرسه شش کلاسه روستای قوپوز به وقوع پیوست خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت و فقط به مدرسه خساراتی وارد شده بود که آن هم تعمیر شد.

سلیمان بهشتی نیا اظهار کرد: بعد از آتش سوزی در کلاس، معلم دانش آموزان را از کلاس خارج کرده و نگذاشته بود کوچک ترین خطر و حادثه  ای  بچه ها را تهدید کند اما خود معلم از ناحیه دست دچار سوختگی شده است.

 بر اساس این گزارش؛ مردم ایران هنوز حادثه تلخ شین آباد را فراموش نکرده اند و وقوع  چنین حادثه هایی هر چند که تلفات جانی نداشته باشد زنگ خطری برای مسئولان ماست تا اقدامی اساسی برای حذف بخاری  نفتی از مدارس انجام دهند.

گفتنی است، مردم روستای قوپوز از توابع بخش مرکزی شهرستان هشترود هم اکنون از گاز طبیعی استفاده می کنند.

انتهای خبر