برف و کولاک شدید، مسافران را در محور های جلفا گرفتار کرد+تصاویر

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، بارش سنگین برف همراه با سرما و سوز شدید که از ظهر امروز پنج شنبه آغاز و تا لحظه تنظیم این خبر هنوز ادامه دارد، مسافران و اهالی جلفا و هادیشهر را گرفتار کرد.

image_pdfimage_print

به دنبال بارش شدید برف و کولاک، ده ها مسافر زمینگیر شده در جلفا و مسیرهای خروجی این شهر، در مدارس این شهرستان اسکان یافتند.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، بارش سنگین برف همراه با سرما و سوز شدید که از ظهر امروز پنج شنبه آغاز و تا لحظه تنظیم این خبر هنوز ادامه دارد، مسافران و اهالی جلفا و هادیشهر را گرفتار  کرد.

زاهد محمودی فرماندار جلفا در این خصوص گفت: با تمهیدات محلی  بیش از ۵۰ خانوده گرفتار در برف که در محورهای خروجی شهر جلفا زمینگیر شده بودند، در مدارس شهرهای جلفا و هادیشهر اسکان یافتند.

پلیس راه جلفا نیز اعلام کرد: محورهای این شهرستان از جمله محور جلفا – تبریز که ساعاتی قبل بر اثر شدت برف و کولان مسدود شده بود با تلاش ماموران و راهداران محلی بازگشایی شده اما تردد  خودرو ها در آن ها با زنجیر امکان پذیر است.

فرماندار جلفا و پلیس راه این شهرستان از رانندگان و مردم خواسته است از سفرهای غیر ضروری در محورهای این شهرستان خودداری و در صورت ضرورت تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ و  لباس گرم همراه داشته باشند .

گفتنی است، بارش شدید برف در هادیشهر و جلفا موجب قفل شدن جاده های درون شهری و خروجی این شهرها شده است بطوریکه در داخل هادیشهر اغلب خودروها امکان تردد نداشته و در خیابانهای سطح شهر، زمین گیر شده اند.

ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور ارنخستین ساعان امروز پنج شنبه بخش های وسیعی از استان آذربایجان شرقی را تحت تاثیر قرار داده است .

این سامانه به شدت دمای تبریز و استان را کاهش داده و موجب بارش برف و باران در بسیاری از مناطق این استان شده است.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به هشدارای هواشناسی از کاهش دمای استان تا ۱۵ درجه سانتیگراد گفت: در مورد این اتفاق اخطاریه های هواشناسی در بولتن های سایت این اداره کل منتشر شده بود.

محمد اشجعی ادامه داد: پیش بینی می شود کاهش دمای هوای استان تا روز یکشنبه هفته بعد ادامه داشته باشد.

تصاویر گرفتاری خودروها در برف در مسیر جلفا – تبریز :

http://etedalpres.ir/wp-content/uploads/2015/12/%D8%A8%D8%B1%D9%81-%D8%AC%D9%84%D9%81%D8%A72.jpg

http://etedalpres.ir/wp-content/uploads/2015/12/%D8%A8%D8%B1%D9%81-%D8%AC%D9%84%D9%81%D8%A7.jpg

تصاویر بارش شدید برف در جلفا و هادیشهر :

http://etedalpres.ir/wp-content/uploads/2015/12/IMG_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B5%DB%B1%DB%B2%DB%B0%DB%B3_%DB%B1%DB%B8%DB%B3%DB%B0%DB%B4%DB%B8.jpg

انتهای خبر